Pārlekt uz galveno saturu

Maģistra darba projekts (praktisks seminārs)

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:44
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_260LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Anna Broka
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)12Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas24
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas48
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pieredze pētniecības darba izstrādē.
Mērķis:
Stiprināt studentu zināšanas par metodoloģijas izmantošanu pētījumu plānošanā un ieviešanā, paaugstinot viņu vadības prasmes un sociālo pētījumu projektu iemaņas un analītiskās prasmes, kas kalpotu par ieguldījumu sociālā darba jomā darbā ar bērniem un jauniešiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētījuma dizains. Pētījums kā zināšanu procedūra: ietvars un procedūrasLekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
2Pētījuma ētika dažādos pētījumos. Ētikas dillemmasLekcijas2.00auditorija
3Metodoloģijas izvēles stratēģijas. Metodes un pētījuma plāna izstrādeLekcijas2.00E-studiju vide
4Pētījuma projekta dizainsNodarbības2.00E-studiju vide
5Zinātniskie pētījumi sociālā darba jomā; sociālā darba epistemoloģija; Sociālais darbs un zināšanu teorijasLekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6Specifika un starpdisciplinaritāte; Problēmas hierarhisma reālisms un sociālie pētījumi un sociālais darbsLekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
7Vadlīnijas pētījuma projekta sagatavošanaiNodarbības2.00auditorija
8Maģistra projekta plāna prezentācija: 1. Prezentācija un diskusija un īpašas vadlīnijas. 2. Kopīga diskusija, veicinot zināšanu nodošanu, un pētījuma projekta uzlabošanaNodarbības2.00auditorija
9NovērtēšanaLekcijas2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Sagatavots individuāls rakstisks pētījuma projekts – 100%. Prezentācija; skaidrība; teorētiskais ietvars (vismodernākais un analītiskais ietvars) un metodika (pētījumu stratēģija, empīriskais lauks, Visums un izlase, datu vākšanas un analīzes paņēmieni)
Vērtēšanas kritēriji:
Aktīva līdzdalība – 20% (diskusijas, prezentācijas utt.); Pētījuma plāna projekta izstrāde – 10%; Pētījuma plāna galīgās versijas izstrāde – 30%; Galīgais novērtējums: Pētījuma plāna izklāsts un pamatojums – 40%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite (Semestra)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Spēs izstrādāt efektīvākos problēmu veidus sociālā darba kontekstā.
Prasmes:Spēs prezentēt pētījumu rezultātus profesionālai auditorijai.
Kompetences:Spēs izprast sociālo pasauli saistībā ar dažādiem epistemoloģiskiem un ontoloģiskiem apsvērumiem sociālā pētījuma gaitā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1De Block, D., Vis, B. Addressing the Challenges in Using Qualitative Data in Qualitative Comparative Analysis. COMPASSS Working Paper 2017-88.
2Brannen, J. 2005. Mixing methods: The entry of qualitative and quantitative approaches into the research process. International Journal of Social Research Methodology, 8(3): 173–184.
3Reginald O. York. 2019. Social Work Research Methods Learning by Doing. University of North Carolina Wilmington, USA.