Pārlekt uz galveno saturu

Pilates ar Pilates trenažieriem un mazo aprīkojumu

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 15:30:31
Par studiju kursu
Kursa kods:SUUK_273LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātne; Sporta pedagoģijaMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kristiana Jansone
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Cigoriņu iela 3, spkatrsu[pnkts]lv, +371 67611559
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Sporta zinātne, anatomija, fizioloģija, biomehānika, fizioterapijas pamati, sporta medicīna, pedagoģija, psiholoģija.
Mērķis:
Veidot uz mūsdienu zinātniskiem pētījumiem sporta un treniņu teorijā, kustību biomehānikā, fizioloģijā, anatomijā, pedagoģijā, psiholoģijā, Pilates metodē balstītu vecāko sporta treneru un veselības sporta speciālistu profesionālo izaugsmi, šī studiju kursa ietvaros veicinot spēju profesionāli un sociāli atbildīgi nodrošināt dažāda vecuma cilvēku veselības saglabāšanu, uzlabošanu un dzīves kvalitātes paaugstināšanu, pielietojot Pilates funkcionālos testus, Pilates trenažierus un mazo aprīkojumu, Pilates treniņu programmu veidošanas un vadīšanas principus.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pilates trenažieri un to ietekme uz kustību kvalitātes pilnveidošanuLekcijas2.00auditorija
2Klienta anamnēze, testēšana, klienta mērķu apzināšana – informācijas informācijas izmantošana individuālas nodarbību programmas veidošanāNodarbības2.00sporta bāze
3Pilates mazā aprīkojuma izmantošanas iespējas klientiem nodarbību sākuma periodā (t.sk. pēcrehabilitācijas periodā), ar vidēju sagatavotību.Nodarbības2.00sporta bāze
4Trapeze Table izmantošanas iespējas klientiem nodarbību sākuma periodā (t.sk. pēcrehabilitācijas periodā), ar vidēju sagatavotību.Nodarbības2.00sporta bāze
5Reformer izmantošanas iespējas klientiem nodarbību sākuma periodā (t.sk. pēcrehabilitācijas periodā), ar vidēju sagatavotību.Nodarbības2.00sporta bāze
6Pilates Chair izmantošanas iespējas klientiem nodarbību sākuma periodā (t.sk. pēcrehabilitācijas periodā), ar vidēju sagatavotībuNodarbības2.00sporta bāze
7Ladder Barrel un Spine Corrector izmantošanas iespējas klientiem nodarbību sākuma periodā (t.sk. pēcrehabilitācijas periodā), ar vidēju sagatavotībuNodarbības2.00sporta bāze
8Programmas veidošana klientiem, atbilstoši motorās kontroles un Pilates principiem nodarbību sākuma periodā (t.sk. pēcrehabilitācijas periodā) un klientiem ar vidēju sagatavotību.Lekcijas2.00sporta bāze
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pilates trenažieri un to ietekme uz kustību kvalitātes pilnveidošanuLekcijas1.00auditorija
2Klienta anamnēze, testēšana, klienta mērķu apzināšana – informācijas informācijas izmantošana individuālas nodarbību programmas veidošanāNodarbības1.00sporta bāze
3Pilates mazā aprīkojuma izmantošanas iespējas klientiem nodarbību sākuma periodā (t.sk. pēcrehabilitācijas periodā), ar vidēju sagatavotību.Nodarbības1.00sporta bāze
4Trapeze Table izmantošanas iespējas klientiem nodarbību sākuma periodā (t.sk. pēcrehabilitācijas periodā), ar vidēju sagatavotību.Nodarbības1.00sporta bāze
5Reformer izmantošanas iespējas klientiem nodarbību sākuma periodā (t.sk. pēcrehabilitācijas periodā), ar vidēju sagatavotību.Nodarbības1.00sporta bāze
6Pilates Chair izmantošanas iespējas klientiem nodarbību sākuma periodā (t.sk. pēcrehabilitācijas periodā), ar vidēju sagatavotībuNodarbības1.00sporta bāze
7Ladder Barrel un Spine Corrector izmantošanas iespējas klientiem nodarbību sākuma periodā (t.sk. pēcrehabilitācijas periodā), ar vidēju sagatavotībuNodarbības1.00sporta bāze
8Programmas veidošana klientiem, atbilstoši motorās kontroles un Pilates principiem nodarbību sākuma periodā (t.sk. pēcrehabilitācijas periodā) un klientiem ar vidēju sagatavotību.Lekcijas1.00sporta bāze
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Eseja. Tēma: Kā es plānoju integrēt kursā “Pilates ar Pilates trenažieriem un mazo aprīkojumu” iegūtās zināšanas savā praksē. Noformējums: 1,5 - 2 A4 lapas, Times New Roman, 12 zīmju lielums, atstarpe starp rindām 1,5.
