.
Sociālā darba teorijas
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:37
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_253 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Lolita Vilka | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 48 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bakalaura līmenī apgūtas zināšanas par cilvēka sociālo uzvedību un attīstību. | ||||||||
Mērķis: | Paplašināt un padziļināt studentu zināšanas par sociālā darba teorijām, analizēt to nozīmi sociālā darba praksē ar bērniem un jauniešiem; izpētīt un novērtēt dažādas iejaukšanās stratēģijas dažādos sociālā darba prakses līmeņos ar bērniem un jauniešiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Mūsdienu sociālais darbs: salīdzinošā pieeja starptautiskā kontekstā. Teorijas nozīme sociālā darba praksē. Cilvēka uzvedība un sociālā vide, personas iesaiste un ekoloģijas teorija. | Lekcijas | 3.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 4.00 | E-studiju vide | |||||||
2 | Socioloģijas teorijas: konflikta teorija. Funkcionālisms. Sociālais Konstruktīvisms. Feminisma perspektīva. Racionālās izvēles teorija. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||||
3 | Psiholoģijas teorijas: psihoanalīze un psihodinamika. Kognitīvā-uzvedības teorija. Sociālā mācīšanās teorija (Albert Bandura). Piesaistes teorija. Humānisms. Transakcionālā analīze. Ekstenciālisms. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||||
4 | Teorijas ieviešana praksē. Praktiskie modeļi: problēmas risināšanas modelis. Krīzes intervences modelis. Uz uzdevumu vērsta prakse. | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||||
5 | Eksāmens. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gadījumu analīze, eseja, refleksija; Dzimumu lomas un attiecību analīze; filmu analīze Bērnības pieredzes analīze, refleksija; Filmas “Mirušo dzejnieku biedrība” (1989) analīze un refleksija. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva līdzdalība un darba grupas, semināra uzdevumu izpilde – 10% Uzdevumi (gadījuma analīze, eseja) – 40% Eksāmens – 50% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Spēs analizēt un kritiski novērtēt teorijas, praksi un zinātnisko pētījumu mijiedarbību, analizēt teoriju ieguvumus un to robežas praktiskajā darbībā un pētījumu īstenošanā, pielietot teorētiskos modeļus problēmu novēršanā un risināšanā. | ||||||||
Prasmes: | Spēs sistemātiski domāt, analizēt un kritiski izvērtēt katra teorētiskā modeļa principus, paņēmienus un to nozīmi sociālā darba praksē ar bērniem un jauniešiem. | ||||||||
Kompetences: | Spēs strādāt grupā, sazināties un sadarboties, sākt un uzturēt profesionālas kompetences attiecības ar bērniem un jauniešiem, balstoties uz savstarpēju uzticību un cieņu. Spēs sniegt pakalpojumus, izprotot kultūras un kontekstu, plānot aktivitātes un izvēlēties atbilstošu teorētisko modeli un iejaukšanās stratēģiju sociālā darba praksē ar bērniem un jauniešiem. Spēs meklēt informāciju, plānot aktivitātes un izvēlēties atbilstošu teorētisko modeli un iejaukšanās stratēģiju sociālā darba praksē ar bērniem un jauniešiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Payne, M. 2014. Modern social work theories. Oxford University Press. | ||||||||
2 | Turner, F.J. 2011. Social work treatment. Interlocking theoretical approaches. 5th edition. Oxford University Press. | ||||||||
3 | Payne, M. 2011. Humanistic Social Work: Core Principles in Practice. 1st edition. Oxford University Press. | ||||||||
4 | Harms, L., Connolly, M. 2019. Social work: from theory to practices. Cambridge university Press. | ||||||||
5 | Lotko, M. 2018. Social Work Case Analysis: Global Perspective: collection of articles about experience on case work and social case management of eleven countries. Riga. Rīgas Stradiņa universitāte. | ||||||||
6 | Ronen, T., Freeman, A. 2007. Cognitive behavior therapy in clinical social work practice. New York: Springer. | ||||||||
7 | Davis McK. M., M., Fanning P. 2007. Thoughts and Feelings. Taking Control of Your Moods and Your Life. A Workbook of Cognitive Behavioral Techniques. 3rd ed. New Harbinger Publications, Inc. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Corcoran J. 2006. Cognitive behavioral methods for social workers. Boston. | ||||||||
2 | Deacon L., Macdonald S. 2017. Social Work Theory and Practice (Mastering Social Work Practice) 1st ed. SAGE publications: Learning Matters. | ||||||||
3 | Heslop P., Meredith C. 2019. Social work: from assessment to intervention. London. Sage. | ||||||||
4 | Van Hook M. P. 2016. Social Work Practice with Families: a Resiliency-Based Approach. New York, NY: Oxford University Press. | ||||||||
5 | Webb N. B. 2019. Social Work Practice with Children. New York; London: Guilford Press. |