.
Maģistra darba projekts (praktisks seminārs)
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:44
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_260 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anna Broka | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 48 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pieredze pētniecības darba izstrādē. | ||||||||
Mērķis: | Stiprināt studentu zināšanas par metodoloģijas izmantošanu pētījumu plānošanā un ieviešanā, paaugstinot viņu vadības prasmes un sociālo pētījumu projektu iemaņas un analītiskās prasmes, kas kalpotu par ieguldījumu sociālā darba jomā darbā ar bērniem un jauniešiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētījuma dizains. Pētījums kā zināšanu procedūra: ietvars un procedūras | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Pētījuma ētika dažādos pētījumos. Ētikas dillemmas | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Metodoloģijas izvēles stratēģijas. Metodes un pētījuma plāna izstrāde | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
4 | Pētījuma projekta dizains | Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||
5 | Zinātniskie pētījumi sociālā darba jomā; sociālā darba epistemoloģija; Sociālais darbs un zināšanu teorijas | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
6 | Specifika un starpdisciplinaritāte; Problēmas hierarhisma reālisms un sociālie pētījumi un sociālais darbs | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
7 | Vadlīnijas pētījuma projekta sagatavošanai | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Maģistra projekta plāna prezentācija: 1. Prezentācija un diskusija un īpašas vadlīnijas. 2. Kopīga diskusija, veicinot zināšanu nodošanu, un pētījuma projekta uzlabošana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Novērtēšana | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Sagatavots individuāls rakstisks pētījuma projekts – 100%. Prezentācija; skaidrība; teorētiskais ietvars (vismodernākais un analītiskais ietvars) un metodika (pētījumu stratēģija, empīriskais lauks, Visums un izlase, datu vākšanas un analīzes paņēmieni) | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva līdzdalība – 20% (diskusijas, prezentācijas utt.); Pētījuma plāna projekta izstrāde – 10%; Pētījuma plāna galīgās versijas izstrāde – 30%; Galīgais novērtējums: Pētījuma plāna izklāsts un pamatojums – 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite (Semestra) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Spēs izstrādāt efektīvākos problēmu veidus sociālā darba kontekstā. | ||||||||
Prasmes: | Spēs prezentēt pētījumu rezultātus profesionālai auditorijai. | ||||||||
Kompetences: | Spēs izprast sociālo pasauli saistībā ar dažādiem epistemoloģiskiem un ontoloģiskiem apsvērumiem sociālā pētījuma gaitā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | De Block, D., Vis, B. Addressing the Challenges in Using Qualitative Data in Qualitative Comparative Analysis. COMPASSS Working Paper 2017-88. | ||||||||
2 | Brannen, J. 2005. Mixing methods: The entry of qualitative and quantitative approaches into the research process. International Journal of Social Research Methodology, 8(3): 173–184. | ||||||||
3 | Reginald O. York. 2019. Social Work Research Methods Learning by Doing. University of North Carolina Wilmington, USA. |