.
Līderība un efektīva vadība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.08.2021 15:48:32
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MDAK_323 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.00 | ECTS: | 1.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Agita Melbārde-Kelmere | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Māszinību un dzemdību aprūpes katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakrsu[pnkts]lv, +371 67061568 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārīgā psiholoģija, sociālo zinātņu pamati, ekonomika un organizāciju vadība. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studējošajiem zināšanas par veselības aprūpes vadīšanu, organizācijas kultūru, darba motivāciju, pārmaiņu vadīšanu, attīstīt līderisma dotības māsām un vecmātēm. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Līderisms un tā būtība māsu zinātnē. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
2 | Māsu zinātnes un pētniecības process. Pārmaiņu vadība. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
3 | Māsu un cita medicīnas aprūpes personāla darba vadīšana. Motivēšanas būtība. Līdera vadības funkcijas. | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
4 | Māsas kā vadītājas vai līderes iespējas (līdera vadības funkcijas, komunikācija komandā, grupas saliedēšana). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Pārmaiņu vadība, spēja uzņemties risku, spēja ietekmēt procesus un rezultātus. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Māsu un cita medicīnas aprūpes personāla darba vadīšanas veidi, piemēru analīze. Efektivitātes un līderisma īpašību analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Darbinieku motivēšana, grupas saliedēšana, kolektīva reakciju analīze, izpratne. Dažādu piemēru analīze, simulāciju tehnikā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Māsas individuālās personības attīstīšana, morālā stāja un komunikācijas prasmes, radošuma pieejas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie sagatavo un prezentē sava pētījuma analīzi organizāciju vadības un līderisma jomā, kā arī veic praktisku organizācijas vadīšanas analīzi, plāno efektīvu pārmaiņu ieviešanas stratēģiju. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva dalība nodarbībās – patstāvīgo darbu prezentācijas – studējošie sagatavo un prezentē pētījuma analīzi organizāciju vadības un līderisma jomā, kā arī veic praktisku organizācijas vadīšanas analīzi, plāno efektīvu pārmaiņu ieviešanas stratēģiju. Nodarbību dalība (50%), semestra beigās – ieskaite (50%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūs zināšanas par māsu darba motivācijas un līderības teorijām, dažādiem personāla vadības aspektiem. Studenti spēs raksturot daba vidi, nosaukt pārmaiņu un māsu darba vadīšanai nepieciešamos elementus, aprakstīt darbinieku motivēšanas un vadīšanas būtību, realizēt pārmaiņas un izprast un analizēt darbinieku vadīšanas būtību. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie spēs identificēt māsas līderes darbības pamatprincipus, diferencēt struktūras īpatnības, analizēt personāla reakcijas un raksturot priekšnoteikumus efektīvai māsu darba vadībai. | ||||||||
Kompetences: | Pēc studiju kursa apgūšanas studējošie spēs izvērtēt darbinieku motivāciju, analizēt personāla vadības un psiholoģiskos procesus organizācijā, veikt efektīvu pārmaiņu vadību, īstenot organizāciju stratēģiju un attīstīt individuālo personību. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Leadership in Nursing | ||||||||
2 | Leadership in nursing practice | ||||||||
3 | Zīlīte L, Personāla vadība un socionika, Rīga, Izdevniecība: Turība Biznesa Augstskola SIA, 2013 | ||||||||
4 | Garleja R., Darbs, organizācija un psiholoģija, RAKA, 2010 | ||||||||
5 | Forensic Nurse Hospitalist: The Comprehensive Role of the Forensic Nurse in a Hospital Setting | ||||||||
6 | Leading in a Time of Chaos | ||||||||
7 | An Experiential Educational Intervention to Improve Nurse Managers' Knowledge and Self-Assessed Competence With Health Care Financial Management. | ||||||||
8 | Showing the way with gracious leadership | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Autoru kolektītvs, Projektu vadība, Lietišķās Informācijas dienests SIA, 2007 | ||||||||
2 | The Future of Nursing: Leading Change, Advancing Health | ||||||||
3 | Transformational leadership: journal club for emergency and intensive care nurse managers. | ||||||||
4 | Patient Safety Culture Bundle for CEOs and Senior Leaders | ||||||||
5 | The Ethical Leadership Scale (ELS): Italian adaptation and exploration of the nomological network in a health care setting | ||||||||
6 | A Unique Strategy to Address Nurse Leader Fatigue | ||||||||
7 | Learning to lead: A scoping review of undergraduate nurse education | ||||||||
8 | A clinical nurse leader competency framework: Concept mapping competencies across policy documents | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Good leadership in nursing: what is the most effective approach? | ||||||||
2 | Forands I., Menedžmenta mazā enciklopēdija, 2018 | ||||||||
3 | Expanding the Role of Nursing in Health Care Govern a n c e | ||||||||
4 | Following the Path; A Grounded Theory Study Regarding Doctoral Roles | ||||||||
5 | Applying transformational leadership in nursing practice | ||||||||
6 | Black Nurses Rock: Leaders in Caring for Our Communities |