Pārlekt uz galveno saturu

Pētniecības metodoloģija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 15:33:48
Par studiju kursu
Kursa kods:SUUK_286LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Lāsma Spundiņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Cigoriņu iela 3, spkatrsu[pnkts]lv, +371 67611559
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas8
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)1Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas2
Kopā kontaktstundas8
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pētniecības metodoloģija I
Mērķis:
Veicināt sporta treneru kompetences attīstību, kas nodrošinātu un realizētu uz pierādījumiem balstītu fizisko aktivitāšu un sporta nodarbību pielietošanu un iesaistīties nozares pētījumos un projektos.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Bakalaura darba izstrādes nolikums un metodiskie norādījumi. Bakalaura darba zinātniskā joma, tēma.Lekcijas1.00auditorija
2Bakalaura darba tēmas izstrāde: aktualitāte, problēmas konteksts, zinātniskais pamatojums un praktiskais pielietojums; pētījuma jautājuma/hipotēzes izvirzīšana, mērķu formulēšana, uzdevumu plānošanas stratēģijas.Nodarbības2.00auditorija
3Zinātniskā metode un pētniecības process. Pētījumu virzieni un veidi, to praktisks pielietojums. Pētniecības ētiskie pamatprincipi.Lekcijas1.00auditorija
4Bakalaura pētījuma projekta izstrāde.Nodarbības2.00auditorija
5Kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6Kvalitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
7Pētījumā izmantotie pētnieciskie instrumenti un to izstrāde atkarībā no pētījuma dizaina. Instrumentu struktūra, izstrādes gaita. Gatavo instrumentu izmantošana, tulkošanas un adaptācijas process.Lekcijas1.00auditorija
8Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.Nodarbības2.00auditorija
9Pētījuma diskusijas veidošanas pamatprincipi, interpretācija, slēdzieni un secinājumi.Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Bakalaura darba izstrādes nolikums un metodiskie norādījumi. Bakalaura darba zinātniskā joma, tēma.Lekcijas1.00auditorija
2Bakalaura darba tēmas izstrāde: aktualitāte, problēmas konteksts, zinātniskais pamatojums un praktiskais pielietojums; pētījuma jautājuma/hipotēzes izvirzīšana, mērķu formulēšana, uzdevumu plānošanas stratēģijas.Nodarbības1.00auditorija
3Zinātniskā metode un pētniecības process. Pētījumu virzieni un veidi, to praktisks pielietojums. Pētniecības ētiskie pamatprincipi.Lekcijas1.00auditorija
4Bakalaura pētījuma projekta izstrāde.Nodarbības1.00auditorija
5Kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos.Lekcijas1.00auditorija
6Kvalitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos.Lekcijas1.00auditorija
7Pētījumā izmantotie pētnieciskie instrumenti un to izstrāde atkarībā no pētījuma dizaina. Instrumentu struktūra, izstrādes gaita. Gatavo instrumentu izmantošana, tulkošanas un adaptācijas process.Lekcijas1.00baseins
8Pētījuma validitāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni, secinājumi. Pētījuma rezultātu noformēšana.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Iepazīties ar RSU dokumentāciju, kas ir saistoša bakalaura darba izstrādei. Sagatavot pētījuma tēmas pieteikumu: meklēt pētījumus, zinātniskus rakstus datu bāzēs par attiecīgo tēmu; formulēt pētniecības tēmu, izvirzīt mērķi, hipotēzi vai pētījuma jautājumu; zvēlēties un formulēt pētījuma metodes un instrumentus. Vajadzības gadījumā sagatavot un iesniegt dokumentus ētikas komitejai. Veikt pētījumu un apkopot pētījuma rezultātus. Veikt rezultātu analīzi un izdarīt secinājumus. Noformēt un sagatavot priekšaizstāvēšanai pētījuma pieteikumu un priekšaizstāvēšanas prezentāciju.
Vērtēšanas kritēriji:
Kumulatīvs vērtējums sastāv no: 1. semestrī: nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība nodarbībās -10%; bakalaura darba tēmas pieteikuma sagatavošana un prezentēšana - 90%. 2. semestrī: nodarbību apmeklējums un aktīva līdzdalība nodarbībās -10%; pašpārbaudes testu izpilde e-studijās - 10%; bakalaura darba priekšaizstāvēšana - 80%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Mutisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Atpazīst un apraksta būtiskākos pētniecības aspektus, ētikas principus, pētījuma veidus, metodes, instrumentus.
Prasmes:Pielieto pētniecības metodoloģiju un terminoloģiju. Prot izvirzīt pētniecības mērķi un organizēt pētījuma norisi. Pielieto nozares teorijas un jēdzienus pētniecībā. Spēj iesaistīties un līdzdarboties sporta jomas pētījumos un projektos.
Kompetences:Analizē zinātnisko literatūru un veic praktisku pētījumu savas kompetences ietvaros. Īsteno pierādījumos balstītu fizisko aktivitāšu un sporta nodarbību pielietošanu izmantojot pētniecības metodoloģiju un terminoloģiju.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Mārtinsone, K., Pipere,. A. zin.red. Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga, RSU, 2021
2Kristapsone, S. Statistiskās analīzes metodes pētījumā. Rīga, Biznesa augstskola Turība, 2020
3Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde D. zin.red. Pētniecība: teorija un prakse, Raka, 2016
4Kristapsone, S. Znātniskā pētniecība studiju procesā. Rīga, Biznesa augstskola Turība, 2014
5Mārtinsone, K., Pipere, A. Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Raka, 2011
Papildu literatūra
1Mārtinsone, K., Pipere, A. zin.red. Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana, 2019