Pārlekt uz galveno saturu

Atšķirīgu jauniešu grupu sociālkulturālā iekļaušana

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:13
Par studiju kursu
Kursa kods:MRU_019LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Mērķauditorija:
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Anna Broka
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības un sporta zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Mērķis:
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads. Studiju mērķi, saturs, studiju procesa organizācija, studentu vērtēšanas kritēriji. Prasības prezentācijai, vizīte praksē (gadījuma izpētei), radošo uzdevumu plāns un darbs attālināti.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00cits
2Neformālo jauniešu grupu raksturojums. Pilsoniska un aktīva jaunatne. Nelabvēlīgās jauniešu grupas ar ierobežotām iespējām. Jauniešu subkultūras grupas: aizspriedumi un stereotipi. Sociāli atstumti jaunieši (invalīdi). Jauniešu riska grupas.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00mācību izbraukums
3Sociālā, ekonomiskā un garīgā bērnu un jauniešu pilnvarošana. Jauniešu diskriminācija, pamatojoties uz reliģiju vai pārliecību, vecumu, invaliditāti, seksuālo orientāciju, rases vai etniskās izcelsmes dēļ. Jauniešu iesaistīšanās: formas un metodes.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00cits
4Sociāli-kultūras darbs ar bērnu un jauniešu grupām: veidi un īpašības. Sociāli kultūras darba vēsture ar jauniešiem Eiropā. Atpūtas īpatnības, sociāli izglītojoša un mākslinieciska kultūras prakse. Radoša domāšana sociālajā darbā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00cits
5Sabiedriski aktīvi jaunieši Eiropā. Sociālās pārmaiņas: aktīvas līdzdalības koncepcija; interaktīvās mācīšanās apmācības pieeja. Jauniešu sociālo kompetenču attīstība. Pilsonība un atbildība. Kultūras tolerance, sociālais taisnīgums, vienlīdzīgas iespējas un pretdiskriminācijas apmācība.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00cits
6Jaunieši ar ierobežotām iespējām un sociāli kultūras darbs. Jauniešu pilnvarošana ar psiholoģisko, biheviorālo un psihiatriskās problēmas. Sociālā autonomija: izvēle, kompetence un prasmes jaunieši ar invaliditāti. Dienas aprūpe centri personām ar invaliditātes. Perifērie reģioni jaunība.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
7Profesijas nozīme darbā ar riska jauniešu grupām. Jauniešu nodarbinātība un sociālās problēmas. Vardarbības un izklaides novēršana. Atpūta un dzīves kvalitāte. Atpūtas iespējas jauniešu aprūpes iestādēs.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00cits
8Radošas mākslas un kultūras aktivitātes bērnu un jauniešu grupām. Mākslas sociālā funkcija: sociālās integrācijas procesi un mijiedarbība ar jauniešiem mākslas izteiksmē, lai veicinātu pārmaiņas. Pašreizējā mākslas terapijas koncepcija. Mākslas terapijas un socializācijas iespējas cilvēkiem ar invaliditāti.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Vērtēšanas kritēriji:
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti zinās un pratīs izzināt dažādu jauniešu grupu kultūras vajadzības, intereses, attieksmi, pratīs plānot sociāli kultūras aktivitātes jauniešiem sociālajās institūcijās vai sabiedrība.
Prasmes:Spēs analizēt un sistemātiski novērtēt mazāk iespējas vai jaunieši ar invaliditāti, sociālā atstumtība vai sociāli kulturāla riska jauniešu grupu faktori kultūras stigma vai diskriminācija.
Kompetences:Būs iecietīgi un pretimnākoši pret klientiem ar dažādu etnisko, kultūras izcelsmi, sociālekonomisko statusu utml.; attīstīs sociālo un kultūras komunikāciju, bērnu un jauniešu kompetences; veicinās starpprofesionālas demokrātiskas sadarbības komunikācijas veidus un lēmumu pieņemšanu; dalīsies zināšanās un prasmēs ar sociālo pakalpojumu sniedzējiem unpakalpojuma lietotājiem holistiskā veidā, nodrošinot pakalpojumus bērniem un jauniešiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Bardauskienė, R.; Dromantienė, L.; Gudžinskienė, V.; Railienė, A.; Skučienė, D.; Šinkūnienė, J. R.; Žemaitaitytė, I. (2014). Social work with children and youth: intercultural and international aspect / Socio-cultural Empowerment of different Youth groups. Vilnius: Mykolas Romeris University, p. 244-292.
2Dunne, A.; Ulicna, D. and oth. Working with Young People: the value of Youth work in the European Union (2014). Ed. by European commission, Brussels.
3Hoggarth, L.; Merton, B.; Tyler, M. (2009). Managing Modern Youth Work: Empowering Youth and Community Work Practice. Great Britain: TJ International Ltd, Padstow, Cornwall.
4Young, K. (2006). The Art of Youth Work. Russell House Publishing Ltd; 2nd edition.
5Youth work practice (2010). Practical social work. Ed. by Tony Jeffs and Mark K. Smith. Basingstoke, New York (N.Y.): Palgrave Macmillan.
6Rossman, J.R.; Schlatter, B.E. (2011). Recreation Programming: Designing and Staging Leisure Experiences. Sagamore Publishing LLC.
7Angela J. Huebner, Examining "Empowerment": A How-To Guide for the Youth Development Professional. In: Journal of Extension, December 1998 // Volume 36 // Number 6 // Feature Articles // 6FEA1
8Introducing the Youth Stocktaking Report. The OECD Youth Stocktaking Report Empowering youth in OECD countries
Papildu literatūra
130 Youth Group Games and Activities