Pārlekt uz galveno saturu

Matemātiskās statistikas metodes veselības zinātnēs II

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:30.04.2024 09:14:10
Par studiju kursu
Kursa kods:SL_044LKI līmenis:8. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Matemātika; Varbūtību teorija un matemātiskā statistikaMērķauditorija:Ārstniecība; Farmācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Māra Grēve
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Statistikas mācību laboratorija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Baložu iela 14, A korpuss, Rīga, +371 67060897, statistikaatrsu[pnkts]lv, www.rsu.lv/statlab
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Sekmīgi nokārtots kurss “Matemātiskās statistikas metodes veselības zinātnēs I”.
Mērķis:
Sniegt padziļinātas zināšanas par veselības zinātnēs biežāk izmantotajām statistikas metodēm un dot izpratni par korektu rezultātu pierakstu formu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Korelācijas un asociācijas analīze. Ieskats regresijas analīzē. Atšķirības starp divām metodem.Nodarbības1.00datorklase
2Praktisko uzdevumu risināšana. Kā orientēties statistiskos testos? Pētījuma jautajuma formalizēšana.Nodarbības1.00datorklase
3Ievads kovariācijas analīzes teorija un praktika (ANCOVA un daļēja korelācija)Nodarbības1.00datorklase
4Pētījuma dizaina izstrāde balstoties uz datu analīzes metodem. Praktisko uzdevumi risināšana individuāli un grupās. Darbs ar studentu datiem vai datubāzem.Nodarbības1.00datorklase
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Papildināt zināšanas par statistikas metodēm atbilstoši lekciju un nodarbību plānam, izmantojot obligāto literatūru. 2. Iepazīties ar statistikas testu rezultātu pieraksta piemēriem specifikai atbilstošās brīvpieejas zinātniskajās publikācijās. 3. Atpazīt nodarbībās apspriestās datu analīzes situācijas sava pētījuma datos.
Vērtēšanas kritēriji:
Atrisināti uzdevumi strādājot individuāli vai grupās (100%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pēc sekmīgas studiju kursa prasību izpildes studējošie būs apguvuši zināšanas, kas ļaus: atpazīt atšķirīgu datu statistiskās analīzes principu izmantošanas iespējas; raksturot analīzes rezultātus, izmantojot statistiskos rādītājus.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs: kombinēt dažādas statistiskās datu apstrādes metodes korekta slēdziena veikšanai; izmantot piemērotus statistiskās analīzes atspoguļošanas līdzekļus rezultātu aprakstā.
Kompetences:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēs pamatot metožu izvēli datu statistiskās analīzes veikšanai, kritiski izvērtēt zinātniskajās publikācijās sniegto rezultāta pieraksta formas kvalitāti.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Petrie, A., Sabin, C. Medical Statistics at a Glance. 4th edition, Wiley-Blackwell, 2020.
2Peat, J., Barton, B. Medical Statistics: A Guide to SPSS, Data Analysis and Critical Appraisal. 2nd edition, John Wiley & Sons, 2014.
3Field, A. Discovering Statistics using IBM SPSS Statistics. Sage Publications, 2018.
4Torgo, L. Data Mining with R: Learning with Case Studies. 2nd edition. Chapman and Hall/CRC, 2020.
Papildu literatūra
1Mishra, P., Pandey, C. M., Singh, U., Keshri, A., and Sabaretnam, M. 2019. Selection of Appropriate Statistical Methods for Data Analysis. Annals of Cardiac Anaesthesia. 22(3): 297–301. DOI: 10.4103/aca.ACA_248_18
2Mishra, P., Pandey, C. M., Singh, U. and Gupta, A. 2018. Scales of Measurement and Presentation of Statistical Data. Ann Card Anaesth. 21(4): 419–422. DOI: 10.4103/aca.ACA_131_18
3Spriestersbach, A., Röhrig, B., du Prel, J-B., Gerhold-Ay, A., and Blettner, M. 2009. Descriptive Statistics. The Specification of Statistical Measures and Their Presentation in Tables and Graphs. Part 7 of a Series on Evaluation of Scientific Publications. Dtsch Arztebl Int. 106(36): 578–583. DOI: 10.3238/arztebl.2009.0578
4Sperandei, S. 2014. Understanding logistic regression analysis. Biochem Med (Zagreb). 24(1): 12–18. DOI: 10.11613/BM.2014.003
5Amrhein, V., Greenland, S., McShane, B. 2019. Scientists rise up against statistical significance. Nature. 567(7748):305-307. DOI: 10.1038/d41586-019-00857-9
6Zwiener, I., Blettner, M. and Hommel, G. 2011. Survival Analysis. Part 15 of a Series on Evaluation of Scientific Publications. Dtsch Arztebl Int. 108(10): 163–169. DOI: 10.3238/arztebl.2011.0163
Citi informācijas avoti
1Laerd statistics. Available from: https://statistics.laerd.com/
2Praktiskā biometrija. Pieejams no: https://bookdown.org/delferts/PBB_gramata/
3Statistics How To. Available from: https://www.statisticshowto.com/probability-and-statistics/…
4Ārvalstu studentiem/For International students
5Laerd statistics. Available from: https://statistics.laerd.com/
6Statistics How To. Available from: https://www.statisticshowto.com/probability-and-statistics/…