.
Ortozēšana ar mīkstajām ortozēm
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:12.03.2024 09:54:42
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_278 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.67 | ECTS: | 4.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ēriks Švēde | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 9 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 36 | ||||
Kopā kontaktstundas | 44 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Anatomija, fizioloģija, pataloģiskā fizioloģija, traumatoloģija, rentgenoloģija. | ||||||||
Mērķis: | Iegūt zināšanas – teorētiskās un praktiskās par mīksto ortožu iedalījumu, materiāliem, izgatavošanas tehnoloģiju, izvēles mehānismu konkrētam pacientam, pielāgošanas iespējām. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Mīksto ortožu klasifikācija, darbības principi, ortožu izgatavošanā izmantojamie materiāli | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Augšējo ekstremitāšu mīksto ortožu veidi, iedalījums, to pielietojums pie dažādām saslimšanām, mērīšanas un izgatavošanas principi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Apakšējo ekstremitāšu mīksto ortožu veidi, iedalījums, to pielietojums pie dažādām saslimšanām, mērīšanas un izgatavošanas principi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Mīksto ortožu veidi mugurai, iedalījums, to pielietojums pie dažādām saslimšanām, mērīšanas un izgatavošanas principi. Kompresijas apģērbs | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Ortožu materiālu un dizaina izvēle pēc konkrētu pacientu gadījumu izpētes novērtējot pacientu pēc viņa funkcionālajām spējām, ņemot vērā pacienta diagnozi un sasniedzamo mērķi lietojot ortozi | Nodarbības | 2.00 | klīniskā bāze | |||||
6 | Augšējo ekstremitāšu mīksto ortožu mēru ņemšana praksē, ortožu izgatavošanas principi un izgatavošanas etapi | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
7 | Apakšējo ekstremitāšu mīksto ortožu mēru ņemšana praksē, ortožu izgatavošanas principi un izgatavošanas etapi | Nodarbības | 2.00 | klīniskā bāze | |||||
8 | Mugurkaulāja mīksto ortožu mēru ņemšana praksē, ortožu izgatavošanas principi un izgatavošanas etapi | Nodarbības | 2.00 | klīniskā bāze | |||||
9 | Kompresijas apģērbu (ortožu) pielietojums pēc diagnozes, mēru ņemšana, auduma izvēles un iestiepuma veidošanas mehānisms | Nodarbības | 2.00 | klīniskā bāze | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Šī kursa ietvaros studenti raksta kursa darbu. Praktiskajās nodarbībās noteiktas mīkstās ortozes izgatavošana. Dažādu klīnisko gadījumu analīze. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Visu lekciju un nodarbību apmeklēšana. Sekmīgi veikti patstāvīgie darbi. Kursa darba uzrakstīšana un prezentācija. Eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa sekmīgas apguves rezultātā studentiem jāiegūst teorētiskās zināšanas mīksto ortožu izvēles mehānismā. | ||||||||
Prasmes: | Praktiskās zināšanas – individuālu mīksto ortožu izgatavošana, gatavo mīksto ortožu pielāgošana. | ||||||||
Kompetences: | Spēja izvēlēties atbilstošu tehnisko palīglīdzekli pie noteiktas saslimšanas konkrētam pacientam, argumentēt savu izvēli. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation by Michelle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen and Millee Jorge, 2013. |