.
Līderība
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:53
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_158 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne; Tirgzinības un reklāma | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kristaps Zaļais | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav nepieciešamas. | ||||||||
Mērķis: | Studentiem sniegt ieskatu un zināšanas par līderības galvenajās iezīmēm un attīstīt līderības prasmes. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Līderības vēsture. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Līdera galvenās iezīmes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Emocionālās inteliģences nozīme un pielietojums ikdienā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Līdera profila veidošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Līdera pieredzes stāsts. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Līdera un vadītāja atšķirības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Līderības izaicinājums - praktiskā piemēra risināšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Lēmumu pieņemšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Motivēšana un iedvesmošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Līderības neveiksmes praktiskais piemērs. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Līderības vēsture. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Līdera galvenās iezīmes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Emocionālās inteliģences nozīme un pielietojums ikdienā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Līdera profila veidošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Līdera pieredzes stāsts. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Līdera un vadītāja atšķirības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Līderības izaicinājums - praktiskā piemēra risināšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Lēmumu pieņemšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Motivēšana un iedvesmošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Līderības neveiksmes praktiskais piemērs. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgais darbs būs trīs situācijas analīzes grupās, uz kurām būs nepieciešams sagatavot prezentācijas un rakstiskas atbildes. Divi semināra teksti, pēc kuriem būs semināri ar testa jautājumiem noslēgumā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Vērtējumu izliekot tiks ņemts vērā lekciju un semināru apmeklējums - 10%, aktivitāte un kvalitāte patstāvīgajos darbos - 40% un noslēdzošais darbs - 50%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Kursa ietvaros tiks iegūtas zināšanas par līderību, tās attīstību un vēsturi, kā arī emocionālo zināšanu. Students pēc kursa apguves būs spējīgs nosaukt dažādus līderības veidus un praktiskus līderības piemērus. | ||||||||
Prasmes: | Studentiem pabeidzot kursu būs prasmes par līderību, emocionālo inteliģenci un tās pielietošanu dažādās dzīves situācijās. Papildus tie pratīs atšķirt līderību no vadīšanas. Kursa ietvarā arī tiks attīstīta prasme motivēt un iedvesmot komandas biedrus, grupu biedrus u.c. | ||||||||
Kompetences: | Izmantojot kursā ietvertos grupu darbus, studenti attīstīs nepieciešamās kompetences strādājot grupās un uzņemoties dažādas lomas tajās. Kursa ietvaros būs jāveic vairākas situāciju analīzes, pēc kurām studenti būs spējīgi izmantot gan paši savas, grupas biedru, gan citu grupu un arī paša piemēra atspoguļotās kompetences. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | R. Ashkenas, B. Manville. The Fundamentals of Leadership Still Haven’t Changed | ||||||||
2 | HBR's 10 Must Reads on Leadership | ||||||||
3 | S. Sinek. Leaders Eat Last: Why Some Teams Pull Together and Others Don't | ||||||||
4 | J.C. Maxvell. Leadershift: The 11 Essential Changes Every Leader Must Embrace | ||||||||
5 | T. Bradberry, J. Greaves. Emotional Intelligence 2.0 | ||||||||
6 | A. Algahtani. Are Leadership and Management Different? A Review | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | S. Mohammadpour. Authentic Leadership: A New Approach to Leadership (Describing the Mediatory Role of Psychological Capital in the Relationship between Authentic Leadership and Intentional Organizational Forgetting) | ||||||||
2 | A. Vance. Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future | ||||||||
3 | D. Dudley. Everyday leadership | ||||||||
4 | F. C. Lunenburg. Leadership versus Management: A Key Distinction—At Least in Theory |