Pārlekt uz galveno saturu

Prakse vecmāšu darba vadīšanā un organizācijā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.08.2023 16:17:34
Par studiju kursu
Kursa kods:MDAK_127LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpeMērķauditorija:Vecmāšu zinības
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ilze Ansule
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Māszinību un dzemdību aprūpes katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakatrsu[pnkts]lv, +371 67061568
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)1Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas2
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas6
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārējā psiholoģija, sabiedrības veselības pamati, tiesību pamati, datora lietošanas prasme.
Mērķis:
Studiju kursa mērķis ir palīdzēt apgūt zināšanas plānot, organizēt, kontrolēt, vadīt un nodrošināt atbilstošu aprūpes procesa veikšanu vecmātes praksē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Prakses informatīvā daļa, prakses instruktāžaLekcijas1.00klīniskā bāze
2Pacientu drošības, darba aizsardzības sistēmas prasības, pacientu un darba vides drošību reglamentējošie normatīvie dokumenti. Kā organizēt un uz pacientu centrētu aprūpi mātei un bērnam.Nodarbības1.00klīniskā bāze
3Veselības aprūpes finansēšanas sistēma, pakalpojumu apmaksas sistēma. Kvalitātes vadības un kontroles principi veselības aprūpē.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studiju kursa laikā patstāvīga teorētisko tēmu apguve, izmantojot zinātniskās grāmatas, publikācijas.
Vērtēšanas kritēriji:
Prakses vadītāju pārziņā nostrādāts viss prakses stundu apjoms. Sekmīgi nokārtoti visi prakšu vadītāju uzdotie patstāvīgie darbi; Aizpildīta Prakses dienasgrāmata; Prakses vadītāja vērtējums (50%); Integrēti jautājumi par visu kursa vielu; Prakses aizstāvēšana (50%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Aizstāvēšana (Prakse)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs definēt vecmātes funkcijas veselības saglabāšanā. Formulēt un izskaidrot vecmātes darba organizācijas modeļus un vadības stilus. Izklāstīt Latvijas veselības aprūpes organizatorisko struktūru, veselības aprūpes līmeņus. Spēs aprakstīt vispārējās vadības principu pielietojumu un īpatnības valsts veselības aprūpes sistēmā. Spēs analizēt kvalitātes vadības sistēmas pamatprincipus.
Prasmes:Spēj aprakstīt ārstniecības pakalpojumu kvalitātes vadības sistēmu, kas ietver ārstniecības pakalpojumu kvalitātes kontroli; pacientu sūdzību un ieteikumu izskatīšanu; ārstniecības rezultātu analīzi; ārstniecības pakalpojumu kvalitātes pilnveidošanu, personāla motivēšanu un pielietot psiholoģiskā klimata izvērtēšanas un uzlabošanas iespējas. Spēj izskaidrot ārstniecības iestādes vides pieejamības nozīmi un izskaidrot iespējas to nodrošināt dažādām personu grupām.
Kompetences:Studenti spēj analizēt un izvērtēt veselības pakalpojumu kvalitātes vadību. Spēj izvērtēt psihosociālos faktorus un pielietot to novērtēšanas metodes darba procesā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1WHO recommendations, “Standards for improving quality of maternal and newborn care in health facilities”, 2016.
2WHO, Disability: The Convention on the Rights of Persons with Disabilities, 2020.
3Levy Shankman, MarcyAllen, Scott J.and more “Emotionally Intelligent Leadership : A Guide for Students”. John Wiley & Sons, Incorporated, 2015.
4Forands I., Biznesa vadības tehnoloģijas. SIA “Latvijas izglītības fonds”, Rīga, 2004. (akceptējams izdevums)
5Garleja, Rasma, Darbs, organizācija un psiholoģija / Rasma Garleja. 2. papild. izd. Rīga : RaKA, c2010. 205 lpp. (akceptējams izdevums)
6Kehre M., Personālmenedžments uzņēmumā. Biznesa augstskola “Turība”, Rīga, 2004. (akceptējams izdevums)
7Pettere G. Voronova I., Riski uzņēmējdarbībā un to vadība. Banku augstskola, 2004. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
1Workplace Conflict Resolution Essentials for Dummies. by Vivian Scot, and Vivian Scott. John Wiley & Sons, Incorporated. 2015.
2The European Health Report 2009 WHO Europa, 2010.
3Robbins, Stephen P., Fundamentals of management / Stephen P. Robbins, Mary Coulter, David A. DeCenzo. Eleventh edition, global edition. Harlow, England : Pearson, [2020] 551 lpp. : ilustrācijas ; 28 cm ISBN 9781292307329 (brošēts).
4Robbins, Stephen P., Management / Stephen P. Robbins, Mary Coulter. 9th ed. Upper Saddle River, N.J. : Pearson, 2007. xxxi, 738 lpp. : il. ; 29 cm. ISBN 0132257734
5EBOOK: Quality, Risk and Control in Health Care. Ellie Scrivens, 2004, UK Higher Education OUP Humanities and Social Sciences Health and Social Welfare Ser.
6The Politics of Maternity. Rosemary Mander and Jo Murphy-Lawless. Taylor & Francis Group, 2013.
Citi informācijas avoti
1“Leadership 2050 : Critical Challenges, Key Contexts and Emerging Trends”. Matthew Sowcik, Anthony C. Andenoro, Mindy McNutt, and Susan Elaine Murphy, 2015.