.
CAD-CAM tehnoloģijas rehabilitācijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.08.2024 11:02:46
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_184 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aivars Vētra | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 14 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 56 | ||||
Kopā kontaktstundas | 64 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Priekšzināšanas cilvēka anatomijā, fizioloģijā, biomehānikā, ortozēšanā, protezēšanā. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt priekšzināšanas un sapratni par CAD-CAM tehnoloģijām rehabilitācijā. Iepazīstināt studentus ar 3D skenera, 3D printera un frēzes darbības principiem; to pielietojumu medicīnas nozarē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads. CAD – CAM tehnoloģija rehabilitācijā, tās pielietojamība. Praktiska demonstrācija: skenēšana ar RODIN 4D skeneri. Skenētā materiāla apskate M4D Soft Software. | Lekcijas | 2.00 | klīniskā bāze | |||||
2 | Skenētā faila tīrīšana. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
3 | Skenēšana ar Structure sensor. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
4 | Pacienta faila izveidošana. Modeļa importēšana, atvēršana, pielāgošana, saglabāšana. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
5 | Datorprogramma RODIN 4D – CAD/CAM. Rīku josla, izkārtojums. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
6 | Rīku josla. Rīku joslas izkārtojums: Basic tools, Modelling. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
7 | Rīku josla: Importing, Radius, Cloning, Merging, Twist, Shift, Elongate. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
8 | Rīku josla: Bend, Mirror, Balance, Reflect, Area Smoothing, Area, Other tools. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
9 | Divu formu kombinēšana. Pilotparauga izveide. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
10 | Mērījumu piesaistīšana. Mērījumu paraugfails. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
11 | Pabeigts modelis. Landmarks. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
12 | Pabeigts modelis. Clean, Save, Export. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
13 | Datorprogramma Desk Proto. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
14 | Mc G koda izveidošana. MACH 3 programma. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
15 | Modeļa frēzēšana. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Students veic padziļinātu literatūras izpēti bibliotēkā, darbojoties patstāvīgi. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Spēja pielietot studiju kursā iegūtās zināšanas un prasmes, kuras tiek demonstrētas veicot 3D skenēšanu un skenētā modeļa 3D modelēšanu. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | • spēs izskaidrot terminus, kas saistīti ar CAD-CAM tehnoloģijām; • aprakstīt 3D skenera, 3D printera un frēzes darbības principus un izmantošanu; • novērtēt pacienta funkcionālo stāvokli; • salīdzināt konvencionālā metodē un CAD-CAM tehnoloģijā izgatavotus izstrādājumus. | ||||||||
Prasmes: | • veikt 3D skenēšanu; • izvēlēties piemērotākās/atbilstošākās programmas, lai apstrādātu skenētus datus. • atlasīt un izmantot pieejamos literatūras resursus par CAD-CAM tehnoloģijām; • lietot terminus, kas saistīti ar CAD-CAM tehnoloģijām. | ||||||||
Kompetences: | • izmanto apgūtās zināšanas par 3D skenera, 3D printera un frēzes darbības principus; • spēj interpretēt un analizēt iegūtos datus izmantojot CAD tehnoloģijas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | interneta resursi |