Pārlekt uz galveno saturu

Kvalifikācijas eksāmens

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 15:00:19
Par studiju kursu
Kursa kods:SUUK_138LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Voldemārs Arnis
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Fr.Brīvzemnieka iela 24, suukatrsu[pnkts]lv, suukatrsu[pnkts]lv, +371 67611559
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)0Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)0Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas0
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Sekmīgi nokārtoti visi studiju kursu pārbaudījumi studiju programmas “Veselības sporta speciālists” ietvaros.
Mērķis:
Kvalifikācijas eksāmena mērķis ir pārbaudīt un izvērtēt studiju programmā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Sagatavot atbildes uz valsts pārbaudījuma teorētiskajiem jautājumiem, izmantojot lekciju materiālus un norādītos informācijas avotus. Sagatavot treniņu programmas atbilstoši iedotajiem situācijas uzdevumiem. Sagatavot 20 minūšu nodarbību, atbilstoši specializācijai.
Vērtēšanas kritēriji:
Vērtē Valsts pārbaudījuma komisija pēc 10 ballu sistēmas un rezultātus paziņo pārbaudījuma noslēgumā. Pēc Valsts pārbaudījuma nokārtošanas studentam jāsaņem pozitīvs vērtējums (vismaz 4 balles).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Valsts pārbaudījums
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Valsts pārbaudījums
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju programmas apguves rezultātā studējošie būs apguvuši vispusīgas un specializētas fitnesa trenera profesijai atbilstošas faktu, teoriju, likumsakarību un tehnoloģiju zināšanas un izpratni, kas ļaus: 1. Definēt ar cilvēka veselību, veselīgu dzīvesveidu un veselības sportu saistītus jēdzienus un nosaukt galvenos faktorus, no kuriem atkarīga cilvēka veselība; 2. Izklāstīt cilvēka fiziskās attīstības noteikšanas un novērtēšanas metodes, raksturot sporta un treniņu teorijas jomas un treniņu sistēmas; 3. Nosaukt veselības sporta un sacensību sporta galvenās funkcijas; 4. Pastāstīt par fiziskajām darbaspējām, to noteikšanu un novērtēšanu, faktoriem, kas ietekmē fiziskās darbaspējas; 5. Klasificēt un raksturot didaktikas metodes, pamatot didaktisko metožu izvēli dažādās sporta nodarbībās; 6. Pastāstīt par pedagoģisko principu ievērošanu, veidojot, organizējot un vadot treniņu programmas dažāda vecuma, dzimuma un fiziskās sagatavotības cilvēkiem; 7. Raksturot sporta pedagoģijas īpatnības, kustību mācīšanas likumsakarības un veselības sportā izmantojamos nodarbību veidus; 8. Izklāstīt fizisko aktivitāšu specifiku dažāda vecuma grupu cilvēkiem (bērniem, pusaudžiem, jauniešiem un senioriem); pamatot fizisko vingrinājumu nozīmi veselības nostiprināšanā un slimību profilaksē; 9. Formulēt aptaukošanās cēloņus un ietekmi uz cilvēka veselību, izskaidrot fiziskās slodzes nozīmi un fizisko vingrinājumu pielietošanu aptaukošanās novēršanā; 10. Definēt ar pārpūli saistītus jēdzienus, nosaukt pārslodzes stadijas, izskaidrot tās cēloņus un raksturot tās izpausmes veidus; 11. Raksturot treniņu slodzi, noguruma simptomus pēc dažāda lieluma slodzēm, pārslodzi izraisošos un pastiprinošos iemeslus un akūtas pārslodzes profilaksi; 12. Raksturot prepatoloģiskos un patoloģiskos stāvokļus sportā, izskaidrot iemeslus un to profilakses iespējas; 13. Pastāstīt par fiziskām aktivitātēm sportistiem ar veselības novirzēm un par veselības stāvokļiem, kādos sporta nodarbības ir aizliegtas.
