.
Atšķirīgu jauniešu grupu sociālkulturālā iekļaušana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:13
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MRU_019 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Mērķauditorija: | ||||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anna Broka | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības un sporta zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | |||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | |||||||||
Mērķis: | |||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads. Studiju mērķi, saturs, studiju procesa organizācija, studentu vērtēšanas kritēriji. Prasības prezentācijai, vizīte praksē (gadījuma izpētei), radošo uzdevumu plāns un darbs attālināti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
2 | Neformālo jauniešu grupu raksturojums. Pilsoniska un aktīva jaunatne. Nelabvēlīgās jauniešu grupas ar ierobežotām iespējām. Jauniešu subkultūras grupas: aizspriedumi un stereotipi. Sociāli atstumti jaunieši (invalīdi). Jauniešu riska grupas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | mācību izbraukums | |||||||
3 | Sociālā, ekonomiskā un garīgā bērnu un jauniešu pilnvarošana. Jauniešu diskriminācija, pamatojoties uz reliģiju vai pārliecību, vecumu, invaliditāti, seksuālo orientāciju, rases vai etniskās izcelsmes dēļ. Jauniešu iesaistīšanās: formas un metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
4 | Sociāli-kultūras darbs ar bērnu un jauniešu grupām: veidi un īpašības. Sociāli kultūras darba vēsture ar jauniešiem Eiropā. Atpūtas īpatnības, sociāli izglītojoša un mākslinieciska kultūras prakse. Radoša domāšana sociālajā darbā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
5 | Sabiedriski aktīvi jaunieši Eiropā. Sociālās pārmaiņas: aktīvas līdzdalības koncepcija; interaktīvās mācīšanās apmācības pieeja. Jauniešu sociālo kompetenču attīstība. Pilsonība un atbildība. Kultūras tolerance, sociālais taisnīgums, vienlīdzīgas iespējas un pretdiskriminācijas apmācība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
6 | Jaunieši ar ierobežotām iespējām un sociāli kultūras darbs. Jauniešu pilnvarošana ar psiholoģisko, biheviorālo un psihiatriskās problēmas. Sociālā autonomija: izvēle, kompetence un prasmes jaunieši ar invaliditāti. Dienas aprūpe centri personām ar invaliditātes. Perifērie reģioni jaunība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Profesijas nozīme darbā ar riska jauniešu grupām. Jauniešu nodarbinātība un sociālās problēmas. Vardarbības un izklaides novēršana. Atpūta un dzīves kvalitāte. Atpūtas iespējas jauniešu aprūpes iestādēs. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
8 | Radošas mākslas un kultūras aktivitātes bērnu un jauniešu grupām. Mākslas sociālā funkcija: sociālās integrācijas procesi un mijiedarbība ar jauniešiem mākslas izteiksmē, lai veicinātu pārmaiņas. Pašreizējā mākslas terapijas koncepcija. Mākslas terapijas un socializācijas iespējas cilvēkiem ar invaliditāti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | |||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | |||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti zinās un pratīs izzināt dažādu jauniešu grupu kultūras vajadzības, intereses, attieksmi, pratīs plānot sociāli kultūras aktivitātes jauniešiem sociālajās institūcijās vai sabiedrība. | ||||||||
Prasmes: | Spēs analizēt un sistemātiski novērtēt mazāk iespējas vai jaunieši ar invaliditāti, sociālā atstumtība vai sociāli kulturāla riska jauniešu grupu faktori kultūras stigma vai diskriminācija. | ||||||||
Kompetences: | Būs iecietīgi un pretimnākoši pret klientiem ar dažādu etnisko, kultūras izcelsmi, sociālekonomisko statusu utml.; attīstīs sociālo un kultūras komunikāciju, bērnu un jauniešu kompetences; veicinās starpprofesionālas demokrātiskas sadarbības komunikācijas veidus un lēmumu pieņemšanu; dalīsies zināšanās un prasmēs ar sociālo pakalpojumu sniedzējiem unpakalpojuma lietotājiem holistiskā veidā, nodrošinot pakalpojumus bērniem un jauniešiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Bardauskienė, R.; Dromantienė, L.; Gudžinskienė, V.; Railienė, A.; Skučienė, D.; Šinkūnienė, J. R.; Žemaitaitytė, I. (2014). Social work with children and youth: intercultural and international aspect / Socio-cultural Empowerment of different Youth groups. Vilnius: Mykolas Romeris University, p. 244-292. | ||||||||
2 | Dunne, A.; Ulicna, D. and oth. Working with Young People: the value of Youth work in the European Union (2014). Ed. by European commission, Brussels. | ||||||||
3 | Hoggarth, L.; Merton, B.; Tyler, M. (2009). Managing Modern Youth Work: Empowering Youth and Community Work Practice. Great Britain: TJ International Ltd, Padstow, Cornwall. | ||||||||
4 | Young, K. (2006). The Art of Youth Work. Russell House Publishing Ltd; 2nd edition. | ||||||||
5 | Youth work practice (2010). Practical social work. Ed. by Tony Jeffs and Mark K. Smith. Basingstoke, New York (N.Y.): Palgrave Macmillan. | ||||||||
6 | Rossman, J.R.; Schlatter, B.E. (2011). Recreation Programming: Designing and Staging Leisure Experiences. Sagamore Publishing LLC. | ||||||||
7 | Angela J. Huebner, Examining "Empowerment": A How-To Guide for the Youth Development Professional. In: Journal of Extension, December 1998 // Volume 36 // Number 6 // Feature Articles // 6FEA1 | ||||||||
8 | Introducing the Youth Stocktaking Report. The OECD Youth Stocktaking Report Empowering youth in OECD countries | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 30 Youth Group Games and Activities |