.
Prakse vecmāšu darba vadīšanā un organizācijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.08.2023 16:17:34
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MDAK_127 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Vecmāšu zinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilze Ansule | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Māszinību un dzemdību aprūpes katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakrsu[pnkts]lv, +371 67061568 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 6 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējā psiholoģija, sabiedrības veselības pamati, tiesību pamati, datora lietošanas prasme. | ||||||||
Mērķis: | Studiju kursa mērķis ir palīdzēt apgūt zināšanas plānot, organizēt, kontrolēt, vadīt un nodrošināt atbilstošu aprūpes procesa veikšanu vecmātes praksē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Prakses informatīvā daļa, prakses instruktāža | Lekcijas | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
2 | Pacientu drošības, darba aizsardzības sistēmas prasības, pacientu un darba vides drošību reglamentējošie normatīvie dokumenti. Kā organizēt un uz pacientu centrētu aprūpi mātei un bērnam. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
3 | Veselības aprūpes finansēšanas sistēma, pakalpojumu apmaksas sistēma. Kvalitātes vadības un kontroles principi veselības aprūpē. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studiju kursa laikā patstāvīga teorētisko tēmu apguve, izmantojot zinātniskās grāmatas, publikācijas. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Prakses vadītāju pārziņā nostrādāts viss prakses stundu apjoms. Sekmīgi nokārtoti visi prakšu vadītāju uzdotie patstāvīgie darbi; Aizpildīta Prakses dienasgrāmata; Prakses vadītāja vērtējums (50%); Integrēti jautājumi par visu kursa vielu; Prakses aizstāvēšana (50%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs definēt vecmātes funkcijas veselības saglabāšanā. Formulēt un izskaidrot vecmātes darba organizācijas modeļus un vadības stilus. Izklāstīt Latvijas veselības aprūpes organizatorisko struktūru, veselības aprūpes līmeņus. Spēs aprakstīt vispārējās vadības principu pielietojumu un īpatnības valsts veselības aprūpes sistēmā. Spēs analizēt kvalitātes vadības sistēmas pamatprincipus. | ||||||||
Prasmes: | Spēj aprakstīt ārstniecības pakalpojumu kvalitātes vadības sistēmu, kas ietver ārstniecības pakalpojumu kvalitātes kontroli; pacientu sūdzību un ieteikumu izskatīšanu; ārstniecības rezultātu analīzi; ārstniecības pakalpojumu kvalitātes pilnveidošanu, personāla motivēšanu un pielietot psiholoģiskā klimata izvērtēšanas un uzlabošanas iespējas. Spēj izskaidrot ārstniecības iestādes vides pieejamības nozīmi un izskaidrot iespējas to nodrošināt dažādām personu grupām. | ||||||||
Kompetences: | Studenti spēj analizēt un izvērtēt veselības pakalpojumu kvalitātes vadību. Spēj izvērtēt psihosociālos faktorus un pielietot to novērtēšanas metodes darba procesā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | WHO recommendations, “Standards for improving quality of maternal and newborn care in health facilities”, 2016. | ||||||||
2 | WHO, Disability: The Convention on the Rights of Persons with Disabilities, 2020. | ||||||||
3 | Levy Shankman, MarcyAllen, Scott J.and more “Emotionally Intelligent Leadership : A Guide for Students”. John Wiley & Sons, Incorporated, 2015. | ||||||||
4 | Forands I., Biznesa vadības tehnoloģijas. SIA “Latvijas izglītības fonds”, Rīga, 2004. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Garleja, Rasma, Darbs, organizācija un psiholoģija / Rasma Garleja. 2. papild. izd. Rīga : RaKA, c2010. 205 lpp. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Kehre M., Personālmenedžments uzņēmumā. Biznesa augstskola “Turība”, Rīga, 2004. (akceptējams izdevums) | ||||||||
7 | Pettere G. Voronova I., Riski uzņēmējdarbībā un to vadība. Banku augstskola, 2004. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Workplace Conflict Resolution Essentials for Dummies. by Vivian Scot, and Vivian Scott. John Wiley & Sons, Incorporated. 2015. | ||||||||
2 | The European Health Report 2009 WHO Europa, 2010. | ||||||||
3 | Robbins, Stephen P., Fundamentals of management / Stephen P. Robbins, Mary Coulter, David A. DeCenzo. Eleventh edition, global edition. Harlow, England : Pearson, [2020] 551 lpp. : ilustrācijas ; 28 cm ISBN 9781292307329 (brošēts). | ||||||||
4 | Robbins, Stephen P., Management / Stephen P. Robbins, Mary Coulter. 9th ed. Upper Saddle River, N.J. : Pearson, 2007. xxxi, 738 lpp. : il. ; 29 cm. ISBN 0132257734 | ||||||||
5 | EBOOK: Quality, Risk and Control in Health Care. Ellie Scrivens, 2004, UK Higher Education OUP Humanities and Social Sciences Health and Social Welfare Ser. | ||||||||
6 | The Politics of Maternity. Rosemary Mander and Jo Murphy-Lawless. Taylor & Francis Group, 2013. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | “Leadership 2050 : Critical Challenges, Key Contexts and Emerging Trends”. Matthew Sowcik, Anthony C. Andenoro, Mindy McNutt, and Susan Elaine Murphy, 2015. |