.
Bērnu un jauniešu uzvedības bio-psiho-sociālie aspekti
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:38
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_254 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Liāna Deklava | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav | ||||||||
Mērķis: | Iegūt kompetences un izpratni, kritiski novērtēt un analizēt bērnu, jauniešu un viņu ģimeņu vajadzības un problēmas ar līdzsvarotu bio-psiho-sociālo pieeju. Iegūt kompetences un izpratni, lai nodrošinātu bērnu un jauniešu labklājību, izmantojot uz pierādījumiem balstītu praksi, kas sniedz norādījumus izmaiņām bērniem, jauniešiem un viņu ģimenēm. Iegūt kompetences, izpratni un spēju sniegt sociālos pakalpojumus, veikt intervences atbilstoši kultūras atšķirībām, veselības stāvoklim un vērtībām ar bio-psiho-sociālo pieeju, lai nodrošinātu veselību un sociālo iekļaušanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sociālās uzvedības funkcijas no attīstības, psihodinamiskās, uzvedības, kognitīvās, sistēmas perspektīvas | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
2 | Īpaši sociālās uzvedības attīstības faktori bērnībā un pusaudža gados, attieksmes novērtējums, uzvedības kultūras, konteksta un situācijas faktori | Lekcijas | 5.00 | auditorija | |||||
3 | Holistiska interpretācijas pieeja, kuras pamatā ir bio-psiho-sociālā un garīgā integritāte un individuālās jauniešu uzvedības unikalitāte. Agresīva un pašnāvnieciska uzvedība | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
4 | Riska sociālo grupu, produktīvu neformālu kustību un bērnu un jauniešu pašrealizācijas projektu analīze un novērtēšana | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Rakstiskā eseja saistībā ar iesniegto bērnu un jauniešu vajadzību piesātinājuma teoriju analīzi dzīvojamā vidē salīdzinājumā ar dabisko vidi: • Objektivitāte = 5% • Tēmas pamatojums = 30%. • Skaidrība displejā = 20% • Bibliogrāfiskas atsauces 20% • Autora kritiskā domāšana = 25% Rakstisks darbs – bērnu / jauniešu pašpārvaldes iniciatīvu stimulēšana: • Mērķa noteikšana = 10% • Radošums = 10% • Autora kritiskā domāšana = 40% • Saistīt teoriju un praksi = 40% Izvēlētās tēmas kritiska prezentācija no holistiskas profilakses vai intervences modeļa: • Subjektivitāte, autentiskums = 25% • Tēmas pamatojums = 30%. • Skaidrība displejā = 20% • Autora kritiskā domāšana = 25% | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Rakstiskā eseja saistībā uz iesniegto bērnu un jauniešu vajadzību piesātinājuma teoriju analīzi dzīvojamā vidē salīdzinājumā ar dabisko vidi – 20% Rakstisks darbs – bērnu / jauniešu pašpārvaldes iniciatīvu stimulēšana – 60% Izvēlētās tēmas kritiska prezentācija no holistiskas profilakses vai intervences modeļa – 20% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Iegūs izpratni, kritiski novērtēs un analizēs bērnu, jauniešu un viņu ģimeņu vajadzības un problēmas ar līdzsvarotu bio-psiho-sociālo pieeju. | ||||||||
Prasmes: | Iegūs prasmes un sapratni, lai nodrošinātu bērnu un jauniešu labklājību, izmantojot uz pierādījumiem balstītu praksi, kas sniedz norādījumus izmaiņām bērniem, jauniešiem un viņu ģimenēm. | ||||||||
Kompetences: | Iegūs kompetences, izpratni un spēju sniegt sociālos pakalpojumus, veikt intervences atbilstoši kultūras atšķirībām, veselības stāvoklim un vērtībām ar bio-psiho-sociālo pieeju, lai nodrošinātu veselību un sociālo iekļaušanu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Davies, M., B. 2012. Social Work with Children and Families. New York. Palgrave Macmillan ISBN: 8601404284441 | ||||||||
2 | Mohl, A. 2015. Essays in Holistic Social Work Practice: The Need for an Interdisciplinary Approach. Bloomington: AuthorHouse. ISBN: 1953584497 | ||||||||
3 | Silbereisen, R., K., Lerner, R., M. 2007. Approaches to Positive Youth Development. Thousand Oaks. SAGE Publications Ltd. ISBN-13: 978-1412922883 | ||||||||
4 | Villarruel, F., A., Perkins, D., F., Borden, L., M., Keith, J., G. 2003. Community Youth Development: Programs, Policies, and Practices. Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc. ISBN-13: 978-0761927877 | ||||||||
5 | Bailey, Di. 2012. Interdisciplinary working in mental health. New York (N.Y.): Palgrave Macmillan | ||||||||
6 | Kathleen Hague Armstrong ... [et al.]. 2014. Evidence-based interventions for children with challenging behavior. New York (N.Y.): Springer | ||||||||
7 | Geldard, K. 2009. Practical interventions for young people at risk. MRU library, 36 Pr 05, reading pages: 11-33 and 193-210. | ||||||||
8 | Spray, C., Jowett, B. 2012. Social work Practice with Children and families. MRU library, 36 Sp 54, reading pages: 100 – 117. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Jowitt, M., O´Loughlin, S. 2015. Social Work with Children and Families (Transforming Social Work Practice). London: Sage Publication Ltd. ISBN-10: 9781844450183 | ||||||||
2 | Wyn, J., Cahill, H. 2015. Handbook of Children and Youth Studies. Singapore: Springer Singapore. ISBN 978-981-4451-14-7 | ||||||||
3 | Semple D., Smyth R., 2009. Oxford Handbook of Psychiatry, second edition, Oxford University Press, Oxford | ||||||||
4 | Sadock, B.J., Sadock, V.A. Kaplan & Sadock, 2009. Concise Textbook of Child and Adolescent Psychiatry. 10th ed. – Philadelphia; Williams & Wilkins |