.
Līderība starpprofesionāļu komandas darbā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:52
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_284 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Zane Šteinerte | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt izpratni par līderības nozīmi starpprofesionāļu sadarbības procesos, radīt izpratni par dažādām sadarbības formām/veidiem, juridiskajiem aspektiem sociālā darba jomā, iegūt izpratni par sadarbības partneru kompetenču robežām, iegūt zināšanas un prasmes par veiksmīgas sadarbības nosacījumiem, analizēt/iepazīt piemērotākās sadarbības formas, strādājot ar konkrētām mērķgrupām vai institūcijās. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Līderības aspekti sociālajā darbā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
2 | Starpprofesionālā un starpinstitucionālā sadarbība. Sadarbības tiesiskie aspekti. Ieskats normatīvajā regulējamā. Konfidencialitāte sadarbības procesā | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
3 | Komandas darbs sociālajā darbā. Līderība komandas darbā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Komandas darbs/sadarbība vienas institūcijas ietvaros ar konkrētu mērķgrupu. Sadarbības partneru kompetenču robežas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Koordinētas sadarbības priekšnoteikumi. Veiksmīgas jeb koordinētas sadarbības norise (priekšnoteikumi) (tikšanās plānošana un organizēšana). Veiksmīga uz rezultātu orientēta sadarbība – tikšanās norises process/kārtība, rezultāts. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Līderības aspekti sociālajā darbā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Starpprofesionālā un starpinstitucionālā sadarbība. Sadarbības tiesiskie aspekti. Ieskats normatīvajā regulējamā. Konfidencialitāte sadarbības procesā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Komandas darbs sociālajā darbā. Līderība komandas darbā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Komandas darbs/sadarbība vienas institūcijas ietvaros ar konkrētu mērķgrupu. Sadarbības partneru kompetenču robežas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Koordinētas sadarbības priekšnoteikumi. Veiksmīgas jeb koordinētas sadarbības norise (priekšnoteikumi) (tikšanās plānošana un organizēšana). Veiksmīga uz rezultātu orientēta sadarbība – tikšanās norises process/kārtība, rezultāts. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras avotu studēšana, iepazīšanās ar pētījumiem, praktisko darbu izpilde, darbs grupās, pārbaudes darbs. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Apmeklējums – 25%; grupu darbi – 25%; individuālie uzdevumi – 25%; pārbaudes darbs – 25%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti zina un izprot studiju kursa tēmas skaidrojošos pamatjēdzienus, to kopējās un atšķirīgās iezīmes. Zina normatīvajos aktos noteikto sadarbības regulējumu. Zina sadarbības partneru kompetences robežas. Zina līderim nepieciešamās zināšanas, prasmes un izpausmes. Izprot/zina sadarbības un līderības nozīmi sociālā darba nozarē un praksē kopumā. | ||||||||
Prasmes: | Studenti prot plānot, organizēt sadarbības tikšanos. Prot novadīt starpprofesionāļu tikšanos, sagatavot tikšanās dokumentāciju, fiksēt rezultātu. | ||||||||
Kompetences: | Studenti ir kompetenti iesaistīt/piesaistīt komandas darbā nepieciešamos speciālistus. Studenti ir kompetenti piedalīties starpprofesionāļu komandas darbā. (Kopā ar citiem komandas biedriem vai profesionāļiem risināt konkrētas sociālās problēmas, savas kompetences ietvaros.) | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Starpinstitūciju sadarbība bērnu tiesību aizsardzībai pašvaldībās METODISKĀS VADLĪNIJAS | ||||||||
2 | Sociālā dienesta sadarbības institūciju un pašvaldību domju vadītāju izpratnes par sociālā dienesta vietu un lomu sabiedrībā mērījumi un iegūto rezultātu analīze (73.-83. lpp.) | ||||||||
3 | Izglītības iestādes, sociālā dienesta, bāriņtiesas un citu iestāžu kompetence starpinstitucionālajā sadarbībā, veicot preventīvo darbu un risinot vardarbības gadījumus pret bērnu. | ||||||||
4 | Sadarbības process un sadarbības prasmju stiprināšana starp dažādu jomu speciālistiem, kas ikdienā strādā ar personām ar psihiskiem, uzvedības un nervu sistēmas attīstības traucējumiem. Mācību materiāls (4.nodaļa 22.-32. lpp.) | ||||||||
5 | VBTAI Rokasgrāmata bāriņtiesām 2. sējums. Rīga, 2020. (1.nodaļa 6.-34. lpp.). | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | MK 12.07.2017. noteikumi Nr.545 Noteikumi par institūciju sadarbību bērnu tiesību aizsardzībā | ||||||||
2 | Likums Par policiju. |