Vērtēšanas kritēriji:
Studenta aktīva līdzdalība nodarbībās 20%, patstāvīgais darbs – eseja 40%, praktiskais eksāmens 40%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Izprot individuālu nodarbību vadīšanas principus, pielietojot visus Pilates trenažierus un mazo aprīkojumu; 2. Zina galvenos Pilates vingrinājumus, kurus iespējams veikt uz Pilates trenažieriem un ar mazo aprīkojumu, to mērķus, ietekmi, kontrindikācijas, izpildījuma tehniku, efektīvākos pasniegšanas veidus un verbālas, taktīlās korekcijas paņēmienus.
Prasmes:1. Studējošie ievāc anamnēzi un informāciju par klienta nodarbību mērķiem un veic testus klienta funkcionālo spēju (mobilitātes un stabilitātes segmentu, pareiza kustību stereotipa) identificēšanai; 2. Analizē ievākto anamnēzes, funkcionālo testu rezultātus un veido klienta mērķiem un vajadzībām piemērotu treniņu programmu, izmantojot Pilates trenažierus un mazo aprīkojumu, pamatojoties uz treniņu, pedagoģijas, kustību biomehānikas, fizioloģijas, anatomijas, bioķīmijas un sporta medicīnas teorijām (jaunākajiem pētījumiem); 3. Pastāvīgi pielieto apgūtās zināšanas par treniņu veidošanu un īstenošanu ar Pilates trenažieriem un mazo aprīkojumu profesionālajā darbā un pētniecībā, kritiski izvērtē jaunumus nozarē un Pilates metodē, patstāvīgi risina klienta problēmas un argumentēti diskutē par sporta nozares un Pilates metodes jautājumiem ar speciālistiem un nespeciālistiem (tai skaitā klientiem).
Kompetences:1. Izprot Pilates metodes uz trenažieriem un ar mazo aprīkojumu pielietošanas iespējas un integrē Pilates metodi klienta treniņu programmā (vadot to pašam vai sadarbojoties ar citu treneri); 2. Veido veselības stāvoklim, fiziskajai sagatavotībai un mērķiem atbilstošas nodarbību programmas, un vada tās, izmantojot Pilates trenažierus un Pilates mazo aprīkojumu; 3. Prot diagnosticēt klienta kustību stereotipu, trenera kompetences ietvaros, izveidot programmas, kuras veido efektīvus klienta kustību stereotipus. 4. Koriģē kustību stereotipu, izmantojot apgūto metodi; 5. Pielieto uz motoro kontroli un jaunākiem pētījumiem par kustību (anatomija, fizioloģija, kustību biomehānika, artrokinemātika, psiholoģija, pedagoģija, sporta un treniņu teorija) balstītus principus; 6. Motivē klientu, izmantojot pozitīvas motivācijas stratēģijas.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Albin E. 2021. Myofascial Training. Intelligent Movement for Mobility, Performance, and Recovery. Human Cinetics
2Franclin Eric N. Dynamic Alignment Throught Imagery. 2012. Human Kinetics. 2nd ed.
3Geweniger V., Bohlander, A. 2014. Pilates - A Teachers' Manual. Berlin, Heidelberg: Springer
4Hansen John T. 2023. Netter’s Clinical Anatomy. Elsevier
5Larkam E. 2017. Fascia in Motion: Fascia – Focused Movement for Pilates. 1st ed. Handspring
6Publishing * Literatūrai, kura nav pieejama RSU bibliotekā vai neatrodas studenta īpašumā, tiks norādītas bezmaksas elektroniskās adreses vai tā būs pieejama Pilates Practice studijās.
Papildu literatūra
1Blandine Clarais-Germain. 2008. Anatomy of Movement. 2 nd. ed. Eastland Press. Pamatojums: dinamiska un integratīva pieeja balsta-kustību aparāta uzbūvei un funkcionēšanas principiem cilvēka ķermenī; aplūko anatomiju no kustību funkcionalitātes aspekta dažādu fizisko aktivitāšu kontekstā (fitness, sports, dejas u.c.)
2Myers T. 2017. Body Reading: Visual Assessment and the Anatomy Trains. North Atlantic.
3Oatis. Carol A. 2017. Kinesiology. 3rd ed. Wolters Kluwer.
Citi informācijas avoti
1Deeper Dives. Fascia in Motion with Elizabeth Larkam. Part 1. Available from:https://m.youtube.com/watch?v=uGAk-u3v0IU
2Pētījumi par Pilates metodi. Available from:https://polestarpilates.com/polestar-pilates-library/
3Raksti un nodarbību video piemēri. Available from:https://pilatesmethodalliance.org