.
Psihoterapeitiskās pieejas sociālajā darbā ar gadījumu
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:14
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_286 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Klīniskā psiholoģija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Liāna Deklava | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Personības psiholoģija, Attīstības psiholoģija, Saskarsmes psiholoģija, Psihosociālās vajadzības. | ||||||||
Mērķis: | Iegūt zināšanas par psihoterapijas pieejām un terapeitisko procesu, veicināt pamatprasmju attīstību terapeitiskās komunikācijas veidošanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Psihoterapijas organizācijas principi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Konsultanta un psihoterapeita personība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Psihoterapeitiskās attiecības un process | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
4 | Transferences un kontratransferences jēdzieni. Terapeitiskā alianse un pretestība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Psihoterapijas pieejas | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
6 | Psihoterapeitiskie principi sociālajā darbā ( Pshodinamiskā pieeja, Kognitīvi biheiviorālā pieeja un Sistēmiskā pieeja) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Psihoterapijas organizācijas principi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Konsultanta un psihoterapeita personība | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Psihoterapeitiskās attiecības un process | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Transferences un kontratransferences jēdzieni. Terapeitiskā alianse un pretestība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Psihoterapijas pieejas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Psihoterapeitiskie principi sociālajā darbā ( Pshodinamiskā pieeja, Kognitīvi biheiviorālā pieeja un Sistēmiskā pieeja) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Dažādu psihoterapijas pieeju salīdzinošā analīze. Viena saociālā darba gadījuma terapeitisko attiecību raksturojums. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Dažādu psihoterapijas pieeju salīdzinošā analīze - 40%. Viena sociālā darba gadījuma terapeitisko attiecību raksturojums - 40%, nodarbību apmeklējums un aktīva, produktīva līdzdalība nodarbību patstāvīgajos darbos - 20%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti prot aprakstīt psihoterapijas pieejas, psihoterapijas organizācijas procesu, raksturo terapeitisko attiecību un terapeitiskās vides veidošanas nosacījumus | ||||||||
Prasmes: | Studenti pilnveido prasmi izvērtēt sociālā gadijuma klienta psihosociālās vajadzības garīgās veselības uzlabošanai, pilnveido prasmi integrēt Psihosociālās konsultēšanas un atbalsta sniegšanas principus sociālā darbā | ||||||||
Kompetences: | Pilnveido kompetenci veikt sociālo darbu ar gadījumu, izmantojot psihosociālo konsultēšanu un terapeitisko attiecību pamatprincipus | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | K.Mārtinsone. Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Zvaigsne ABC, 2016. | ||||||||
2 | Mārtinsones K. un V.Sudrabas redakcijā. Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. RSU, 2019. | ||||||||
3 | Ļevina, J., Mārtinsone, K. Konsultēšana un konsultatīvā psiholoģija. RSU, 2016. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Barry Winbolt. Solution Focused Therapy for the Helping Professions. Jessica Kingsley Publishers London and Philadelphia, 2011. | ||||||||
2 | Brummers M., Enckells H. Bērnu un jauniešu psihoterapija. Jumava, 2011. | ||||||||
3 | Mārtinsones, K. un A. Mīltuzes redakcijā. Psiholoģija 2. Personība, grupa, sabiedrība, kultūra. Zvaigzne ABC, 2015. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.lpta.lv | ||||||||
2 | www.psihosomatika.lv | ||||||||
3 | Clinical Social Work Journal | ||||||||
4 | European Juornal of Social Work |