.
Apziņa, uzvedība un komunikācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.08.2024 13:14:46
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | PMUPK_026 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne; Komunikācijas psiholoģija un ētika | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Artūrs Utināns | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Psihosomatiskās medicīnas un psihoterapijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Kapseļu iela 23, pmpkrsu[pnkts]lv, +371 67210989 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Komunikācijas situāciju analīze. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt zināšanas par uzvedības zinātnēm, apziņu un komunikāciju. Apgūt kritiskās domāšanas iemaņas, izvērtējot dažādas teorijas par cilvēka uzvedību, psihi un saskarsmi. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pārskats par cilvēka psihes un uzvedības teorijām. I | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pārskats par cilvēka psihes un uzvedības teorijām. II | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Cilvēku motivācija, sociālās komunikācijas sistēmas. Mimētika un komunikācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Afektu teorijas. Emociju funkcijas. I | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Afektu teorijas. Emociju funkcijas. II | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Morāle. Kritiskā domāšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Cilvēku ticība pārdabiskajam un paranormālajma. Maģiskā domāšana. I | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Cilvēku ticība pārdabiskajam un paranormālajma. Maģiskā domāšana. II | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Cilvēka personības, komunikācijas un domāšanas izmaiņas. I | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Cilvēka personības, komunikācijas un domāšanas izmaiņas. II | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | • video materiāla analīze un/vai • klīniskā gadījuma apraksts un/vai • atvērtie jautājumi nodarbības sākumā un/vai/ • daudz atbilžu tests un/vai • prezentācijas sagatavošana par nodarbības tēmu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Eksāmena vērtējums ir kumulatīvs. To veido: 1. Starppārbaudījums – 50%. Pēc docētāja izvēles: • video materiāla analīze un/vai • klīniskā gadījuma apraksts un/vai • atvērtie jautājumi nodarbības sākumā un/vai/ • daudz atbilžu tests un/vai • prezentācijas sagatavošana par nodarbības tēmu. 2. Gala pārbaudījums (50%)* - elektronizēts, e-studijās pieejams vai klātienē organizēts daudzatbilžu tests, par kursa ietvaros izskatītajām tēmām. Ir iespējama automātiskā gala pārbaudījuma ieskaitīšana pie sekojošu kritēriju izpildes: - izcili nokārtots starppārbaudījums; -100% nodarbību un lekciju apmeklējums; -aktīva dalība diskusijās un lomu spēlēs. VAI Sagatavota prezentācija par a) cikla nodarbības tēmu (literatūras apskats); b) klīnisko gadījumu; c) jaunāko pētījumu (atbilstoši nodarbības tēmai). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie apgūst zināšanas par cilvēka apziņu, uzvedību un komunikāciju kā būtiskāko emociju lomu, motivācijas sistēmu, sociālo mijiedarbību, cilvēka rakstura, emociju, apzināšanās un domāšanas izmaiņas iespējām. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie iegūst prasmes orientēties mūsdienu sarežģītajos priekšstatos cilvēka uzvedības zinātnēs, psiholoģijā, psihoterapijā, psihiatrijā. Studējošie iegūst prasmes izvērtēt dažādu teoriju zinātniskumu saskaņā ar kritiskās domāšanas principiem. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie pārzina vispārējās teorijas par apziņu, uzvedību un komunikāciju. Studējošie spēj orientēties zinātņu un pseidozinātņu laukā. Studējošie orientējas zinātniskās un kritiskās domāšanas principos un atšķir šos domāšanas tipus no nezinātniskas informācijas ievākšanas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Alcock, J.E., Otis, L.P. Critical thinking and belief in the paranormal. Psychological Reports, 1980; 46(2): 479-482. | ||||||||
2 | Blackmore S. The Meme Machine. Oxford University Press, 1999. | ||||||||
3 | Bloom P. Just babies : the origins of good and evil. Crown Publishers, New York, 2013. | ||||||||
4 | Broom D.M. The Evolution of Morality and Religion. Cambridge University Press, 2003. | ||||||||
5 | Buss D.M. The handbook of evolutionary psychology. John Wiley & Sons, Inc., 2005. | ||||||||
6 | Facione P.A. Critical Thinking: A Statement of Expert Consensus for Purposes of Educational Assessment and Instruction | ||||||||
7 | Franks D.D., Turner J.H. Handbook of Neurosociology. Springer, 2013. | ||||||||
8 | Schick Theodore. How to think about weird things: critical thinking for a new age. McGraw-Hill, 2005. | ||||||||
9 | Utināns A. DNS, matrice un cilvēka uzvedība. Nacionālais apgāds, 2008. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Armony J., Vuilleumier P. The Cambridge Handbook of Human Affective Neuroscience. Cambridge University Press, 2013. | ||||||||
2 | Brodie, R. Virus of the mind. Integral Press, 1996. | ||||||||
3 | Distin K. The Selfish Meme. Cambridge University Press, 2005. | ||||||||
4 | Goode E. Paranormal Beliefs: A Sociological Introduction. Waveland Press, Inc. 2000. | ||||||||
5 | Hamer D.H. The god gene: how faith is hardwired into our genes. New York: Doubleday, 2004. | ||||||||
6 | Irwin H. J. The Psychology of Paranormal Belief. A Researcherˮs Handbook. Hertfortshire: University of Hertforshire Press, 2009. | ||||||||
7 | Subbotsky E. Magic and the Mind: Mechanisms, Functions, and Development of Magical | ||||||||
8 | Thinking and Behavior. Oxford University Press, 2010. | ||||||||
9 | Utināns A. Cilvēka psihe. Tās darbība, funkcionēšanas traucējumi un ārstēšanas iespējas. Nacionālais apgāds, 2005. | ||||||||
10 | Носырев И. Мастера иллюзий. Как идеи превращают нас в рабов. Форум, Неолит, 2013: 542 c. |