Pārlekt uz galveno saturu

Klīniskā rehabilitoloģija pediatrijā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:14.11.2022 15:41:31
Par studiju kursu
Kursa kods:REK_223LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģijaMērķauditorija:Ārstniecība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Gunta Kristapsone
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkatrsu[pnkts]lv, +371 20271291
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas16
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas12
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Cilvēka anatomija un fizioloģija, vēlamas zināšanas medicīnas ētikā, propedeitikā, fizioloģijā, ieskaitīts kurss „Rehabilitācijas pamati.“
Mērķis:
Iegūt zināšanas par mūsdienīgu - holistisku skatījumu – funkcionēšanas traucējumiem, kas iegūti dažādu slimību un traumu gadījumā, to atpazīšanu, mūsdienīgiem risinājumiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Bērna motorā attīstība, traucējumu identificēšana un novērtēšana.Lekcijas1.00MITC
2Cerebrālās triekas pacientu rehabilitācija.Lekcijas1.00MITC
3Reto slimību pacientu rehabilitācija.Lekcijas1.00MITC
4Multidisciplināra pieeja pusaudžu medicīnai un veselībai.Lekcijas1.00MITC
5Bērna motorā attīstība, traucējumu identificēšana un novērtēšana. Darbs ar pacientu – traucējumu novērtēšana, ārstēšanas plānošana.Nodarbības1.00klīniskā bāze
6Cerebrālās triekas pacientu rehabilitācija. Darbs ar pacientu – traucējumu novērtēšana, ārstēšanas plānošana.Nodarbības1.00klīniskā bāze
7Mioskeletālās sistēmas veselības traucējumi pediatrijas populācijā. Darbs ar pacientu – traucējumu novērtēšana, ārstēšanas plānošana.Nodarbības1.00klīniskā bāze
8Pulmonoloģiskā rehabilitācija pediatrijā, tās uzdevumi. Darbs ar pacientu – traucējumu novērtēšana, ārstēšanas plānošana.Nodarbības0.50klīniskā bāze
9 Bērnu un pusaudžu adipozitāte rehabilitācijas kontekstā.Darbs ar pacientu – traucējumu novērtēšana, ārstēšanas plānošana.Nodarbības0.50klīniskā bāze
10Bērna un ģimenes vajadzību apzināšana, izpratne, risinājumi.Nodarbības1.00klīniskā bāze
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Gatavošanās pārbaudes darbiem, patstāvīgs darbs ar literatūras avotiem.
Vērtēšanas kritēriji:
• aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; • mutisko atbilžu kvalitāte; • teorētisko zināšanu pārbaudes mācību kursa laikā (mutiski un rakstiski); • noslēgumā tests.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti: 1) iegūs pamatzināšanas par fizikālās un rehabilitācijas medicīnas mērķiem un uzdevumiem dažādos ārstēšanas posmos pacientiem ar internajām vai ķirurģiskajām saslimšanām, kā arī veselības aprūpes pakalpojumu plānošanu; 2) spēs novērtēt funkcionēšanas traucējumus saskaņā ar Starptautisko funkcionēšanas klasifikāciju; 3) iegūs pamatzināšanas par funkcionēšanas traucējumiem pacientiem ar dažādām slimībām, traumām.
Prasmes:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs novērtēt funkcionēšanas traucējumus, novērtēt medicīnisko komplikāciju riskus.
Kompetences:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot iegūtās zināšanas un prasmes pacientu veselības un funkcionēšanas traucējumu novērtēšanā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Braddom’s Physical Medicine and Rehabilitation. 6th ed., 2021
2DeLisa's physical medicine and rehabilitation : principles and practice / editor-in-chief, Walter R. Frontera ; editor emeritus, Joel A. DeLis. 6th ed. 2020
3Pediatric Rehabilitation. Principles and Practice. 5th ed., May 28, 2015, ed. By Alexander M. D., Michael A., Matthews M. D., Dennis J.
Citi informācijas avoti
1Journal of Rehabilitation Medicine
2Archives of Physical Medicine and Rehabilitation