.
ES ārējās attiecības: sociāli ekonomiskie aspekti
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:17
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_206 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Ekonomika; Reģionālā ekonomika | Mērķauditorija: | Socioloģija; Politikas zinātne; Tiesību zinātne; Sociālā antropoloģija; Sabiedrības veselība; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Vadībzinātne; Komunikācijas zinātne; Pedagoģija; Uzņēmējdarbības vadība; Informācijas un komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Tatjana Muravska | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Ekonomikas pamatzināšanas. | ||||||||
Mērķis: | Kursa mērķis ir sniegt studentiem zināšanas un stiprināt studentu analītiskās prasmes par ES ārējo attiecību sociāli ekonomiskajiem aspektiem, īpaši attiecībā uz tā saucamo „AAA” (Triple A) reģionu valstīm, t.i., Ziemeļamerikas, Latīņamerikas, Āzijas un Āfrikas valstīm. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | ES loma pasaules ekonomikā, tirdzniecībā un reglamentējoša vidē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Ekonomiskā un sociālā situācija Ziemeļamerikā. Nacionālās ekonomikas un nozaru analīze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Ekonomiskā un sociālā situācija Āzijā un Centrālās Āzijas nacionālās ekonomikas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Latīņamerikas un Āfrikas valstu ekonomiskā perspektīva un nozaru analīze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | ES ārējās ekonomiskās politikas efektivitāte: ES – ASV divpusējā ekonomiskā sadarbība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | ES – Kanādas Visaptverošā ekonomikas un tirdzniecības līguma aspekti, ietekmes un to priekšrocības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | ES tirdzniecības politika un tirdzniecības līgumi: ES un Dienvidamerikas valstu bloka tirdzniecības līgums; ES – Āzija; ES – Centrālāzija; ES – Āfrika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
8 | ES attīstības sadarbības politika (ietvars, mērķi un uzdevumi); sadarbība ar citām starptautiskām organizācijām (ANO, PTO). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | ES loma pasaules ekonomikā, tirdzniecībā un reglamentējoša vidē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Ekonomiskā un sociālā situācija Ziemeļamerikā. Nacionālās ekonomikas un nozaru analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Ekonomiskā un sociālā situācija Āzijā un Centrālās Āzijas nacionālās ekonomikas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Latīņamerikas un Āfrikas valstu ekonomiskā perspektīva un nozaru analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | ES ārējās ekonomiskās politikas efektivitāte: ES – ASV divpusējā ekonomiskā sadarbība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | ES – Kanādas Visaptverošā ekonomikas un tirdzniecības līguma aspekti, ietekmes un to priekšrocības. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | ES tirdzniecības politika un tirdzniecības līgumi: ES un Dienvidamerikas valstu bloka tirdzniecības līgums; ES – Āzija; ES – Centrālāzija; ES – Āfrika. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | ES attīstības sadarbības politika (ietvars, mērķi un uzdevumi); sadarbība ar citām starptautiskām organizācijām (ANO, PTO). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Darbs ar literatūru; datu meklēšana, apkopošana un analīze; gadījumu analīze. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktivitāte interaktīvo lekciju laikā – 60%; situāciju uzdevumu risināšana nodarbībās – 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc kursa prasību sekmīgas nokārtošanas studenti būs ieguvuši zināšanas par ES darbību un tās ekonomisko un sociālo politiku ES ārējo attiecību kontekstā, fokusējoties uz AAA reģionu valstīm. Tāpat studenti gūs sapratni un zināšanas par sociāli ekonomiskajām tendencēm AAA reģionu valstīs, kā arī ES iestāžu lēmumu pieņemšanas procesu un tā ietekmi uz ekonomiskajiem un sociālajiem procesiem Āzijas, Centrālāzijas, Āfrikas, kā arī Amerikas kontinenta valstīs. | ||||||||
Prasmes: | Studenti iegūs prasmes: • novērtēt un skaidrot sociāli ekonomiskus un politiskus notikumus un to attīstību Eiropā ārējā sfērā; • analizēt ES ārējo sociālo un ekonomisko politiku, izmantojot dažādas analīzes metodes un instrumentus; • izstrādāt priekšlikumus nepieciešamajiem uzlabojumiem ES darbībā attiecībā uz ekonomikas un sociālās politikas jautājumiem mērķa valstīs; • novērtēt un analizēt ES sadarbības attīstības un tirdzniecības politikas. | ||||||||
Kompetences: | Studenti spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, pielietot ekonomiskas metodes ES sociālo un ekonomisko politiku analīzei, veikt tirdzniecības darbības ekonomisko parametru novērtējumu un novērtēt ES un PTO sistēmas darbības būtību. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Keukeleire, S. & Delreux, T. (Eds.) The Foreign Policy of the European Union (2nd Edition). New York: Palgrave Macmillan, 2014. | ||||||||
2 | Adam Balogh. „EU Socio-Economic Governance”. GRIN Verlag, 2013. | ||||||||
3 | Daniel C. Thomas. „Making EU Foreign Policy: National Preferences, European Norms and Common Policies”. Palgrave Macmillan, 2011. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | European Commission Communication „Increasing the impact of EU Development Policy: an Agenda for Change”. | ||||||||
2 | Assessment Report on EU-ASEAN Countries Free Trade Agreement (FTA). | ||||||||
3 | EU Contribution to the Millennium Development Goals, R European Commission. |