.
Digitālais sociālais darbs ar bērniem un jauniešiem
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:09
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MRU_016 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Mērķauditorija: | ||||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Daniel Markovič | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | |||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | |||||||||
Mērķis: | |||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sociālais darbs un tehnoloģijas - jaunie kanāli darbā ar jauniešiem | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
2 | Kamdēļ klienti izvēlas strādāt tiešsaitē? Klientu apkalpošana sinhroni un asinhroni | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
3 | Konsultēšana attālināti (piem. via tel., video zvanu vai tiešsaitē) | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
4 | Blogu un video blogu gatavošana, lai palīdzētu profesijām. Sociālais darbs un sociālie mediji | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
5 | Tērzēšanas roboti konsultācijām un terapijai | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
6 | Palīgtehnoloģijas un sociālie roboti | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
7 | Digitālā pratība un digitālās iespējas sociālajiem darbiniekiem | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
8 | Tālmācības tehnoloģija | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
9 | Drošs internets –jauniešu aizsardzība pret uzbrucējiem, manipulācijas un mānīšana. Faktu pārbaude | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
10 | Ētiskā atbildība, kad izmantojot digitālās tehnoloģijas | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
11 | Eksāmens | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Zinātniskās literatūras studijas, grupu diskusijas un prāta vētra; konsultēšanas simulācijas treniņš; īsa video vai bloga sagatavošana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Savlaicīgi un, atbilstoši šī kursa un akadēmiskām prasībām, izpildīti visi kursa darbi, t.i., grupu darbi, eseja, individuālais projekts u.c. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Varēs izprast, kritiski analizēt un novērtēt dažādu teoriju ieguldījumu sociālās un humanitārās zinātnēs, kā arī spēs izmantot vietējās zināšanas mikro-makro praksē un pētniecībā sociālajā darbā ar bērniem un jauniešiem; analizēt un kritiski izvērtēt politiskos lēmumus par to ietekmi uz jauniešiem visās nozarēs, jo īpaši nodarbinātībā, izglītībā, veselībā un saistībā ar sociālo iekļaušanu. | ||||||||
Prasmes: | Spēs analizēt un pētīt sociālās vajadzības un problēmas, kas skar bērnus, jauniešus un viņu ģimenes un izstrādāt rekomendācijas politikas veidotājiem saistībā ar jomas profesionālo darbību, kas palīdz novērst esošās problēmas un izvirzīt jaunus mērķus, kas ir sasniedzami; analizēt, sintezēt un kritiski izvērtēt pētījumus un jaunākos atklājumus; pielietot pētījuma rezultātus un izmantot mainīgos, lai izprastu neskaidras situācijas; nodrošināt bērnu un jauniešu labklājību, pamatojoties uz pierādījumiem balstītu praksi. | ||||||||
Kompetences: | Varēs sistemātiski novērtēt bērnu un jauniešu dažādās vajadzības, un aktīvi iesaistīties bērnu un jauniešu labklājību veicinošos pasākumos, novērtējot viņu vajadzības; pielietot spējināšanas sociālā darba intervences metodes; iestāties par resursiem un sistēmu reformām, kas uzlabos pakalpojumus bērniem un jauniešiem; iekļaut un izmantot jaunu IKT lietošanu atbilstoši un efektīvi vairākās jomās pakalpojumu sniegšanai bērniem un jauniešiem; izglītot bērnus un jauniešus un veikt risku pārvaldību, saistībā ar IKT izmantošanu | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Jones, G., Stokes, A (2008). Online Counselling: A Handbook for Practitioners. London: Macmillan International Higher Education | ||||||||
2 | Aramburu, L., & Marcuello-Servós, C. (2018). Digital generation, emotions and social movements: A conceptual framework. In M. Lisboa, & D. Cerejo (Eds.), Complexity sciences: Theoretical and empirical approaches to social action (pp. 65–78). Newcastle, UK: Cambridge Scholars Publishing | ||||||||
3 | Hill, A., Shaw, I. (2011). Social work and ICT. London: Sage | ||||||||
4 | López Pel?ez, A. (Ed.). (2014). The robotics divide. A new frontier in the 21st century? New York: Springer. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Adedoyin, A. C. (2016). Deploying virtual communities of practice as a digital tool in social work: A rapid review and critique of the literature. Social Work Education, 35(3), 357–370. | ||||||||
2 | Berzin, S. C., Singer, J., & Chan, C. (2015). Practice innovation through technology in the digital age: A grand challenge for social work. Paper No. 12. Columbia, SC: American Academy of Social Work and Social Welfare | ||||||||
3 | Best, P., Manktelow, R., & Taylor, B. J. (2016). Social work and social media: Online help-seeking and the mental well-being of adolescent males. British Journal of Social, 46(1), 257–276. | ||||||||
4 | Brown, K. (2011). Vulnerability: Handle with care. Ethics and Social Welfare, 5(3), 313–321. | ||||||||
5 | Bullock, A. N., & Kolbin, A. D. (2015). Communication technology integration into social work practice. Advances in Social Work, 16(1), (Spring 2015) 1–14. | ||||||||
6 | Hardcastle, D. A., Powers, P. R., & Wenocur, S. (2011). Community practice. Theories and skills for social workers. New York, NY: Oxford University Press. | ||||||||
7 | Waldman, J., & Rafferty, J. (2006). Evidence from virtual social work practice. Journal of Evidence-based Social Work, 3(3–4), 127–148. |