Pārlekt uz galveno saturu

Rehabilitācijas multiprofesionālā komanda

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.08.2024 10:32:29
Par studiju kursu
Kursa kods:REK_161LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģijaMērķauditorija:Rehabilitācija; Medicīnas pakalpojumi
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Signe Tomsone
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkatrsu[pnkts]lv, +371 20271291
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Rehabilitācijas pamati, profesionālās darbības pamati.
Mērķis:
Padziļināt izpratni par efektīvas multiprofesionālas komandas nozīmi rehabilitācijas pakalpojumu realizēšanā; sekmēt izpratni par rehabilitācijas komandas veidiem un sadarbības principiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Efektīva rehabilitācijas komandas darba teorētiska bāze.Lekcijas1.00auditorija
2Komandas darbs rehabilitācijas pakalpojumu ietvaros.Lekcijas1.00auditorija
3Faktori, kas var ietekmēt komandas darbu organizāciju, grupu un individuālā līmenī.Lekcijas1.00auditorija
4Efektīva komandas darba nozīme rehabilitācijas mērķu sasniegšanā.Lekcijas1.00auditorija
5Komandas darba principi dažādās klīniskajās situācijās un kontekstos.Nodarbības4.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Literatūras studijas; aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; mācību uzdevumi mazās grupās. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Noslēgumā kumulējošs eksāmens par studiju kursā īstenotajiem mācību uzdevumiem (mazās grupās): - komunikācija komandas darbā- 50%; - situācijas uzdevums par komandas darbu praksē- 50%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti prot nosaukt un raksturot rehabilitācijas komandas dalībniekus, izprot rehabilitācijas komandas veidus un sadarbības principus, izprot rehabilitācijas pakalpojumu vidi.
Prasmes:Atpazīst faktorus, kas ietekmē komandas darbu un pielieto dažādas stratēģijas komandas darba efektivitātes uzlabošanai.
Kompetences:Spēj analizēt situāciju un sadarboties ar kolēģiem multiprofesionālā komandā, spēj diskutēt un vienoties par rehabilitācijas mērķiem, spēj dalīties ar savam zināšanām.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Teamwork in Medical Rehabilitation. By Charlotte Lundgren, Carl Molander, Routledge, 2017.
2Sunnerhagen KS. 5.6 Physical and rehabilitation medicine in health-care systems: Collaboration with other health-care professionals. J Int Soc Phys Rehabil Med 2019; 2:S98-101.
Papildu literatūra
1Vera Neumann, Christoph Gutenbrunner, Veronika Fialka-Moser, Nicolas Christodoulou, 2. Enrique Varela, Alessandro Giustini and Alain Delarque. (Journal of rehabilitation medicine). J Rehabil Med 2009 2010; 42: 4–8.
2Reuben Eldar, Crt Marincek, Lajos Kullmann. Need for Rehabilitation Teamwork Training in Europe. (Croatian Medical Journal). Croat Med J. 2008;49:352-7.
3Hustoft M, Biringer E, Gjesdal S, Moen VP, Aβmus J, Hetlevik Ø. The effect of team collaboration and continuity of care on health and disability among rehabilitation patients: a longitudinal survey-based study from western Norway. Qual Life Res. 2019 Oct;28(10):2773-2785.
4Rehabilitation Teams_Physiopedia
5Rehabilitation Team Members_Physiopedia
6Doornebosch AJ, Achterberg WP, Smaling HJA. Factors influencing interprofessional collaboration in general and during multidisciplinary team meetings in long-term care and geriatric rehabilitation: a qualitative study. BMC Med Educ. 2024 Mar 15;24(1):285.
7REHABILITĀCIJAS PROCESA ORGANIZĒŠANA PACIENTIEM PRIMĀRĀS VESELĪBAS APRŪPES LĪMENĪ (2018)
Citi informācijas avoti
1Elektroniskie informācijas resursi