.
Vertikāli integrēts projekts sabiedrības veselībā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:11.10.2024 14:36:20
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SVSLF_017 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sabiedrības veselība | Mērķauditorija: | Farmācija; Ārstniecība; Sporta treneris; Bioloģija; Psiholoģija; Vecmāšu zinības; Veselības vadība; Informācijas un komunikācijas zinātne; Socioloģija; Dzīvās dabas zinātnes; Māszinības; Medicīnas tehnoloģijas; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Rehabilitācija; Komunikācijas zinātne; Sabiedrības veselība; Pedagoģija; Medicīnas pakalpojumi; Civilā un militārā aizsardzība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aija Bukova-Žideļūna | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sabiedrības veselības institūts | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Anniņmuižas bulvāris 26a, Rīga, MITC, +37167061572; svslfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Savam studiju līmenim, profesijai un specializācijai atbilstošas vispārējas pētniecības zināšanas. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt RSU dažādās programmās studējošajiem zināšanas un praktiskās iemaņas pētniecības darba organizēšanā un realizācijā, veicinot pieredzi un spējas plānot un realizēt ilgtermiņa multidisciplināru sadarbību dažādu nozaru starpā. Kursā darbs tiek organizēts starpdisciplinārās komandās vadošā pētnieka vadībā. Studējošie komandas darbā iesaistās vienu vai vairākus semestrus, atbilstoši to studiju un pētniecības interesēm. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātniskā pētniecība, starpdisciplinārā pētniecība un sadarbība, zinātniskā komunikācija, pārskats par kursa tēmām. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Iepazīšanās ar kursa dalībniekiem; pārskats par kursa tematikā veiktajām līdzšinējām aktivitātēm; semestra mērķiem, darba plāna un darba laiku saskaņošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Pētniecības uzdevumu formulēšana, metožu izvēle, darba organizācijas modeļa diskutēšana. Iepazīstināšana ar studentu pierakstu (dienasgrāmatu) veidošanu un prasībām to aizpildīšanai; kursa ieskaites un novērtējuma principi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Kursa tematikai atbilstošo tehnisko u.c. līdzekļu izmantošana (lietošanas instruktāžas, apmācības u.tml.), citu nepieciešamo jautājumu precizēšana (piemēram, datu apstrāde, ētikas un datu drošības jautājumi u.c.). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Individuāls darbs grupās pētniecības projektā (pētnieka vadībā). | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Komandas darba un komandas biedru novērtējums. Individuāls darbs grupās pētniecības projektā (pētnieka vadībā). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Individuāls darbs grupās pētniecības projektā (pētnieka vadībā). | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
8 | Pētniecības projektu datu un rezultātu interpretācija un prezentēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Individuāls darbs grupās pētniecības projektā (pētnieka vadībā). | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Kursa novērtējums (ieskaite): studentu paveiktā prezentācijas. Individuālo pierakstu iesniegšana un novērtēšana. Komandas biedru novērtēšanas rezultātu analīze un komandu darba novērtējums. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Students patstāvīgi veic kursa vadītāja grupai un individuāli studentam uzdoto noteiktā termiņā, ja nepieciešams, sadarbībā ar citiem kursa dalībniekiem, strādājot komandās. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kumulatīvo vērtējumu veido: • studenta veiktie pieraksti un atskaites; • iegūto datu pieraksti un kvalitāte; • sagatavotās prezentācijas (individuālās un komandas kopējās); • sagatavotā informācija, pētījuma rezultātu publicēšanai; • apmeklējums un kavējumi; • ieguldījums komandas kopējā darbā; • sadarbība un atbalsts komandas biedriem; • komandas biedru sniegtais novērtējums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Izpratīs pētniecības procesa organizācijas principus, izvēlēsies piemērotāko metodiku un komandas organizācijas un vadības principus, spēs iegūt pētījuma datus prasībām atbilstošā veidā, veikt to pamata apstrādi, sagatavot informāciju, pētniecības rezultāta prezentēšanai. | ||||||||
Prasmes: | Spēs strādāt multidisciplinārā komandā, veikt uzticēto patstāvīgo darbu, apstrādāt un interpretēt iegūtos datus, kā arī prezentēt pētījuma rezultātus. | ||||||||
Kompetences: | Izvēlēsies piemērotāko pētniecības modeli konkrētā uzdevuma veikšanai, idenitificēs nepieciešamos datus un to ieguves veidu, atbilstoši analizēs un interpretēs tos, prezentēs pētniecības rezultātus rakstiski un mutiski, atbilstoši auditorijas specifikai un interesēm. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone K. un Pipere (red.) (2019) Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. RSU | ||||||||
2 | Mārtinsone K., Pipere A., Kamrāde D. (2016) Pētniecība: teorija un prakse. RSU | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Zinātniskie raksti no datu bāzēm. Ar attiecīgo projektu saistītā infromācija. |