.
Bērnu un jauniešu karjeras konsultēšana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:25
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_255 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Marika Lotko | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 48 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt saikni starp sociālajām pārmaiņām un karjeras virzību un konsultēšanu mūsdienu sociālajā darbā un studentu karjeras virzības kompetences, lai to izmantotu sociālā darba praksē ar bērniem, jauniešiem un ģimenēm. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Karjeras koncepts, Karjeras modeļi, tipi un kompetences. Nodarbinātības politikas, kā daļa no sociālām politikām (aktivizēšanas rīki). | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
2 | Karjeras virzīšana un konsultēšanas pieejas. Karjeras vadības un karjeras konsultāciju definīcija. Karjeras atbalsta pakalpojumi. Karjeras virzības procesa mērķi. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||||
3 | Nacionālie un ES dokumenti, kas reglamentē karjeras konsultāciju pakalpojumus bērniem, jauniešiem un ģimenēm. Karjeras virzīšanas projekti. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Informācija par karjeru jauniešiem un ģimenēm. Karjeras informācijas meklēšana un apstrāde. Vides izpēte un izpratne. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||||
5 | Karjeras attīstības teorijas. Faktori, kas ietekmē karjeras izvēli. Karjeras virzīšana bērniem un jauniešiem. Karjeras virzīšanas metodes un vadības prasmes. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
6 | Eksāmens. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Grupu darbs, publiska prezentācija, pētnieciskais darbs. Zinātniskās literatūras analīze. Valstu un ES juridisko dokumentu, kas reglamentē karjeras atbalsta pakalpojumus, analīze. Izvēlēto karjeras konsultāciju pakalpojumu no Eiropas prezentācija. Pētnieciskā darba sagatavošana. Nacionālo un starptautisko tiešsaistes karjeras informācijas resursu meklēšana bērniem, jauniešiem un ģimenēm. Darba meklēšanai svarīgu dokumentu (CV, pavadvēstule) sagatavošana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Pētnieciskais darbs – 60% Tiek vērtēts sekojošais: Pētnieciskā darba sagatavošana: darba struktūra atbilst prasībām, ir visas nepieciešamās daļas, analīze ir rūpīga, katra konstrukcijas daļa atbilst tās prasībām (10–9 punkti); darbs ir veikts, tomēr analīzei trūkst pamatīguma, taču darbs atbilst struktūras un satura prasībām (8–7 balles); pētniecības darbs ir veikts, tomēr tas nav pilnīgs, daļēji atbilst prasībām attiecībā uz struktūru un saturu (6–5 balles); virspusēja analīze tiek vērtēta pēc pētnieciskā darba kvalitātes (4–1 punkti (s)). Eksāmens – 40% Eksāmens sastāv no 10 atvērtiem un slēgtiem jautājumiem (dažāda līmeņa, no izpratnes līdz novērtēšanai). Novērtējums ir šāds: 10: izcilas zināšanas un prasmes. Novērtējuma līmenis ir 10 pareizas atbildes. 9: ļoti labas zināšanas un prasmes. Novērtējuma līmenis ir 9 pareizas atbildes. 8: labas zināšanas un prasmes, dažas var rasties nenozīmīgas kļūdas. Sintēzes līmenis. 8 pareizas atbildes. 7: viduvējas zināšanas un prasmes, ir kļūdas. Analīzes 6.-7. Līmeņa pareizās atbildes. 6: zināšanas un prasmes ir zemākas par viduvējām, ir (būtiskas) kļūdas. Zināšanu lietojuma līmenis. 5-4 pareizas atbildes. 5: zināšanas un prasmes joprojām atbilst obligātajām prasībām. Daudz kļūdu. Zināšanu un izpratnes līmenis. 3 pareizas atbildes. 4-0: minimālās prasības nav izpildītas. 0-2 pareizas atbildes. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti varēs analizēt un novērtēt dažādas karjeras atbalsta pakalpojumu prakses bērniem un jauniešiem. Studenti uztvers un varēs analizēt karjeras atbalsta pakalpojumu ietekmi uz cilvēka dzīves kvalitāti. | ||||||||
Prasmes: | Studenti varēs sniegt un pārvaldīt informāciju par karjeras iespējām un karjeras konsultēšanas pakalpojumiem bērniem un jauniešiem, kā arī viņu ģimenēm, lai dotu viņiem iespēju aktīvi piedalīties karjeras vadības procesā. Spēs īstenot sociālās sadarbības principus, kopienas iesaistīšanos un dažādas klientu iespējošanas stratēģijas un uztvers komandas darba nepieciešamību. | ||||||||
Kompetences: | Spēs vadīties pēc sociālās sadarbības principiem, sabiedrības iesaistīšanas un dažādām klientu iespējošanas stratēģijām un uztvers komandas darba nepieciešamību karjeras atbalsta sniegšanā. Spēs vadīt personīgo karjeras attīstības plānu. Apzinās un varēs pielietot sociālā darba ētikas principus, sniedzot karjeras atbalsta pakalpojumus bērniem, jauniešiem un ģimenēm. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Brazienė, R., Dorelaitiene, A. 2012. Transition of youth from education to the labour market: the case of Lithuania. Social sciences /Socialiniai mokslai. Nr. 3 (77) p. 30-40. | ||||||||
2 | Zunker, V.G. 2016. Career Counseling: A Holistic Approach. 9th edition. The USA: Cengage learning. | ||||||||
3 | Patton, W., McMahon, M. 2006. The Systems Theory Framework Of Career Development And Counseling: Connecting Theory And Practice. International Journal for the Advancement of Counselling 28(2):pp. 153-166. Available from: http://eprints.qut.edu.au/2621/1/2621_1.pdf | ||||||||
4 | Tosun, J., Unt, M. and Wadensjö, E. 2017. Youth-oriented Active Labour Market Policies: Explaining Policy Effort in the Nordic and the Baltic States. Social Policy & Administration, Vol 51, No.4, pp. 598-616. | ||||||||
5 | Europass CV. Available from: http://www.europa-pages.com/jobs/europass.html | ||||||||
6 | Athanasou, James, Perera, Harsha N. (Eds.) 2019. International Handbook of Career Guidance. Springer Nature Switzerland. | ||||||||
7 | CEDEFOP. Professionalising career guidance. Practitioner competences and qualification routes in Europe. 2009. Available from: https://www.cedefop.europa.eu/files/5193_en.pdf | ||||||||
8 | Gangl, M. 2003. The structure of labour market entry in Europe: A typological analysis. In W. Muller, M. Gangl (eds.). Transitions From education to work in Europe. Oxford: Oxford university Press. | ||||||||
9 | Van der Velden, R.K.W., & Wolbers, M.H.J. 2003. The integration of young people into the labour market: the role of training systems and labour market regulation. In W. Müller, & M. Gangl (Eds.), Transitions from education to work in Europe. The integration of youth into EU labour markets (pp. 186- 211). Oxford University Press. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Pohl, A., Walther, A. 2007. Activating the disadvantaged. Variations in addressing youth transitions across Europe. International Journal of Lifelong Education, Vol.26, No.5, pp 533-553. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | European Association of Career Guidance. Available from: http://eacg.eu |