.
Rehabilitācijas multiprofesionālā komanda
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.08.2024 10:32:29
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_161 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija; Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Signe Tomsone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Rehabilitācijas pamati, profesionālās darbības pamati. | ||||||||
Mērķis: | Padziļināt izpratni par efektīvas multiprofesionālas komandas nozīmi rehabilitācijas pakalpojumu realizēšanā; sekmēt izpratni par rehabilitācijas komandas veidiem un sadarbības principiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Efektīva rehabilitācijas komandas darba teorētiska bāze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Komandas darbs rehabilitācijas pakalpojumu ietvaros. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Faktori, kas var ietekmēt komandas darbu organizāciju, grupu un individuālā līmenī. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Efektīva komandas darba nozīme rehabilitācijas mērķu sasniegšanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Komandas darba principi dažādās klīniskajās situācijās un kontekstos. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras studijas; aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; mācību uzdevumi mazās grupās. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Noslēgumā kumulējošs eksāmens par studiju kursā īstenotajiem mācību uzdevumiem (mazās grupās): - komunikācija komandas darbā- 50%; - situācijas uzdevums par komandas darbu praksē- 50%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti prot nosaukt un raksturot rehabilitācijas komandas dalībniekus, izprot rehabilitācijas komandas veidus un sadarbības principus, izprot rehabilitācijas pakalpojumu vidi. | ||||||||
Prasmes: | Atpazīst faktorus, kas ietekmē komandas darbu un pielieto dažādas stratēģijas komandas darba efektivitātes uzlabošanai. | ||||||||
Kompetences: | Spēj analizēt situāciju un sadarboties ar kolēģiem multiprofesionālā komandā, spēj diskutēt un vienoties par rehabilitācijas mērķiem, spēj dalīties ar savam zināšanām. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Teamwork in Medical Rehabilitation. By Charlotte Lundgren, Carl Molander, Routledge, 2017. | ||||||||
2 | Sunnerhagen KS. 5.6 Physical and rehabilitation medicine in health-care systems: Collaboration with other health-care professionals. J Int Soc Phys Rehabil Med 2019; 2:S98-101. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Vera Neumann, Christoph Gutenbrunner, Veronika Fialka-Moser, Nicolas Christodoulou, 2. Enrique Varela, Alessandro Giustini and Alain Delarque. (Journal of rehabilitation medicine). J Rehabil Med 2009 2010; 42: 4–8. | ||||||||
2 | Reuben Eldar, Crt Marincek, Lajos Kullmann. Need for Rehabilitation Teamwork Training in Europe. (Croatian Medical Journal). Croat Med J. 2008;49:352-7. | ||||||||
3 | Hustoft M, Biringer E, Gjesdal S, Moen VP, Aβmus J, Hetlevik Ø. The effect of team collaboration and continuity of care on health and disability among rehabilitation patients: a longitudinal survey-based study from western Norway. Qual Life Res. 2019 Oct;28(10):2773-2785. | ||||||||
4 | Rehabilitation Teams_Physiopedia | ||||||||
5 | Rehabilitation Team Members_Physiopedia | ||||||||
6 | Doornebosch AJ, Achterberg WP, Smaling HJA. Factors influencing interprofessional collaboration in general and during multidisciplinary team meetings in long-term care and geriatric rehabilitation: a qualitative study. BMC Med Educ. 2024 Mar 15;24(1):285. | ||||||||
7 | REHABILITĀCIJAS PROCESA ORGANIZĒŠANA PACIENTIEM PRIMĀRĀS VESELĪBAS APRŪPES LĪMENĪ (2018) | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Elektroniskie informācijas resursi |