.
Sociālais darbs ar gadījumu
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:28.08.2024 15:04:32
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_200 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anita Ābele | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Izpratne par profesionālās darbības tiesiskajiem aspektiem, zināšanas par sociālā darba organizāciju, zināšanas par sociālo palīdzību un sociālajiem pakalpojumiem. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt pamatzināšanu apguvi par sociālo darbu ar gadījumu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sociālā darba mikro prakse: sociālais darbs ar gadījumu. Sociālā darbinieka profesionālās kompetences. Ētika un profesionālās vērtības. Sociālā darba ar gadījumu vadīšanas metodoloģiskie principi. Līderība gadījuma vadīšanā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Sociālā darbinieka profesionālās darbības ar sociālo gadījumu principi. Sociālā gadījuma risinājuma shēma, procesa galvenie elementi. Gadījuma risinājuma pieejas un metodika (algoritms). Anamnēzes ievākšana. Simulācijas. Sociālā gadījuma apraksta veidošana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Sociālo problēmu raksturojošās komponentes. Sociālo problēmu identificēšanas kritēriji. Sociālo vajadzību kopums sociālās funkcionēšanas nodrošināšanai. Klientu novērtēšanas metodes. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Sociālo problēmu definēšana cēloņu-seku mijiedarbībā. Sociālo problēmu risinājuma metodes un profesionālās lomas. Sociālais darbs ar nemotivētu vai "obligāto" klientu. Lomu spēles un simulācijas. Problēmkartes izveide simulētajam klientam. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Intervences plānošana. Sociālā darbinieka resursi. Starpprofesionālā/starpinstitucionālā komanda. Intervences veikšana. Lomu spēles un simulācijas | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Intervences novērtēšana. Atgriezeniskā saite. Supervīzijas nozīme sociālajā darbā ar gadījumu. Lomu spēles un simulācijas | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sociālā darba mikro prakse: sociālais darbs ar gadījumu. Sociālā darbinieka profesionālās kompetences. Ētika un profesionālās vērtības. Sociālā darba ar gadījumu vadīšanas metodoloģiskie principi. Līderība gadījuma vadīšanā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Sociālā darbinieka profesionālās darbības ar sociālo gadījumu principi. Sociālā gadījuma risinājuma shēma, procesa galvenie elementi. Gadījuma risinājuma pieejas un metodika (algoritms). Anamnēzes ievākšana. Simulācijas. Sociālā gadījuma apraksta veidošana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Sociālo problēmu raksturojošās komponentes. Sociālo problēmu identificēšanas kritēriji. Sociālo vajadzību kopums sociālās funkcionēšanas nodrošināšanai. Klientu novērtēšanas metodes. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Sociālo problēmu definēšana cēloņu-seku mijiedarbībā. Sociālo problēmu risinājuma metodes un profesionālās lomas. Sociālais darbs ar nemotivētu vai "obligāto" klientu. Lomu spēles un simulācijas. Problēmkartes izveide simulētajam klientam. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Intervences plānošana. Sociālā darbinieka resursi. Starpprofesionālā/starpinstitucionālā komanda. Intervences veikšana. Lomu spēles un simulācijas | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Intervences novērtēšana. Atgriezeniskā saite. Supervīzijas nozīme sociālajā darbā ar gadījumu. Lomu spēles un simulācijas | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi studēt literatūru, iepazīties ar e-studijās ievietoto teorētisko materiālu, veikt uzdotos darbus, līdzdarboties lekcijās/nodarbībās, mācību vizītēs. Piedalīties grupu darbos un simulācijās. Patstāvīgi gatavoties eksāmenam, izstrādāt gadījuma analīzes shēmu, balstoties uz metodiku un sagatavoties prezentācijai. Rezultātu prezentēt seminārā. Studiju kursa noslēgumā aizpildīt kursa novērtēšanas anketu! | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Eksāmens: tests par studiju kursu - 50%; sociālā gadījuma analīze - 50%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Iegūst zināšanas par sociālo darbu ar gadījumu, par sociālā darbinieka lomām darbā ar sociālo gadījumu, par darbā nepieciešamo dokumentāciju, par piesaistāmajiem resursiem utt. | ||||||||
Prasmes: | Apgūst prasmes uz sociālo gadījumu bāzes sagatavot nepieciešamo dokumentāciju un strādāt ar nepieciešamo dokumentāciju sociālā gadījuma intervences/ intervences vadīšanas procesā; identificēt sociālās problēmas; plānot intervences procesu; noteikt resursus/ palīdzības formas/ sociālo pakalpojumu tīkla iespējas. | ||||||||
Kompetences: | Prot iegūtās zināšanas un prasmes pielietot sociālajā darbā ar gadījumu, risinot gadījumu, un problēmas mazināšanai vai novēršanai piedāvāt atbilstošus resursus. Spēj pamatot prioritātes resursu piesaistīšanā un plānot sociālos pakalpojumus. Spēj veidot ētisku, empātisku un kultūrsensitīvu saskarsmi profesionālajā darbā. Spēj patstāvīgi integrēt zināšanas un prasmes, lai mērķtiecīgi un atbildīgi veiktu sociālo darbu ar indivīdu un ģimeni. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Latvijas sociālo darbinieku ētikas kodekss. 2001. | ||||||||
2 | Sociālais darbs ar gadījumu. Prakse teorijā. 2021., Rīga: Drukātava. | ||||||||
3 | Sociālais darbs ar gadījumu. Teorija praksē. 2021., Rīga: Drukātava. | ||||||||
4 | Sociālā darbinieka profesijas standarts. 2020. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Supervīzija: Teorija. pētījumi. Prakse. 2017. Rakstu krājums. Sast. Mārtinsone, K., Mihailova, S. Rīga: RSU | ||||||||
2 | Psihosociālais darbs ar ģimeni vardarbības pret bērnu novēršanai. 2015. Metodiskais materiāls. Rīga: Nodibinājums „Latvijas Bērnu fonds" | ||||||||
3 | Ratniece, G., Majore-Dūšele, I., Mārtinsone, K., Sudraba, V., u.c. 2016. Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Rīga: Zvaigzne ABC | ||||||||
4 | Social Work Case Analysis. Global Perspective. 2018. Editorial board. Rīga: RSU | ||||||||
5 | Richmond, M.E. What is social case work? | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.likumi.lv |