Pārlekt uz galveno saturu

Mācīšanās un mācīšana augstākās izglītības un zinātnes telpā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:17.03.2023 11:43:55
Par studiju kursu
Kursa kods:PIC_010LKI līmenis:8. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:PedagoģijaMērķauditorija:Socioloģija; Veselības vadība; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Sociālā antropoloģija; Tiesību zinātne; Vadībzinātne; Politikas zinātne; Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Nora Jansone-Ratinika
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Docētāju tālākizglītības nodaļa
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Doktorantūras nodaļa: dnatrsu[pnkts]lv, +371 67409120. Studiju kursa vadītājs: nora[pnkts]jansone-ratinikaatrsu[pnkts]lv, +371 67061581. Rīga, Dzirciema iela 16, 4. stāvs D 410. c kabinets
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas20
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas12
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Izpratne par pedagoģijas pamatiem.
Mērķis:
Nodrošināt iespējas doktorantiem bagātināt akadēmiskajam darbam un karjerai nepieciešamo kompetenci, lai izprastu aktualitātes augstākajā izglītībā, augstskolas pedagoģijā, un mērķtiecīgi īstenotu studentcentrētu studiju procesu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Augstākās izglītības attīstībai izvirzītie mērķi un to īstenošanas redzējums augstskolas pedagoģijāLekcijas1.00auditorija
2Studiju ekosistēmas koncepts un struktūraLekcijas0.50auditorija
3Studentcentrētas mācīšanās un mācīšanas pieeja: tās implikācijas augstskolas pedagoģijas teorijā un praksēLekcijas1.00auditorija
4Studiju procesa plānošana, organizēšana, vadīšana un novērtēšanaNodarbības2.00auditorija
5Studiju programmas, kursa mērķu, uzdevumu un studiju rezultātu konstruktīvā salāgošanaLekcijas0.50auditorija
6Studiju kursa tematiskā satura un norises plānojuma izstrādeLekcijas0.50auditorija
7Mācību metožu un darba formu izvēles pedagoģiskais pamatojumsLekcijas1.00auditorija
8Studiju rezultātu vērtēšanas pieejas un pārbaudījumu veidiLekcijas1.00auditorija
9Augstskolas docētāja pedagoģiski digitālā kompetence tehnoloģiju bagātināta studiju procesa īstenošanaiLekcijas1.00auditorija
10Augstskolas docētāja profesionālās darbības izvērtēšana un izaugsme akadēmiskās karjeras attīstībāLekcijas1.00auditorija
11Studiju kvalitātes iekšējā un ārējā nodrošināšana augstākajā izglītībāLekcijas0.50auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Augstākās izglītības attīstībai izvirzītie mērķi un to īstenošanas redzējums augstskolas pedagoģijāLekcijas0.50auditorija
2Studiju ekosistēmas koncepts un struktūraLekcijas0.25auditorija
3Studentcentrētas mācīšanās un mācīšanas pieeja: tās implikācijas augstskolas pedagoģijas teorijā un praksēLekcijas0.50auditorija
4Studiju procesa plānošana, organizēšana, vadīšana un novērtēšanaNodarbības2.00auditorija
5Studiju programmas, kursa mērķu, uzdevumu un studiju rezultātu konstruktīvā salāgošanaLekcijas0.25auditorija
6Studiju kursa tematiskā satura un norises plānojuma izstrādeLekcijas0.25auditorija
7Mācību metožu un darba formu izvēles pedagoģiskais pamatojumsLekcijas0.50auditorija
8Studiju rezultātu vērtēšanas pieejas un pārbaudījumu veidiLekcijas0.50auditorija
9Augstskolas docētāja pedagoģiski digitālā kompetence tehnoloģiju bagātināta studiju procesa īstenošanaiLekcijas0.50auditorija
10Augstskolas docētāja profesionālās darbības izvērtēšana un izaugsme akadēmiskās karjeras attīstībāLekcijas0.50auditorija
11Studiju kvalitātes iekšējā un ārējā nodrošināšana augstākajā izglītībāLekcijas0.25auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgo darbu šajā studiju kursā veido: (1) Doktorantu aktīva līdzdalība interaktīvās lekcijās (2) Kursa tematiskā satura apguvi veicinošu patstāvīgo uzdevumu risināšana individuāli, grupās, izstrādātā satura publiska prezentēšana un apspriešana (3) Patstāvīga literatūras atlase un analīze par izvēlēto tematu, kurā ir starpdisciplināra sasaiste starp augstskolas pedagoģiju un promocijas darba tematu (4) Refleksija par veikto RSU docētāja vadītās lekcijas vai nodarbības hospitēšanu (5) Patstāvīga studiju kursa dizaina apraksta izstrāde par sava promocijas darba tematiku Backward Design (atpakaļgaitas jeb retrospektīvais Wiggins, G. P., & McTighe, J. (2012). The Understanding by Design Guide to Advanced Concepts in Creating and Reviewing Units. ASCD) pieejā (6) Patstāvīga sava izstrādātā studiju kursa dizaina apraksta un gūtās pieredzes analīze (7) Viena kursa biedra izstrādātā studiju kursa dizaina apraksta izvērtēšana saskaņā ar docētāja izveidotajām vadlīnijām (8) Dalīšanās pieredzē starpdisciplinārās grupās par studiju kursa dizaina apraksta izstrādē gūtajām atziņām un galveno tēžu kopsavilkšana prezentācijā. ! Doktoranta ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana, par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.
