.
Radošās aktivitātes ergoterapijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:18.03.2024 10:36:16
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_290 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.67 | ECTS: | 7.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Unda Avota | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 64 | ||||
Kopā kontaktstundas | 64 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Konceptuālajos prakses modeļos, psiholoģijā, nodarbē un kultūrvidē. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt radošu domāšanu. Apgūt zināšanas par dažādām radošajām aktivitātēm. Veidot izpratni par radošo aktivitāšu nozīmi ergoterapijas procesā. Apgūt prasmes lietot radošās aktivitātes ergoterapeitiskajā ārstēšanā dažāda vecuma pacientiem/klientiem ar nodarbju disfunkciju dažādu diagnožu grupās. Apgūt prasmes plānot, vadīt grupu darbu, veikt grupas darba izvērtēšanu, noformēt dokumentāciju un attīstīt/pilnveidot studenta, kā līdera, prasmes. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Radošās aktivitātes ergoterapijā, to veidi, raksturojums. Radošo aktivitāšu terapeitiskā nozīme ergoterapijā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Radošums, tā skaidrojums. Radošums ergoterapeita praksē. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Radošo aktivitāšu izvēles principi terapijā. Novērtēšana, "Gribas aptaujas lapa" (VQ), tās praktisks pielietojums. Darbs grupā: radošās aktivitātes praktiska apguve, tās analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Radošo aktivitāšu pielietojums ergoterapijā dažāda vecuma un diagnožu grupās. Darbs grupā: radošās aktivitātes praktiska apguve, tās analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Seminārs: radošās aktivitātes, kā metode ergoterapeitiskajā ārstēšanā. Grupas darba plānošana, dokumentēšana, izvērtēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Grupas darbs: studenta izvēlēta radošā aktivitāte un grupas darba praktiska vadīšana. Grupas darba novērtējums: novērošana, Gribas aptaujas lapas aizpildīšana. Atgriezeniskā saite. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Mācību vizīte RPNC ambulatorajā centrā, Veldres ielā 1A. Radošo aktivitāšu praktiskais pielietojums psihiatriskajā rehabilitācijā. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
8 | Grupas darbs: studenta izvēlēta radošā aktivitāte un grupas darba praktiska vadīšana. Grupas darba novērtēšana: novērošana, Gribas aptaujas lapas aizpildīšana. Atgriezeniskā saite. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Mācību vizīte dienas centrā personām ar intelektuālās attīstības traucējumiem "Mēness māja", Putnu iela 6 un dienas centrā "Cerību māja" Rēzeknes ielā 2. Radošo aktivitāšu praktiskais pielietojums personām ar intelektuālās attīstības traucējumiem. | Nodarbības | 1.00 | klīniskā bāze | |||||
10 | Starpposma ieskaite: studenta izvēlēta radošā aktivitāte, grupas darba plānošana, organizēšana, vadīšana, dokumentēšana. Atgriezeniskā saite. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
11 | Radošo aktivitāšu ergoterapijā pielietojums un terapeitiskās efektivitātes izvērtējums. Diskusija. Individuāla atgriezeniskā saite. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Individuāla gatavošanās vienam literatūras semināram ar PPT formāta prezentāciju, atbilstoši studiju kursa tematikai. Piedalīšanās vismaz divos grupas biedru vadītajos grupu darbos. Izmantojot radošās aktivitātes, divu grupas darbu plānošana, organizēšana un vadīšana, grupas darba analizēšana un atbilstošas dokumentācijas aizpildīšana un iesniegšana. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju kursa ietvaros, veikta divu grupas darbu plānošana, organizēšana un vadīšana. Sagatavots un iesniegts grupas darba plāna un novērtēšanas protokols. Demonstrētas grupas darba vadītājam nepieciešamās prasmes. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošais spēs nosaukt un raksturot radošo aktivitāšu veidus, skaidrot tos multikulturālā kontekstā, izskaidrot radošo aktivitāšu un radošuma nozīmi ergoterapijā, izskaidrot teorētiskos argumentus radošo aktivitāšu pielietojumam terapijā, paskaidrot radošo aktivitāšu, kā vienas no terapijas metodēm, ietekmi uz pacienta/klienta atveseļošanos, atlasīt atbilstošas radošās aktivitātes dažādām pacientu/klientu grupām ar nodarbes disfunkciju, definēt radošuma jēdzienu un tā nozīmi ergoterapijā. | ||||||||
Prasmes: | Studējošais spēs pamatot radošo aktivitāšu pielietojumu terapijā, pratīs izmantot radošās aktivitātes ergoterapeitiskajā ārstēšanā, apgūs iemaņas plānot, sagatavot un organizēt radošo aktivitāšu grupas darbu, salīdzināt dažādu radošo aktivitāšu sarežģītības pakāpes, demonstrēt līdera prasmes grupu vadīšanā, pamatot radošo aktivitāšu terapeitisko efektu, apgūs iemaņas dokumentēt grupu darbu radošajās aktivitātēs. Novērtēt radošo aktivitāšu ietekmi dažāda vecuma pacientu/klientu grupām ar nodarbes disfunkciju, izmantojot ergoterapijā izmantojamās novērtēšanas metodes, kritiski analizēt literatūru. | ||||||||
Kompetences: | Izmantojot apgūtās zināšanas un prasmes par radošo aktivitāšu kā vienas no ergoterapijā lietotajām metodēm, studējošais spēj izstrādāt terapijas plānu, izmantot atbilstošas radošas aktivitātes, nepieciešamības gadījuma tās modificēt. Plānot, organizēt, vadīt un dokumentēt grupas darbu, vērtēt un analizēt radošo aktivitāšu terapeitisko efektivitāti. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Jennifer Creek, Creative activities, Ch.18, Occupational Therapy and Mental Health, 4th edition, Churchill Livingstone, 2022 | ||||||||
2 | Deborah Hutton, Play, Ch.19, Occupational Therapy and Mental Health, 6th edition, Churchill Livingstone, 2022 | ||||||||
3 | Marilyn B.Cole, Client centred groups, Ch.17, Occupational therapy and Mental health, 6th edition, Churchill Livingstone, 2022 | ||||||||
4 | Mary Roberts, Life skills, Ch. 20, Occupational Therapy and Mental Health, 4th edition, Churchill Livingstone, 2023 | ||||||||
5 | Ingrid Soderback International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Springer, 2015 | ||||||||
6 | Elizabeth Cara, Anne MacRae, Groups Ch 19, Cara and MacRae's psychosocial occupational therapy. 4th edition, 2019 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Jennifer Creek, Assesment, Ch.6. Occupational Therapy and Mental Health, 6th edition. Churchill Livingstone, 2022 | ||||||||
2 | Jennifer Creek, Treatment planning and implementation, Ch.7, Occupational Therapy and Mental Health, 6th edition, Churchill Livingstone, 2022 | ||||||||
3 | Mary Roberts, Life skills, Ch. 20, Occupational Therapy and Mental Health, 6th edition, Churchill Livingstone, 2022 | ||||||||
4 | Linda Finlay, Groupwork, Ch.14, Occupational Therapy and Mental Health, 6th edition, Churchill Livingstone, 2022. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | American Journal of Occupational Therapy, Australian Journal of Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy, Scandinavian Journal of Occupational Therapy, RSU datu bāzes, elektroniskie informācijas avoti. |