Pārlekt uz galveno saturu

Digitālais sociālais darbs ar bērniem un jauniešiem

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:20.04.2023 08:57:49
Par studiju kursu
Kursa kods:MRU_016LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Mērķauditorija:
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Daniel Markovič
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Labklājības un sociālā darba katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Mērķis:
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Sociālais darbs un tehnoloģijas - jaunie kanāli darbā ar jauniešiemLekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
2Kamdēļ klienti izvēlas strādāt tiešsaitē? Klientu apkalpošana sinhroni un asinhroniLekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
3Konsultēšana attālināti (piem. via tel., video zvanu vai tiešsaitē)Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
4Blogu un video blogu gatavošana, lai palīdzētu profesijām. Sociālais darbs un sociālie medijiLekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
5Tērzēšanas roboti konsultācijām un terapijaiLekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
6Palīgtehnoloģijas un sociālie robotiLekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
7Digitālā pratība un digitālās iespējas sociālajiem darbiniekiemLekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
8Tālmācības tehnoloģijaLekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
9Drošs internets –jauniešu aizsardzība pret uzbrucējiem, manipulācijas un mānīšana. Faktu pārbaudeLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
10Ētiskā atbildība, kad izmantojot digitālās tehnoloģijasLekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
11EksāmensLekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Zinātniskās literatūras studijas, grupu diskusijas un prāta vētra; konsultēšanas simulācijas treniņš; īsa video vai bloga sagatavošana.
Vērtēšanas kritēriji:
Savlaicīgi un, atbilstoši šī kursa un akadēmiskām prasībām, izpildīti visi kursa darbi, t.i., grupu darbi, eseja, individuālais projekts u.c.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Varēs izprast, kritiski analizēt un novērtēt dažādu teoriju ieguldījumu sociālās un humanitārās zinātnēs, kā arī spēs izmantot vietējās zināšanas mikro-makro praksē un pētniecībā sociālajā darbā ar bērniem un jauniešiem; analizēt un kritiski izvērtēt politiskos lēmumus par to ietekmi uz jauniešiem visās nozarēs, jo īpaši nodarbinātībā, izglītībā, veselībā un saistībā ar sociālo iekļaušanu.
Prasmes:Spēs analizēt un pētīt sociālās vajadzības un problēmas, kas skar bērnus, jauniešus un viņu ģimenes un izstrādāt rekomendācijas politikas veidotājiem saistībā ar jomas profesionālo darbību, kas palīdz novērst esošās problēmas un izvirzīt jaunus mērķus, kas ir sasniedzami; analizēt, sintezēt un kritiski izvērtēt pētījumus un jaunākos atklājumus; pielietot pētījuma rezultātus un izmantot mainīgos, lai izprastu neskaidras situācijas; nodrošināt bērnu un jauniešu labklājību, pamatojoties uz pierādījumiem balstītu praksi.
Kompetences:Varēs sistemātiski novērtēt bērnu un jauniešu dažādās vajadzības, un aktīvi iesaistīties bērnu un jauniešu labklājību veicinošos pasākumos, novērtējot viņu vajadzības; pielietot spējināšanas sociālā darba intervences metodes; iestāties par resursiem un sistēmu reformām, kas uzlabos pakalpojumus bērniem un jauniešiem; iekļaut un izmantot jaunu IKT lietošanu atbilstoši un efektīvi vairākās jomās pakalpojumu sniegšanai bērniem un jauniešiem; izglītot bērnus un jauniešus un veikt risku pārvaldību, saistībā ar IKT izmantošanu
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Jones, G., Stokes, A (2008). Online Counselling: A Handbook for Practitioners. London: Macmillan International Higher Education
2Aramburu, L., & Marcuello-Servós, C. (2018). Digital generation, emotions and social movements: A conceptual framework. In M. Lisboa, & D. Cerejo (Eds.), Complexity sciences: Theoretical and empirical approaches to social action (pp. 65–78). Newcastle, UK: Cambridge Scholars Publishing
3Hill, A., Shaw, I. (2011). Social work and ICT. London: Sage
4López Pel?ez, A. (Ed.). (2014). The robotics divide. A new frontier in the 21st century? New York: Springer.
Papildu literatūra
1Adedoyin, A. C. (2016). Deploying virtual communities of practice as a digital tool in social work: A rapid review and critique of the literature. Social Work Education, 35(3), 357–370.
2Berzin, S. C., Singer, J., & Chan, C. (2015). Practice innovation through technology in the digital age: A grand challenge for social work. Paper No. 12. Columbia, SC: American Academy of Social Work and Social Welfare
3Best, P., Manktelow, R., & Taylor, B. J. (2016). Social work and social media: Online help-seeking and the mental well-being of adolescent males. British Journal of Social, 46(1), 257–276.
4Brown, K. (2011). Vulnerability: Handle with care. Ethics and Social Welfare, 5(3), 313–321.
5Bullock, A. N., & Kolbin, A. D. (2015). Communication technology integration into social work practice. Advances in Social Work, 16(1), (Spring 2015) 1–14.
6Hardcastle, D. A., Powers, P. R., & Wenocur, S. (2011). Community practice. Theories and skills for social workers. New York, NY: Oxford University Press.
7Waldman, J., & Rafferty, J. (2006). Evidence from virtual social work practice. Journal of Evidence-based Social Work, 3(3–4), 127–148.