.
Bērnu un jauniešu fitness
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 15:06:38
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUUK_206 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Voldemārs Arnis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Cigoriņu iela 3, suukrsu[pnkts]lv, +371 67611559 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 16 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Anatomija, fizioloģija, vispārīgā vecumposmu attīstība, pedagoģijas pamati. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt zināšanas par fizisko aktivitāšu nozīmi bērnu un jauniešu fiziskās un garīgās veselības nodrošināšanai. Iepazīstināt ar bērnu un jauniešu fitnesa tendencēm. Iemācīt plānot un realizēt vecumposmam atbilstošas nodarbības. | ||||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Īss pārskats (atkārtojums) par vecumposmu attīstību, psiholoģiskajām un fizioloģiskajām īpatnībām. Fizisko aktivitāšu nozīme un realizēšana bērniem un jauniešiem agrāk un mūsdienās. PVO ieteikumi bērnu un jauniešu fizisko aktivitāšu organizēšanā. Aktuālās problēmas (piedāvājuma klāsts bērnu un jauniešu fitnesa nodarbībām; kompetentu treneru trūkums). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Fizisko īpašību attīstīšana. Slodzes apjoms un intensitāte. Aktuālās problēmas (veselība: izmainīta stāja, aptaukošanās, nepietiekams svars u.c.). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Pedagoģiskie principi fizisko aktivitāšu (fitnesa nodarbību) vadīšanā pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem. Aktuālās problēmas (fiziskās aktivitātes ģimenē; veselīga dzīvesveida pamatprincipi ģimenē). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Pedagoģiskie principi fizisko aktivitāšu (fitnesa nodarbību) vadīšanā pamatskolas un vidusskolas vecuma jauniešiem. Aktuālās problēmas (bērnu ar īpašām vajadzībām, uzvedības traucējumiem, mācīšanās traucējumiem integrēšana fitnesa nodarbībās). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Pedagoģiskie principi fizisko aktivitāšu (fitnesa nodarbību) vadīšanā pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērniem. Nodarbības metodika, situāciju izspēle un analīze. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
6 | Pedagoģiskie principi fizisko aktivitāšu (fitnesa nodarbību) vadīšanā pamatskolas un vidusskolas vecuma jauniešiem. Nodarbības metodika, situāciju izspēle un analīze. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
7 | Fitnesa nodarbību atšķirības pieaugušajiem, bērniem un jauniešiem. Bērnu un jauniešu fitness Latvijā – nodarbību piedāvājums un cenas. Koordinācija un veiklība bērnu un jauniešu fitnesa nodarbībās. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
8 | Spēks un izturība bērnu un jauniešu fitnesa nodarbībās. Bērnu un jauniešu aptaukošanās Latvijā un Eiropā; tās risinājums. Dienas ritma, miega, uztura saistība ar bērnu un jauniešu fitnesa nodarbībām. | Nodarbības | 1.00 | sporta zāle | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Izvēlēties vienu no piedāvātajām semināru tēmām un pāros vai patstāvīgi sagatavot prezentāciju. Students orientējas izvēlētajā tēmā. Patstāvīgā darba veikšanai jāizmanto dažāda literatūra, informācija, ko sniedz fitnesa klubi, pieredzējuši treneri u.c. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva līdzdalība lekcijās – 25%, tests par studiju kursā apgūto – 50%, treniņa programmas izveide – 25%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | |||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Kursa īstenošanas gaitā studenti pratīs: • izveidot treniņa programmu bērnam vai jaunietim (individuālā vai grupu nodarbība), izmantojot doto paraugu. Programmu veido patstāvīgi vai pāros. | ||||||||
Prasmes: | Kursa noslēgumā studenti pratīs: • atšķirt bērnu un jauniešu treniņa īpatnības no pieaugušo treniņiem, • izvēlēties atbilstīgas treniņu metodes un paņēmienus darbā ar bērniem un jauniešiem, • pamatot fitnesa nodarbību nepieciešamību bērnu un jauniešu ikdienā. | ||||||||
Kompetences: | • īstenot fitnesa treniņus bērniem un jauniešiem individuāli vai grupā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Bērnu un pusaudžu trenera rokasgrāmata – LTTC, 2008 | ||||||||
2 | Vispusīgas fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata – LTTC, 2015 | ||||||||
3 | World Health Organization. Global recommendations on physical activity for health. 2010. (skatīt tiešsaistē) |