.
Prakse
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:11.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 14:54:43
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUUK_069 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 16.00 | ECTS: | 24.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne; Sporta pedagoģija | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Indra Vīnberga | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Cigoriņu iela 3, suukrsu[pnkts]lv, +371 67611559 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 2 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 4 | ||||
Kopā kontaktstundas | 8 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Visi iepriekš studiju programmā mācītie kursi. | ||||||||
Mērķis: | Teorētisko kursu un praktisko nodarbību laikā apgūto zināšanu un prasmju pielietošana praktiskā darbā veselības nostiprināšanā un veicināšanā, fiziskās sagatavotības uzlabošanā, saskarsmē ar fitnesa klubu (iestāžu) apmeklētājiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Prakses vietas, to specifika. Līguma slēgšanas noteikumi ar jaunajām prakses vietām. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Informācija par prakses mērķi, saturu, ieskaites prasībām pavasara semestrī. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Studentu prakses prezentācija par savu prakses vietu, prakses norisi, prakses vietas priekšrocībām, trūkumiem. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Informācija par praksi, ieskaites prasībām rudens semestrī. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Prakses vietas. Līgumu slēgšana ar jaunajām prakses vietām. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Praktisko nodarbību prezentācija, vadot noeteiktu nodarbības veidu ar uzdevumu, situācijas uzdevumi. | Nodarbības | 4.00 | sporta bāze | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Gatavo prezentācijas par prakses vietu. Atzīmējot prakses norisi, ieguvumus un mīnusus. 5. semestrī sagatavo konkrētu saīsinātu specializācijas nodarbību un prezentē to. Izpilda prakses vadītāja uzdotos patstāvīgā darba uzdevumus. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Vērtē studenta prasmi prezentēt, pastāstot par prakses norisi, prakses vietu un iegūto pieredzi prakses laikā. Sagatavotos prakses atsakaites dokumentus, video failus par prakses nodarbību vadīšanu pavasara praksē. Rudens praksē - vērtē studenta prasmi novadīt specializācijas nodarbību 20 minūtes, atbilstoši nodarbības veida specifikai, lietot pareizu terminoloģiju un izmantot vingrošanas inventāru. Noteikta situācijas uzdevuma sagatavošana, kurā norādīts mērķis, ko klients vēlas sasniegt apmeklējot fitnesa klubu, sagatavot un izklāstīt treniņu programmu mēnesim un ilgtermiņā. Sagatavotos prakses atsakaites dokumentus, video failus par prakses nodarbību vadīšanu rudens praksē. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | |||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā students iegūst pamatzināšanas un spēs: • aprakstīt nodarbību saturu un treniņu procesu atbilstoši izvirzītajam mērķim; • sastādīt treniņa programmas un nodarbību plānus dažāda vecuma un sagatavotības cilvēkiem; • novērtēt nodarbību efektivitāti un rezultātus; • izskaidrot un dot instrukcijas un rekomendācijas par dažādiem fiziskiem vingrinājumiem; • novērtēt klienta fiziskās sagatavotības līmeni; • lietot nepieciešamos profesionālos paradumus, komunicējot ar klientiem. | ||||||||
Prasmes: | Prakses apguves rezultātā students pratīs: • izmantot atbilstošas treniņu metodes dažāda vecuma un sagatavotības klientiem; • izvēlēties atbilstošus fiziskos vingrinājumus, atbilstoši izvirzītajam mērķim; • veikt dažādus fziskās sagatavotības novērtēšanas testus; • prezentēt dažāda veida fitnesa nodarbības, patstāvīgi plānojot nodarbības un sastādot programmas; • lietot atbilstošas prasmes komunikācijā ar klientiem. | ||||||||
Kompetences: | Studiju programmas apguves procesā studējošie būs attīstījuši kompetences un spēs: izstrādāt rekomendācijas fiziskai aktivitātei un nodarbību plānu dažāda vecuma klientiem atkarībā no veselības stāvokļa, fiziskās sagatavotības un mērķiem, izmantojot iegūtās zināšanas. Izskaidrot un argumentēt fizisko vingrinājumu nepieciešamību un lomu mūsdienu sabiedrībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Walton-Fisette, Jennifer L. 2021. Foundations of physical education, exercise science, and sport. NY: McGraw-Hill Education. | ||||||||
2 | Yoke, Mary M. 2020. Methods of group exercise instruction. Champaign, Illinois : Human Kinetics | ||||||||
3 | Bompa, Tuodor O. 2019. Periodizacion: therory and methodology of training. Champing, IL: Human Kinentics | ||||||||
4 | Physical Activity Guidelines Advisory Committee Scientific Report. 2018. Washington, DC: U.S. Department of Health and Human Services. | ||||||||
5 | Dzenis A., u.c. 2015. Trenera rokasgrāmata. Rīga, Jumava. | ||||||||
6 | Līcis R., u.c. 2015. Vispusīgās fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata. LTTC. | ||||||||
7 | Norris, Christopher M. 2015. The complete guide to stretching. London. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Myers, Thomas W. 2017. Body Reading: visual assessment and the anatomy trains. Walpole, Maine: Anatomy Trains, | ||||||||
2 | Contreras, Bret. 2014. Bodyweight Strength Training Anatomy. Human Kinetic. | ||||||||
3 | Coulson, M. 2018. The Complete Guide to Personal Training. London. | ||||||||
4 | Bess H. Marcus, Leighann Forsyth. 2009. Motivating People to be Physically Active. Human Kinetics. | ||||||||
5 | Ungaro, Alycea 2019. 15-minute Pilates: four 15-minute workouts for strength, stretch, and control. New York : DK Publishing | ||||||||
6 | EuropeActive. EuropeActive's Essentials for Personal Trainers / EuropeActive ; Thomas Rieger, Ben Jones, Alfonso Jimenez, editors. Champaign, IL : Human Kinetics, 2016. 1 tiešsaistes resurss (x, 310 lpp.) | ||||||||
7 | Gavin, James. Lifestyle Wellness Coaching / James Gavin, PhD, Madeleine Mcbrearty, PhD, Concordia University. Second edition. Champaign, IL : Human Kinetics, 2013. 1 tiešsaistes resurss (xii, 261 lpp.) | ||||||||
8 | Santana, Juan Carlos. Functional Training / Juan Carlos Santana. Champaign, IL : Human Kinetics, 2016. 1 tiešsaistes resurss (xiv, 274 lpp.) | ||||||||
9 | Bompa, Tudor O. Conditioning Young Athletes / Tudor O. Bompa, Michael Carrera. Champaign, IL : Human Kinetics, 2015. 1 tiešsaistes resurss (viii, 296 lpp.) | ||||||||
10 | Grasis N., u.c. 2006. Trenera rokasgrāmata-2. Rīga, Lttc. | ||||||||
11 | Grasis N., u.c. 2004. Trenera rokasgrāmata. Rīga, Jumava. | ||||||||
12 | Žīdens J., u.c. 2008. Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata. Rīga, Lttc. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Fizisko aktivitāšu ieteikumi Latvijas iedzīvotājiem. | ||||||||
2 | Rekomendācijas fizisko aktivitāšu veicināšanai Latvijas iedzīvotājiem. VM, PVO, 2020. |