.
Prakse V
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:16.08.2022 14:31:05
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MDAK_238 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 10.00 | ECTS: | 15.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Eva Cela | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Māszinību un dzemdību aprūpes katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakrsu[pnkts]lv, +371 67061568 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 1 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 2 | ||||
Kopā kontaktstundas | 4 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Studiju kursi programmā no 1. līdz 5.semestrim. | ||||||||
Mērķis: | Klīniskās prakses laikā pilnveido un nostiprina teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas, integrē pacientu aprūpi un ar to saistītās klīniskās procedūras, atbilstoši māsu profesijas standartam, profesionālās ētikas principiem un 1., 2., un 3. studiju gada programmā apgūtām zināšanām dažādos prakses kontekstos – veselības veicināšanas pakalpojumi pašvaldībā, sociālās un profesionālās rehabilitācijas pakalpojumi institūcijā - pacientiem/ klientiem dažādās vecuma grupās (bērni, pieaugušie, gados veci cilvēki), medicīniskā aprūpe mājās. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Prakses informatīvā daļa, prakses instruktāža | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Prakses seminārs | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Ievērot praksei paredzētās darba stundas un nostrādāt pilnā apjomā, aizpildīt praksē paredzēto dokumentāciju, abpusēji ierosinājumi par prakses kvalitatīvo un organizatorisko saturu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Prakses pārskata – “Prakse V” iesniegšana, Prakses aizstāvēšana. Aprūpes plāna (2) izstrāde (pēc studenta izvēles kādā no prakses daļām) un klienta sociālās aprūpes plāna izstrāde un tā aizstāvēšana (aprūpes plāni jānoformē un tiek vērtēti atbilstoši RSU Māszinību un dzemdību aprūpes katedras Aprūpes plāna un Klienta sociālās aprūpes plāna metodiskiem norādījumiem). Vērtējuma kritēriji ir publicēti e-studijās. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Iegūs pamatzināšanas anestēzijas, intensīvās un neatliekamās terapijas pacientu aprūpē, ambulatorā pacientu aprūpē, infekciju slimībās un pacientu aprūpē, geriatriska un paliatīva pacientu aprūpē, psihiatriska pacienta aprūpē, garīgā pacienta aprūpē un sociālā pacientu aprūpē un sociālā rehabilitācijā. | ||||||||
Prasmes: | Pilnveidotas teorētiskās un praktiskās iemaņas, kuras nepieciešamas aprūpes plānošanai un veikšanai gan klīnikā, gan citās veselības aprūpes iestādēs, ievērojot transkulturālās aprūpes īpatnības. Veikt patstāvīgu aprūpes plāna izstrādi konkrētam pacientam un veikt aprūpi atbilstoši izvirzītajām prioritātēm. | ||||||||
Kompetences: | Spēja pielietot un izvērtēt atbilstošas klīniskās procedūras un citas aprūpes darbības – primārā, sekundārā un terciāla līmeņa pacientu aprūpē. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | e-studijas materiāli: Metodiskie norādījumi Prakse V | ||||||||
2 | NANDA ‘’Aprūpes diagnozes – Definīcijas un klasifikācija 2018 – 2020”. 11.izdevums, 2022. | ||||||||
3 | Ārvalstu studentiem/ For international students: | ||||||||
4 | e-study materials: Methodological instructions Practice V | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Marilynn E. Doenges, Mary Frances Moorhouse, Alice C. Murr. Nursing Care Plans: Guidelines for Individualizing Client Care. 2019. | ||||||||
2 | Judith M. Schultz. Lippincott's Manual of Psychiatric Nursing Care Plans. 2008 |