Pārlekt uz galveno saturu

Maģistra darbs

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.11.2022 11:33:04
Par studiju kursu
Kursa kods:MF_041LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:18.00ECTS:27.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpeMērķauditorija:Dzīvās dabas zinātnes
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Pēteris Tretjakovs
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Medicīnas fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Dzirciema iela 16, cfbkatrsu[pnkts]lv, +371 67061550
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)0Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nokārtoti visi paredzētie pārbaudījumi studiju programmā „Biomedicīna”.
Mērķis:
Maģistra darbs ir patstāvīgi veikts pētījums, kura mērķis ir dot iespēju novērtēt maģistranta gatavību patstāvīgi izmantot iegūtās zināšanas un iemaņas pētniecisku un profesionālu problēmu risināšanā biomedicīnas jomā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Maģistra darba izstradē.
Vērtēšanas kritēriji:
Vērtēšana 10 ballu sistēmā.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Aizstāvēšana (Maģistra darbs)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Sekmīgas programmas apguves rezultātā students spēs: • aprakstīt šūnas uzbūvi, izklāstīt tajā notiekošos procesus un atpazīt šūnu izpētes metodes, formulēt šūnas struktūru un funkciju traucējumu pazīmes un to nozīmi cilvēka patoloģijās; • izklāstīt daudzveidīgās fizioloģiskās norises organismā, izskaidrot organisma mijiedarbību ar vidi, aprakstīt fizioloģisko norišu konstatāciju un sniegt skaidrojumus; • aprakstīt galvenos genoma mutācijas izraisošos faktorus, novērtēt to bīstamību cilvēka veselībai; • definēt aktuālākos cilvēka ģenētikas pētījumu virzienus Latvijā un to nozīmi; • izklāstīt par skābekļa un slāpekļa atvasinājumu, brīvo radikāļu, kā arī antioksidantu un esenciālo mikroelementu lomu dzīvības norisēs normā un pie patoloģijām; • nosaukt galvenos regulatoros centrālos un perifēros mehānismus, maņu nodrošinātājstruktūru vecuma pārmaiņas un plasticitātes iespējas, mainoties funkcijām, atpazīt neirozinātnēs lietojamās morfoloģiskās izpētes metodes; • atrast juridiskos dokumentus pētniecības ētikā, formulēt pētniecības ētikas komiteju lomu un funkcijas, uzskaitīt nozīmīgākās ētiskās problēmas biomedicīnas pētījumos, kuros iesaistīti cilvēki, definēt zinātniskā godprātīguma principu; • klasificēt un raksturot didaktiskās metodes, izklāstīt pedagoģisko principu ievērošanu, izzināt un izvērtēt alternatīvās pedagoģijas iespējas; • atrast informāciju statistikas datubāzē, aprakstīt sava pētījuma datus ar statistiskajiem rādītājiem; • iepazīt akadēmiskās rakstīšanas būtību, zinātnisko darbu veidošanas principus un noformēšanu; • klasificēt zinātniskā pētījuma protokola izstrādes metodoloģijas un sagatavošanas pamatprincipus, definēt maģistra darba izstrādes posmus un izstrādes procesā veicamās darbības, izklāstīt izpētes metožu pielietojumu darba gaitā, organizēt maģistra darba noformēšanu.
Prasmes:• aprakstīt galvenās šūnas pārmaiņu ultrastrukturālās pazīmes, diferencēt šūnu izpētes metodes; • novērtēt funkcionālās un atsevišķas klīniskās diagnostikas metodes organisma pamatfunkciju izmeklēšanā, analizēt ar fizioloģiskajām metodēm iegūtos datus, analizēt par organisma fizioloģisko procesu aktivitāti; • novērtēt šūnu un organismu iedzimtības materiāla strukturālo organizāciju un izvērtēt tā darbības mehānismu, analizēt un pielietot atsevišķas molekulārās bioloģijas un ģenētikas metodes; • pamatot cilvēka ģenētisko pētījumu aktuālākos virzienus, novērtēt ģenētiskās patoloģijas diagnostikas, terapijas un profilakses iespējas Latvijā; • novērtēt neiroloģiskos preparātus citu morfoloģisko preparātu starpā; pamatot informācijas nepieciešamību nekvalitatīva preparāta/shēmas gadījumā; • izmantojot fluorescences spektrofotometru, klīniskās ķīmijas analizatoru, mikroplašu lasītāju (ELISA) u.c., spēs izvērtēt un interpretēt pro-oksidantu un antioksidantu rezultātus; balstoties uz analītiskām standartmetodēm, pārzinās oksidatīvā stresa izvērtēšanu; • pamatot biomehānikas galveno parametru aprēķināšanu, novērtēt biomateriāliem maksimālo spriegumu, deformācijas un elastības moduli; • klīniskajā materiālā novērtēt izdalīto patogēnā mikroorganisma tīrkultūru, interpretēt saslimšanas patoģenēzi. • novērtēt statistiskos parametrus un pamatinformāciju no datubāzēm, salīdzināt datus pēc specifiskiem kritērijiem; • sagatavojot lekciju vai semināru, interpretēt aktīvās un interaktīvās metodes ievērojot didaktikas principu; • attiecināt cilvēku un dzīvnieku tiesību aizsardzību biomedicīnas pētījumos; • salīdzināt dažādās bibliogrāfiskās noformēšanas pieejas, diferencēt pētījuma dizaina ētiskās problēmas; • pamatot metodiku maģistra darba tēmai, dokumentēt, noformēt un izklāstīt pētījuma rezultātus.
Kompetences:• orientēties biomedicīnas pamatnostādnēs un aktuālās problēmās; • pielietot fundamentālo zinātņu zināšanas medicīnisku problēmu risināšan; • pielietot zinātnisko pētījumu atziņas medicīnas un biomedicīnas pētījumu plānošanā, • praktiski veikt un vadīt pētījumu kādā no izvēlētām biomedicīnas disciplīnas nozarēm.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1PubMed datu bāzes žurnāli
Papildu literatūra
1PubMed datubāzes žurnālu raksti atbilstošajās jomās