Vērtēšanas kritēriji:
• Aktīva līdzdalība lekcijās – 25%, • Patstāvīgo uzdevumu risināšana – 25% • Patstāvīga studiju kursa dizaina apraksta izstrāde, analīze un prezentēšana – 50%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Ieskaite
Studiju rezultāti
Zināšanas:- interpretē augstākās izglītības pieredzes un attīstības kontekstus Latvijā un starptautiski; - orientējas studentcentrētas pedagoģijas teorijas un prakses nostādnēs; - zina kā izstrādāt uz studiju rezultātu sasniegšanu orientētu studiju kursa dizainu; - izprot mācīšanās un mācīšanas sasniegumu vērtēšanas būtību, pieejas un metodes.
Prasmes:- analizē augstākās izglītības un zinātnes telpā aktuālos pedagoģiskos izaicinājumus un attīstības virzienus; - izvēlas izvirzītajam pedagoģiskajam mērķim, studējošo mācīšanās vajadzībām atbilstošas, mērķtiecīgi pamatotas pedagoģiskās pieejas, mācību metodes, tehnoloģijas un tehnoloģiskos risinājumus; - integrē promocijas pētījumā gūtās atziņas savas pedagoģiskās darbības modelēšanā; - izvērtē studējošo mācīšanās procesu, rezultātus un augstskolas docētāja profesionālo darbību.
Kompetences:- patstāvīgi un argumentēti piedāvā konceptuālus risinājumus pedagoģisko inovāciju attīstībai augstākajā izglītībā; - pamatoti kritiski izvērtē savu un kolēģu pedagoģisko kompetenci īstenot starpdisciplināru pētniecībā un pierādījumos balstītu pedagoģisko darbību.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Yan, Z., & Yang, L. (2022). Assessment as Learning: Maximising Opportunities for Student Learning and Achievement. Routledge. (EBSCO e-grāmata)
2Butcher, C., Davies, C., & Highton, M. (2020). Designing Learning: From Module Outline to Effective Teaching (Key Guides for Effective Teaching in Higher Education). 2nd ed. Routledge. (EBSCO e-grāmata.)
3Harden, Ronald M. (2012). Essential skills for a medical teacher: an introduction to teaching and learning in medicine / Ronald M. Harden, Jennifer M. Laidlaw; foreword by Steven L. Kanter. Edinburgh: Churchill Livingstone/Elsevier. (akceptējams izdevums)
4Race, P. (2015). The Lecturer's Toolkit: a practical guide to learning, teaching and assessment. London: Routledge.
5Schunk, D. (2019). Learning Theories: An Educational Perspective. 8th ed. Pearson.
6Marshall, S. (2020). A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education. 5th ed. Routledge.
Papildu literatūra
1Barkley, E. F. (2010). Student Engagement Techniques: a Handbook for College Faculty. San Francisco: Jossey-Bass.
2Dickman, N. and Schuster, B. (2020). Active education for future doctors. Springer. (EBSCO e-grāmata.)
3International Journal of Teaching and Learning in Higher Education.
4Learning and Teaching in Higher Education. (EBSCOhost Academic Search Complete ar viena gada embargo.)
5Šteinberga, A. (2011). Pedagoģiskā psiholoģija augstskolā. Rīga: Rīgas Tehniskā universitāte.
6Robinson, V. M. (2011). Student-Centered Leadership. San Francisco: Jossey-Bass; Chichester: John Wiley.
7Visvizi, A., Lytras, M. D., Daniela, L. (2018). The Future of Innovation and Technology in Education: Policies and Practices for Teaching and Learning Excellence. (Emerald Studies in Higher Education, Innovation and Technology). United Kingdom: Emerald.
8Ārvalstu studentiem/For international students
9Barkley, E. F. (2010). Student Engagement Techniques: a Handbook for College Faculty. San Francisco: Jossey-Bass.
10Dickman, N. and Schuster, B. (2020). Active education for future doctors. Springer. (EBSCO e-grāmata.)
11Robinson, V. M. (2011). Student-Centered Leadership. San Francisco: Jossey-Bass; Chichester: John Wiley.
12Visvizi, A., Lytras, M. D., Daniela, L. (2018). The Future of Innovation and Technology in Education: Policies and Practices for Teaching and Learning Excellence. (Emerald Studies in Higher Education, Innovation and Technology). United Kingdom: Emerald.
Citi informācijas avoti
1European University Association (EUA)
2The European Higher Education Area (EHEA)