Pārlekt uz galveno saturu

Valsts eksāmens

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 15:47:52
Par studiju kursu
Kursa kods:SUUK_112LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; UzturzinātneMērķauditorija:Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Lolita Vija Neimane
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Rehabilitācijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Cigoriņu iela 3, spkatrsu[pnkts]lv, +371 67611559
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)1Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas2
Kopā kontaktstundas2
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)1Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas2
Kopā kontaktstundas2
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Studiju laikā sekmīgi apgūti studiju programmas kursi.
Mērķis:
Novērtēt studējošo zināšanas, prasmes un kompetences, nobeidzot studiju programmu "Uzturs".
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Nolikums RSU Rehabilitācijas fakultātes Valsts pārbaudījuma norises kārtība studiju programmas „Uzturs” studējošajiemNodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Nolikums RSU Rehabilitācijas fakultātes Valsts pārbaudījuma norises kārtība studiju programmas „Uzturs” studējošajiemNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Teorētiskais pārbaudījums kārtojams rakstiski, tas ietver teorētiskus slēgta tipa testa jautājumus ar četriem atbilžu variantiem, kur pareizs ir tikai viens. Ir izveidoti divi testa varianti un 3 akadēmisko stundu laikā students aizpilda testu, atzīmējot izvēlēto atbildes variantu. Testā iekļauti jautājumi no vispārizglītojošiem studiju kursiem, nozares teorētiskajiem pamatkursiem un nozares profesionālās specializācijas kursiem. Praktiskajā daļā students komisijai prezentē klīnisko gadījumu, uzrāda zināšanas uztura terapijā un rehabilitācijā. Gatavošanās laiks un protokola aizpildīšana nepārsniedz 30 minūtes.
Vērtēšanas kritēriji:
VP abās daļās, kā arī rezultējošais novērtējums notiek pēc vispārpieņemtās 10 ballu sistēmas (pēc analoģijas ar Studiju reglamenta I 4. nodaļu). Rezultējošā vērtējuma atzīme tiek aprēķināta pēc konkrētas formulas (skat. zemāk). Lai rezultējošais vērtējums šajā kompleksajā pārbaudījumā būtu sekmīgs, sekmīgi ir jābūt nokārtotām abām tā sadaļām. Rezultējošais VP vērtējums (Rv) tiek aprēķināts sekojoši: Katras VP daļas procentskaitlis reizināts ar šajā daļā iegūto vērtējumu (a, b) un iegūto skaitļu summa dalīta ar 100: Rv = (a x 70) + (b x 30)/100 Kur a un b ir praktiskās un teorētiskās daļas vērtējums, 70 un 30 ir katras daļas procentskaitlis. Ja rezultējošais vērtējums ir skaitlis ar decimāldaļām, to noapaļo līdz veselam skaitlim.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Valsts pārbaudījums
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Valsts pārbaudījums
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pēc studiju programmas apguves studējošie būs apguvuši vispusīgas un specializētas zināšanas uztura terapijā un izpratni, kas ļaus: 1. Aprakstīt un izskaidrot medicīniskās, un uztura terapijas koncepcijas, kuras attiecas uz uztura speciālista praksi; 2. Izskaidrot, salīdzināt un novērtēt uztura terapijas attīstības vēsturi un mūsdienu jaunākos sasniegumus tajā.
Prasmes:Studiju programmas apguves rezultātā studējošie pratīs: 1. Iz(no)vērtēt pacientu un klientu veselības stāvokli, savas kompetences ietvaros; 2. Izstrādāt un realizēt uztura terapijas plānu, saskaņā ar profesionālās ētikas prasībām, strādājot patstāvīgi vai multiprofesionālas komandas sastāvā; 3. Izvēloties darba metodes darbā ar dažādām klientu/pacientu, piemērot uz pierādījumiem balstīto praksi uztura terapijā; 4. Veikt ar uzturu un pārtiku saistītos pētījumus, plānošanu un analīzi, izmantojot šīs zināšanas ēdināšanas organizēšanai rehabilitācijas centros, bērnudārzos, skolās, stacionāros, pansionātos; 5. Novērtēt uztura terapijas izmantošanas efektivitāti klientu/pacientu veselības nostiprināšanā un uzlabošanā, un pamatot izdarītos lēmumus; 6. Patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi un tālāku mācīšanos.
Kompetences:1. Patstāvīgi vai, strādājot multiprofesionālas/interdisciplināras komandas sastāvā, darbā ar dažādām klientu/pacientu grupām individuāli vai grupā, pielietot uztura terapijas medicīnisko tehnoloģiju, atbilstoši konkrētajai situācijai un klientu/pacientu vajadzībām; 2. Atbilstoši konkrētai situācijai un klienta/pacienta vajadzībām pielietot apgūtās teorijas, uztura terapijas metodes/intervences un tehnikas, un, ja nepieciešams, lietot jaunas pieejas; 3. Plānot un veikt pētījumus uztura terapijā; 4. Praksē īstenot ētisko atbildību, izproto savas darbības iespējamo ietekmi uz indivīdu, grupu un sabiedrību; 5. Patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt profesionālās problēmas, argumentēti izskaidrot un diskutēt par uztura terapiju gan ar nozares speciālistiem, gan nespeciālistiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Z.Zariņš, L.Neimane. Uztura mācība. 2018.
2Zariņš, Zigurds, Uztura mācība / Zigurds Zariņš, Lolita Neimane, Edgars Bodnieks ; zinātniskie konsultanti: Daiga Šantare, Edgars Bodnieks ; Rīga : LU Akadēmiskais apgāds, 2021. 430 lpp.