.
Organizācijas efektivitātes vadīšana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:21
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_111 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Dante Ruben Garcia | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Organizāciju teorija un vadība, menedžmenta pamati. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studentiem izpratni par organizācijas efektivitāti, tās vadīšanas nozīmi mūsdienu darba tirgū, apzināt problēmas esošajos organizācijas biznesa procesos, iepazīstināt ar organizāciju efektivitātes metodēm, kā arī izstrādāt risinājumus efektivitātes uzlabošanai. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Organizācijas efektivitāte un tās nozīme mūsdienu biznesa vidē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | LEAN – pēdējo 50 gadu viena no veiksmīgākajām biznesa vadības stratēģijām. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Procesu vadība mūsdienu organizācijās. Darbinieku un vadības kreativitāte, to stimulācijas iespējas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Organizāciju efektivitātes metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Darbinieku līdzdalība organizācijas efektivitātes nodrošināšanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Nepārtraukta efektivitātes uzlabošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Organizācijas efektivitāte un tās nozīme mūsdienu biznesa vidē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | LEAN – pēdējo 50 gadu viena no veiksmīgākajām biznesa vadības stratēģijām. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Procesu vadība mūsdienu organizācijās. Darbinieku un vadības kreativitāte, to stimulācijas iespējas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Organizāciju efektivitātes metodes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Darbinieku līdzdalība organizācijas efektivitātes nodrošināšanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Nepārtraukta efektivitātes uzlabošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Organizācijas efektivitātes metode (prezentācija). Padziļināta izpēte par organizācijas efektivitātes metodēm, iepazīstoties ar literatūras avotiem un salīdzinot ar esošo situāciju izvēlētajā organizācijā (referāts). Pētījums par organizācijas efektivitātes vadīšanu, pielietojot efektivitātes uzlabošanas metodes, secinājumu un praktisko rekomendāciju izstrādāšana, ievērojot sociālo un ekonomisko situāciju valstī un izvēlētās organizācijas darbības specifiku (prezentācija). Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Līdzdalība lekcijās, semināros (20%), Grupu darbs (30%), Eksāmens (50%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīgi apgūstot šo kursu, studenti izpratīs organizāciju efektivitātes metožu pielietošanas nepieciešamību procesu struktūrvienību un organizāciju darbībā un spēs novērtēt organizācijas darbības efektivitāti, pielietojot mūsdienīgas efektivitātes noteikšanas metodes. | ||||||||
Prasmes: | Studenti pratīs patstāvīgi apkopot un analizēt datus par efektivitāti organizācijās, veikt efektivitātes analīzi, aprēķināt zudumus procesos, veikt procesu uzlabošanas izmaksu-ieguvumu analīzi, interpretēt organizāciju efektivitātes rādītājus, prezentēt tos organizācijās, pamatojoties uz pētījumu rezultātiem un lietojot atbilstošu terminoloģiju. | ||||||||
Kompetences: | Studenti pratīs, savas kompetences ietvaros, zinātniski pamatot organizācijas efektivitātes vadīšanas nepieciešamību mūsdienu darba tirgū, spēs izstrādāt, ekonomiski pamatot un ieviest efektivitātes uzlabošanas risinājumus, pratīs loģiski noformulēt nepieciešamos organizācijas efektivitātes uzlabojumus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Modig N., Ahlstrom P. This is Lean. Resolving efficiency paradox. Stockholm: Rheologica publishing, 2012. | ||||||||
2 | Ries E. The Lean Startup. USA: Crown Publishing Group, 2011. | ||||||||
3 | Womack J.P., Jones D.T. Lean Thinking. New York: Free Press, 2010. | ||||||||
4 | Callender G. Efficiency and Management. USA: Routledge, 2009. | ||||||||
5 | Coelli T.J. et. al. An Introduction to Efficiency and Productivity Analysis. USA: Springer, 2005. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Gygi C., DeCarlo N., Williams B. Six Sigma for Dummies. USA: Wiley Publishing, 2005. | ||||||||
2 | Jeston J., Nelis J. Business Process Management. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2008. | ||||||||
3 | Schneid T. D. Workplace Safety and Health: Assessing Current Practices and Promoting Change in the Profession. CRC Press, 2014, pp 227. | ||||||||
4 | Goldratt E.M., Cox J. The Goal. A process of ongoing improvement. USA: North River Press, 2008. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Kalkis H., Rezepina I., Kalkis V. Fault Tree and Failure Mode and Effects Analysis in Woodworking Enterprise Process Quality Improvement. Collection of Scientific Papers 2010. Economics, Communication Sciences, Political Science, Sociology Social | ||||||||
2 | Vintisa K., Kalvina A., Kalkis H. Management of Quality and Performance of Organizations During Change: A Case of Latvia, Ed. S. Borkowski & M. Krynke. Toyotarity. Production systems’ organization. Dnipropetrovsk: AWR Edytor, 2011, pp 103-118. |