Prasmes:Studiju programmas apguves rezultātā studējošie spēs: 1. Noteikt cilvēka fizisko attīstību, organisma funkcionālās spējas un darbaspējas, fiziskās sagatavotības līmeni; 2. Novērtēt fiziskās slodzes atbilstību cilvēka vecumam, fiziskajai sagatavotībai un veselības stāvoklim; 3. Izveidot treniņu programmas dažāda vecuma cilvēkiem, atbilstoši viņu veselības stāvoklim, fiziskajai sagatavotībai un treniņa mērķiem; 4. Vadīt individuālas un grupu fitnesa nodarbības, pielietojot atbilstošas treniņu metodes un izvēloties piemērotākos vingrinājumus, slodzes apjomu un intensitāti; 5. Novērtēt klienta stāju un gaitu, ieteikt vingrinājums stājas un gaitas uzlabošanai; 6. Analizēt un izvērtēt treniņa procesa efektivitāti un veikt atbilstošas izmaiņas treniņa procesā.
Kompetences:Studiju programmas apguves procesā studējošie būs attīstījuši kompetences un spēs: formulēt, aprakstīt un analizēt praktiskas problēmas fitnesa trenera profesijā, atlasīt nepieciešamo informāciju, izvirzīt darbības prioritātes un strukturēt darba uzdevumus tā, lai to izpilde, izmantojot pieejamos resursus, iespējami īsākā laikā praktisku un izmērāmu rezultātu veidā uzlabotu fitnesa klubu klientu fizisko sagatavotību un veselības stāvokli; analizēt situācijas, argumentēt, loģiski noformulēt un izskaidrot savu viedokli, komunicēt ar dažādas kompetences un atšķirīgas pieredzes personām par profesionāliem jautājumiem; izstrādāt darbības plānu un rīcības taktiku, strādājot ar fitnesa klubu klientiem, kuriem ir veselības problēmas, vajadzības gadījumā saskaņot to ar ģimenes un sporta ārstiem, fizioterapeitiem; turpināt mācības, apgūt jaunas zināšanas un prasmes, pilnveidot savas kompetences, kas nepieciešamas pilnvērtīgai profesionālajai darbībai un personības pilnveidei.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Fizisko aktivitāšu ieteikumi Latvijas iedzīvotājiem.
2Sporta politikas pamatnostādnes 2021.-2027. gadam.
3Grasis N. un autoru kolektīvs. Trenera rokasgrāmata. Rīga, Jumava, 2015; 375. lpp.
4Žīdens J. un autoru kolektīvs. Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata. Rīga, Lttc, 2008; 215 lpp.
Papildu literatūra
1Physical Activity, WHO 26. november 2020.
2Physical Activity Guidelines Advisory Committee Scientific Report. Washington, DC: U.S. Department of Health and Human Services, 2018., 779p.
3Santana, Juan Carlos, Functional Training / Juan Carlos Santana. Champaign, IL : Human Kinetics, 2016. 1 tiešsaistes resurss (xiv, 274 lpp.) : ilustrācijas, tabulas.
4Gavin, James, Lifestyle Wellness Coaching / James Gavin, PhD, Madeleine Mcbrearty, PhD, Concordia University. Second edition. Champaign, IL : Human Kinetics, 2017. 1 tiešsaistes resurss (xii, 261 lpp.) : ilustrācijas.
5EuropeActive. EuropeActive's Essentials for Personal Trainers / EuropeActive ; Thomas Rieger, Ben Jones, Alfonso Jimenez, editors. Champaign, IL : Human Kinetics, [2016] 1 tiešsaistes resurss (x, 310 lpp.)
6Nutting, Mark A., The Business of Personal Training / 2018 (1 eks.lasītavā, 2 eks. Anniņmuižas bulv.).
Citi informācijas avoti
1RSU pieejamās datu bāzes
2Informācija par kvalifikācijas eksāmenu e-studijās.
3Eiropas padomes finansētā projektā sagatavots mācību kurss par veselības sporta klubiem