.
Prakse IV
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.08.2023 08:42:05
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MDAK_124 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 6.00 | ECTS: | 9.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Eva Cela | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Māszinību un dzemdību aprūpes katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakrsu[pnkts]lv, +371 67061568 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 1 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 2 | ||||
Kopā kontaktstundas | 4 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Klīniskā farmakoloģija un medikamentozā aprūpe, ģimenes medicīna, infekciju slimības un pacientu aprūpe, dzemdniecība un ginekoloģija; pacientu aprūpe, veca cilvēka aprūpe un aprūpe mājās, neiroloģija un pacientu aprūpe. | ||||||||
Mērķis: | prakses laikā pilnveido un nostiprina teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas, integrē pacientu aprūpi un ar to saistītās klīniskās procedūras, atbilstoši māsu profesijas standartam, profesionālās ētikas principiem un 1., 2. un 3. studiju gada programmā apgūtām zināšanām dažādos prakses kontekstos – rehabilitācijas centrs, ambulatorie medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumi pacientiem/ klientiem dažādās vecuma grupās (bērni, pieaugušie, gados veci cilvēki). | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Prakses informatīvā daļa, prakses instruktāža | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Prakses seminārs | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Ievērot praksei paredzētās darba stundas un strādāt pilnā apjomā, aizpildīt praksē paredzēto dokumentāciju, abpusēji ierosinājumi par prakses kvalitatīvo un organizatorisko saturu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Prakses pārskata – “Prakse IV” iesniegšana, prakses aizstāvēšana. Klīnisko gadījumu (2) izstrāde un aizstāvēšana. Prakses aizstāvēšana tiek vērtēta atbilstoši RSU Māszinību un dzemdību aprūpes katedras Klīniskā gadījuma izstrādes metodiskiem norādījumiem un vērtēšanas kritērijiem). Prakses vērtējuma kritēriji ir publicēti e-studijās. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Iegūst zināšanas primārā, sekundārā un terciārā līmeņa pacientu aprūpē. | ||||||||
Prasmes: | Pilnveidotas teorētiskās un praktiskās iemaņas, kuras nepieciešamas aprūpes plānošanai un veikšanai mātes un jaundzimušā aprūpē, bērnu aprūpē, ginekoloģisku saslimšanu pacientēm gan klīnikā, gan citās veselības aprūpes iestādēs, ievērojot transkulturālās aprūpes īpatnības. Veikt patstāvīgu aprūpes plāna izstrādi konkrētam pacientam un veikt aprūpi, atbilstoši izvirzītajām prioritātēm. Prasmes sabiedrības un pacientu izglītošanā veselības aprūpes jautājumos. | ||||||||
Kompetences: | Spēja pielietot un izvērtēt atbilstošas klīniskās procedūras un citas aprūpes darbības – pediatrisku, dzemdību un ginekoloģisku pacientu aprūpē dažādos vecuma posmos. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | e-studijas materiāli: Metodiskie norādījumi Prakse IV | ||||||||
2 | NANDA ‘’Aprūpes diagnozes – Definīcijas un klasifikācija 2018 – 2020”. 11.izdevums. 2020. | ||||||||
3 | Ārvalstu studentiem/ For international students: | ||||||||
4 | e-study materials: Methodological instructions Practice IV | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | M.Gulanick, J.L. Myers. Nursing Care Plans : diagnoses, interventions, and outcomes. 2014. |