.
Erasmus projekts: Oral Hygienists in changing World
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:15.11.2023 16:22:56
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUAS_001 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Mērķauditorija: | ||||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Egita Senakola | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Zobu terapijas un mutes veselības katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | |||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | |||||||||
Mērķis: | |||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sociālie mediji. Intensīvās nedēļas praktiskā informācija un saturs, kā arī tas, kā lietot sociālos medijus šīs nedēļas laikā ( P.Vos, Hogeschool UCLL). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Globālā mutes veselības stratēģija 2030. gada perspektīvā. (E.Senakola, RSU) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Neinvazīva un minimāli invazīva kariess ārstēšana (I.Maldupa, RSU). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Zobu higiēnistu lomas atzīšana periodonta slimību ārstēšanā saistībā ar EFP izstrādātām S3 līmeņa klīniskajām vadlīnijām (U. Stāmere, RSU) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Zobu higiēnists Austrālijā. (K. Clemente, Austrālija) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Labklājība mutes veselības speciālistiem un mutes veselības veicināšanas optimizēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Ieskats manā universitātē un zobu higiēnista studiju programmā. Mutes veselības aprūpes sistēma un Zobu higiēnistu lomas/ darba apraksts katrā valstī. (Victoria Wilson, UK) | Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||
8 | Digitālais & Sociālo mēdiju modulis. (Peter Vos) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Trīs galvenie mutes veselības aprūpes/ mutes veselības veicināšanas izaicinājumi visā pasaulē. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Prezentāciju veidošana. Grupu darbs. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Kopsavilkums. Atgriezeniskās saites iesniegšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Darbs grupās - izveidot, izstrādāt izglītojošu materiālu par mutes veselību publicēšanai sociālajos medijos, kādai noteiktai sabiedrības grupai. Izmantot zinātniski pamatotu informāciju. Izveidot prezentāciju par izvēlēto tēmu. Kursa noslēgumā sniegt atgriezenisko saiti par šo kursu un aizpildīt kursa novērtēšanas anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Izstrādāts un prezentēts izglītojošs materiāls sociāliem medijiem. Aktīva darbība un dalība visās lekcijās un nodarbībās. Sniegta atgriezeniskā saite par kursu. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Zināšanas par zobu higiēnistu lomu mutes veselības veicināšanā visā pasaulē. Studenti atpazīst stiprās un vājās puses, potenciālajiem ieguvumiem un briesmām, ko rada sociālo mediju izmantošana mutes veselības veicināšanā un aprūpē. Izpratne par to, kā veidot un pielietot sociālos mēdijus mutes veselības veicināšanā starp dažādām kultūrām. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa noslēgumā studenti izstrādā izglītojošu uzskates materiālu par mutes veselības problēmām un izmanto piemērotāko un drošāko sociālo mēdiju informācijas publiskošanai angļu valodā. | ||||||||
Kompetences: | Spēj pielietot gūtās zināšanas mutes veselības veicināšanā dažādām sabiedrības grupām, kompetenti un droši izmantojot sociālos mēdijus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Duane B, Stancliffe R, Miller FA, Sherman J, Pasdeki-Clewer E. Sustainability in Dentistry: A Multifaceted Approach Needed. J Dent Res. 2020 Aug; 99(9):998-1003. doi: 10.1177/0022034520919391. Epub 2020 May 11. PMID: 32392435. | ||||||||
2 | Marijke De Veirman, Ilse Bruwiere and Eveline Mollaert. SMI Barometer 2021-2022 Research at Artevelde. University of Applied Sciences How do Belgian youngsters experience branding and influencer marketing via social media? May 2022 | ||||||||
3 | Margaret Lemaster, BSDH, MS and Haley Bobadilla. Oral Health Goes High Tech. Social media can aid clinical efforts by helping patients comply with treatment regimens. Jan 9, 2015 | ||||||||
4 | Nigel Pitts & Domenick Zero Executive Summary White Paper on Dental Caries Prevention and Management. September 2017 | ||||||||
5 | Schwendicke F., Blatz M., Uribe S., Cheung W., et.al. Artificial Intelligence for dentistry. 2023. FDI | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | FDI World Dental Federation (FDI) | ||||||||
2 | Ending childhood dental caries: WHO implementation manual. Geneva: World Health Organization; 2019. | ||||||||
3 | Urquhart O, Tampi MP, Pilcher L, Slayton RL, et.al. Nonrestorative Treatments for Caries: Systematic Review and Network. Meta-analysis. J Dent Res. 2019 Jan;98(1):14–26. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | TAFE South Australia International | ||||||||
2 | The Way of Mediation. The Art of Breathing. | ||||||||
3 | The European Federation of Periodontology (EFP) Guideline on treatment of stage I-III periodontitis | ||||||||
4 | P.Vos. BIP Oral hygienist in changing World. |