.
Sociālo grupu uztura stratēģijas
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 15:55:49
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUUK_294 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Uzturzinātne | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi; Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Māra Kampara | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Cigoriņu iela 3, spkrsu[pnkts]lv, +371 67611559 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Anatomijā, fizioloģijā, bioloģijā, bioķīmijā, pārtikas ķīmijā, sabiedrības veselībā, uztura pamatos, angļu valodā B2 līmenī. Dalība kursā - konkursa kārtībā saskaņā ar katedras noteikumiem. | ||||||||
Mērķis: | 1. Sniegt starpkultūru, starptautiskas un starpprofesionālas mācīšanās un sadarbošanās pieredzi. 2. Uzlabot gan uztura jomai specifiskās, gan svešvalodas, kritiskās domāšanas, komandas darba, informācijas tehnoloģiju zināšanas un prasmes. 3. Veidot starptautisku sadarbības tīklu uztura jomā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Sociālā grupa N1 un tās ar veselību saistītie aspekti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Sociālā grupa N2 un tās ar veselību saistītie aspekti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Sociālā grupa N3 un tās ar veselību saistītie aspekti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Efektīvu komandu veidošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Starpdisciplināru un starptautisku komandu izveidošana un diskusijas par projekta tēmas izvēli. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Projekta idejas/mērķa grupas izvēles prezentēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Projekta idejas/mērķa grupas izvēles precizēšana un zinātniskās literatūras analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Paveiktā kopsavilkums un turpmāko patstāvīgi veicamo uzdevumu apspriešana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Projekta noslēguma darba prezentēšana. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Sociālā grupa N1 un tās ar veselību saistītie aspekti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Sociālā grupa N2 un tās ar veselību saistītie aspekti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Sociālā grupa N3 un tās ar veselību saistītie aspekti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Efektīvu komandu veidošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Starpdisciplināru un starptautisku komandu izveidošana un diskusijas par projekta tēmas izvēli. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Projekta idejas/mērķa grupas izvēles prezentēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Projekta idejas/mērķa grupas izvēles precizēšana un zinātniskās literatūras analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Paveiktā kopsavilkums un turpmāko patstāvīgi veicamo uzdevumu apspriešana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Projekta noslēguma darba prezentēšana. | Nodarbības | 1.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīga zinātniskās literatūras studēšana un analīze, sadarbība ar komandas biedriem kopīga noslēguma darba sagatavošanā. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Dalība klātienes un attālinātā komandas darbā, regulārs progress noslēguma darba tapšanā un tā prezentācijas un prezentēšanas kvalitāte. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie pārzinās izvēlētās sociālās grupas uztura vajadzības un ar uzturu saistītos jautājumus veselības aprūpes sistēmas un politikas kontekstā. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie pratīs identificēt ar uzturu saistītas problēmas, rast risinājumus un sadarboties starptautiskā un starpdisciplinārā komandā. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie spēs patstāvīgi iegūt, kritiski izvērtēt un izmantot informāciju, risinot problēmas uztura jomā. Tiks iegūta starptautiskas sadarbības pieredze. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | World Health Organization | ||||||||
2 | Slimību profilakses un kontroles centrs | ||||||||
3 | Webster-Gandy, J., Madden, A., & Holdsworth, M. (Eds.). (2020). Oxford handbook of nutrition and dietetics (3rd ed.). Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/med/9780198800132.001.0001 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Hogeling, L., Lammers, C., Vaandrager, L., & Koelen, M. (2022). What works for vulnerable families? Interpretations of effective health promotion. Health Promotion International, 37(1), daab108 | ||||||||
2 | Devine, A., & Lawliss, T., (Eds). Nutrition and vulnerable groups. (2019). MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute. |