.
Plaukstas ortozēšanas principi
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:15.03.2024 14:28:01
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_288 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.33 | ECTS: | 2.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija; Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Zane Liepiņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nepieciešamas priekšzināšanas par cilvēka anatomiju (rokas anatomija), fizioloģiju, par kustību balsta aparāta biomehāniku. | ||||||||
Mērķis: | Pilnveidot prasmes novērtēt plaukstas funkciju; apgūt prasmes noteikt plaukstas funkcijas problēmas un izvērtēt plaukstas ortozes nepieciešamību; apgūt pamatprasmes izgatavot vienkāršas statiskas plaukstas ortozes no dažādiem materiāliem; pilnveidot prasmi kritiski un neatkarīgi spriest, spriedumos izmantot apgūtas zināšanas par uz pierādījumiem balstītu praksi. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Plaukstas ortozēšana – problēmu risināšanas process. Ortozēšanas materiāli. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Plaukstas ortožu izgatavošanas process. | Nodarbības | 2.50 | laboratorija | |||||
3 | Gatavo ortožu demonstrācija. Rekomendācijas ortožu lietotājiem. Ortožu novērtēšana. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Individuālais darbs – gatavošanās nodarbībām un plaukstas ortožu izgatavošana, dalība grupas darba – referāta un prezentācijas sagatavošanā par izvēlēto tēmu. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • aktīva un rezultatīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; mutisko atbilžu kvalitāte; • laikus iesniegts, kvalitatīvi izpildīts rakstiskais grupas mājas darbs – referāts un tā prezentācija studiju kursa beigās; • izgatavotas vismaz divas plaukstas ortozes; • referāta un tā prezentācijas ar ortožu demonstrāciju kvalitāte; • kursa beigās – pārbaudījums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students iegūs pamatzināšanas klasificēt plaukstas ortozes un atpazīt ortozēšanas materiālus, kā arī aprakstīt un plānot ortozēšanas procesu. | ||||||||
Prasmes: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students apgūs pamatprasmes un spēs risināt ar rokas funkcijas traucējumiem saistītas problēmas, novērtēt plaukstas funkcijas, izmantojot noteiktus mērījumus, izgatavot un/vai pielāgot vienkārša principa statiskas plaukstas ortozes un novērtēt to atbilstību personas vajadzībām. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot iegūtās zināšanas un prasmes, lai diskutētu par plaukstas ortozēšanas jautājumiem, pieņemtu un pamatotu klīniskus lēmumus par vienkāršu plaukstas ortožu izgatavošanu atbilstoši personas vajadzībām. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Lannin Marshman, N., Novak, I. (2017). Occupational therapy for people experiencing illness, injury or impairment. In Michael Curtin, Matthew Molineux, Jo-Anne Supyk (Eds.), Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Enabling Occupation, (pp. 507-526). Australia: Elsevier. 7th ed. | ||||||||
2 | Deshaies, L. D. (2014). Upper extremity orthoses. In M. V. Radomski (Eds.), Occupational therapy for physical dysfunction (7th ed.). (pp. 421-464). Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins. | ||||||||
3 | Quick C. D., Bejarno P. (2014). Construction of hand splints. Chapter 16 in Radomski V. (edit) Occupational therapy for physical dysfunction (7th ed.). (pp. 465-487). Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Turner A., Foster M., Johnson S. E,” “Rheumatoid arthritis” in “Occupational therapy and physical disfunction” 4th edition. , 2001. | ||||||||
2 | Coppard B. M., Lohman H. : Introduction to Orthotics. Mosby, 2019, 336 p. 5th ed. | ||||||||
3 | Rennie, HJ. (1996) Evaluation of the effectiveness of a metacarpophalangeal ulnar deviation orthosis. J Hand Ther. 1996 Oct-Dec;9(4):371-7. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Freeman, D. (2009) Splinting For Arthritis: A Therapist’s Viewpoint | ||||||||
2 | http://www.otseeker.com/ | ||||||||
3 | http://www.rsu.lv/biblioteka/bibliotekas-resursi |