.
Lietišķā socioloģija: kvantitatīvās un kvalitatīvās metodes
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:31
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_138 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilze Trapenciere | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sociālo priekšmetu zināšanas vidusskolas programmas apjomā. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt zināšanas, prasmes un kompetences, lai veiktu kvantitatīvos un kvalitatīvos socioloģiskos pētījumus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Lietišķā socioloģija. Socioloģisko pētījumu izmantošanas iespējas sociālā darba sfērā. Kvantitatīvā un kvalitatīvā pieeja un dizains lietišķajos socioloģiskajos pētījumos. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Socioloģiskās aptaujas raksturojums un izstrāde. Pētniecisko jautājumu veidi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Intervija. Intervijas plāns, sagatavošanās intervijai, norise, transkripcija, pamatkodēšana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Fokusgrupu diskusijas. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Empīrisko datu analīze un interpretācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
6 | Socioloģisko pētījumu prezentācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Lietišķā socioloģija. Socioloģisko pētījumu izmantošanas iespējas sociālā darba sfērā. Kvantitatīvā un kvalitatīvā pieeja un dizains lietišķajos socioloģiskajos pētījumos. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Socioloģiskās aptaujas raksturojums un izstrāde. Pētniecisko jautājumu veidi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Intervija. Intervijas plāns, sagatavošanās intervijai, norise, transkripcija, pamatkodēšana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Fokusgrupu diskusijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Empīrisko datu analīze un interpretācija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Socioloģisko pētījumu prezentācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studenti veic dažādus pētnieciskus uzdevumus, kurus prezentē. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Nodarbību apmeklētība. 2. Patstāvīgi izstrādāto darbu prezentācija. 3. Eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti izprot, definē un izskaidro galveno socioloģisko pētījumu metožu darbības principus. | ||||||||
Prasmes: | Apgūtās socioloģiskās pētniecības metodes studenti prot lietot, veicot un prezentējot reālus praktiskus pētījumus. | ||||||||
Kompetences: | Studenti spēj izvēlēties sociālo problēmu izpētes situācijai pašas atbilstošākās un efektīvākās socioloģisko pētījumu un datu analīzes un interpretācijas metodes. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Kroplijs, A., Raščevska, M. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. - Rīga: Raka, 2010. | ||||||||
2 | Mārtinsone, K., Pipere, A. et al. (sast.) Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. - Raka, 2011. | ||||||||
3 | Blaikie, N. Designing social research: the logic of anticipation. - Cambridge: Polity Press, 2010. | ||||||||
4 | Creswell, J. W. Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. 3rd ed. - Thousand Oaks (Calif.); London: SAGE Publications, 2018. | ||||||||
5 | Neuman, W. L. Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. 5th edition. - Allan & Bacon, 2014. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Bryman, A. Social research methods. 3rd ed. - Oxford: Oxford University Press, 2012. | ||||||||
2 | Pētniecība: teorija un prakse. K. Mārtinsones, A. Piperes, D. Kamerādes zinātniskajā redakcijā. - RaKa. 2016. | ||||||||
3 | Walliman, N. Research methods: the basics. - Routledge, 2017. | ||||||||
4 | Ядов, В. Я. Стратегия социологического исследования: Описание, объяснение, понимание социальной реальности. - Москва: «Добросвет», 2009. | ||||||||
5 | Zirnīte, M., Garda-Rozenberga, I. Mutvārdu vēsture un dzīvesstāsti: vadlīnijas intervētājiem un atmiņu rakstītājiem. - LU Filozofijas un socioloģijas institūts, Latvijas Mutvārdu vēstures pētnieku asociācija Dzīvesstāsts. 2014. | ||||||||
6 | Lūse, A. (sast., red.) Cilvēks. Dzīve. Stāstījums: rakstu krājums. - Latvijas Antropologu biedrība, LU Literatūras, folkloras un mākslas institūts, 2002. | ||||||||
7 | Trapenciere, I. Transition trajectories from youth institutional care to adulthood. // SHS Web of Conferences: Proceedings. - EDP Sciences, 2018. - Vol.51 | ||||||||
8 | Trapenciere, I. Par kvalitatīvo un kvantitatīvo metožu izmantošanu nabadzības pētījumos. // Zirnīte, M. (sast.). Dzīvesstāsti: Vēsture, kultūra, sabiedrība. - LU Filozofijas un socioloģijas institūts. 2007., 258.-268.lpp. | ||||||||
9 | Elksne, G. "No upenēm līdz kartupeļiem": laika ritums lauku cilvēka dzīves tēlojumā. // Vērtības: Latvija un Eiropa: kolektīva monogrāfija divos sējumos / (zinātniskā redaktore un sastādītāja Kūle, M.). - LU Filozofijas un socioloģijas institūts, 2016, 2. sēj. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | LR Ministru kabineta Pētījumu un publikāciju datu bāze | ||||||||
2 | Interneta materiāli: Kā veikt fokusgrupu diskusiju. Kā veikt kvalitatīvu interviju. Mutvārdu vēstures pētījumi Latvijā. |