Pārlekt uz galveno saturu

Apziņa, uzvedība un komunikācija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.08.2024 13:14:46
Par studiju kursu
Kursa kods:PMUPK_026LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātne; Komunikācijas psiholoģija un ētikaMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Artūrs Utināns
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Psihosomatiskās medicīnas un psihoterapijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Kapseļu iela 23, pmpkatrsu[pnkts]lv, +371 67210989
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Komunikācijas situāciju analīze.
Mērķis:
Apgūt zināšanas par uzvedības zinātnēm, apziņu un komunikāciju. Apgūt kritiskās domāšanas iemaņas, izvērtējot dažādas teorijas par cilvēka uzvedību, psihi un saskarsmi.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pārskats par cilvēka psihes un uzvedības teorijām. ILekcijas1.00auditorija
2Pārskats par cilvēka psihes un uzvedības teorijām. IILekcijas1.00auditorija
3Cilvēku motivācija, sociālās komunikācijas sistēmas. Mimētika un komunikācija.Lekcijas1.00auditorija
4Afektu teorijas. Emociju funkcijas. ILekcijas1.00auditorija
5Afektu teorijas. Emociju funkcijas. IILekcijas1.00auditorija
6Morāle. Kritiskā domāšana.Nodarbības1.00auditorija
7Cilvēku ticība pārdabiskajam un paranormālajma. Maģiskā domāšana. INodarbības1.00auditorija
8Cilvēku ticība pārdabiskajam un paranormālajma. Maģiskā domāšana. IINodarbības1.00auditorija
9Cilvēka personības, komunikācijas un domāšanas izmaiņas. INodarbības1.00auditorija
10Cilvēka personības, komunikācijas un domāšanas izmaiņas. IINodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
• video materiāla analīze un/vai • klīniskā gadījuma apraksts un/vai • atvērtie jautājumi nodarbības sākumā un/vai/ • daudz atbilžu tests un/vai • prezentācijas sagatavošana par nodarbības tēmu.
Vērtēšanas kritēriji:
Eksāmena vērtējums ir kumulatīvs. To veido: 1. Starppārbaudījums – 50%. Pēc docētāja izvēles: • video materiāla analīze un/vai • klīniskā gadījuma apraksts un/vai • atvērtie jautājumi nodarbības sākumā un/vai/ • daudz atbilžu tests un/vai • prezentācijas sagatavošana par nodarbības tēmu. 2. Gala pārbaudījums (50%)* - elektronizēts, e-studijās pieejams vai klātienē organizēts daudzatbilžu tests, par kursa ietvaros izskatītajām tēmām. Ir iespējama automātiskā gala pārbaudījuma ieskaitīšana pie sekojošu kritēriju izpildes: - izcili nokārtots starppārbaudījums; -100% nodarbību un lekciju apmeklējums; -aktīva dalība diskusijās un lomu spēlēs. VAI Sagatavota prezentācija par a) cikla nodarbības tēmu (literatūras apskats); b) klīnisko gadījumu; c) jaunāko pētījumu (atbilstoši nodarbības tēmai).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošie apgūst zināšanas par cilvēka apziņu, uzvedību un komunikāciju kā būtiskāko emociju lomu, motivācijas sistēmu, sociālo mijiedarbību, cilvēka rakstura, emociju, apzināšanās un domāšanas izmaiņas iespējām.
Prasmes:Studējošie iegūst prasmes orientēties mūsdienu sarežģītajos priekšstatos cilvēka uzvedības zinātnēs, psiholoģijā, psihoterapijā, psihiatrijā. Studējošie iegūst prasmes izvērtēt dažādu teoriju zinātniskumu saskaņā ar kritiskās domāšanas principiem.
Kompetences:Studējošie pārzina vispārējās teorijas par apziņu, uzvedību un komunikāciju. Studējošie spēj orientēties zinātņu un pseidozinātņu laukā. Studējošie orientējas zinātniskās un kritiskās domāšanas principos un atšķir šos domāšanas tipus no nezinātniskas informācijas ievākšanas.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Alcock, J.E., Otis, L.P. Critical thinking and belief in the paranormal. Psychological Reports, 1980; 46(2): 479-482.
2Blackmore S. The Meme Machine. Oxford University Press, 1999.
3Bloom P. Just babies : the origins of good and evil. Crown Publishers, New York, 2013.
4Broom D.M. The Evolution of Morality and Religion. Cambridge University Press, 2003.
5Buss D.M. The handbook of evolutionary psychology. John Wiley & Sons, Inc., 2005.
6Facione P.A. Critical Thinking: A Statement of Expert Consensus for Purposes of Educational Assessment and Instruction
7Franks D.D., Turner J.H. Handbook of Neurosociology. Springer, 2013.
8Schick Theodore. How to think about weird things: critical thinking for a new age. McGraw-Hill, 2005.
9Utināns A. DNS, matrice un cilvēka uzvedība. Nacionālais apgāds, 2008.
Papildu literatūra
1Armony J., Vuilleumier P. The Cambridge Handbook of Human Affective Neuroscience. Cambridge University Press, 2013.
2Brodie, R. Virus of the mind. Integral Press, 1996.
3Distin K. The Selfish Meme. Cambridge University Press, 2005.
4Goode E. Paranormal Beliefs: A Sociological Introduction. Waveland Press, Inc. 2000.
5Hamer D.H. The god gene: how faith is hardwired into our genes. New York: Doubleday, 2004.
6Irwin H. J. The Psychology of Paranormal Belief. A Researcherˮs Handbook. Hertfortshire: University of Hertforshire Press, 2009.
7Subbotsky E. Magic and the Mind: Mechanisms, Functions, and Development of Magical
8Thinking and Behavior. Oxford University Press, 2010.
9Utināns A. Cilvēka psihe. Tās darbība, funkcionēšanas traucējumi un ārstēšanas iespējas. Nacionālais apgāds, 2005.
10Носырев И. Мастера иллюзий. Как идеи превращают нас в рабов. Форум, Неолит, 2013: 542 c.