.
Apmācību metodes veselības izglītībā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:11
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SVUEK_001 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Vispārīgā pedagoģija | Mērķauditorija: | Informācijas un komunikācijas zinātne; Zobārstniecība; Sabiedrības veselība; Ārstniecība; Medicīnas pakalpojumi; Klīniskā farmācija; Sporta treneris; Farmācija; Komunikācijas zinātne; Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anda Ķīvīte-Urtāne | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sabiedrības veselības institūts | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svekrsu[pnkts]lv, +371 67338307 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas sabiedrības veselībā, veselības veicināšanā. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt zināšanu un praktisko iemaņu apguvi interaktīvo apmācību metožu izmantošanā veselības izglītības nozarē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Interaktivitāte, mācīšanās stili | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | "Ledlauzis" | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Lekcija kā metode | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Metode "Prāta vētra" | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Grupu darbs kā metode | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Diskusija kā metode | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Spēļu metodes | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Lomu spēles | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Imitācijas spēles | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Situācijas analīzes metode | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Projekta darba metode | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Projekta izstrādei nepieciešamās zinātniskās literatūras un pedagoģisko metožu meklēšana, atlasīšana, nepieciešamo materiālu izstrāde un prezentēšana. Pēc kursa beigām aicinu aizpildīt aptaujas anketu un sniegt konstruktīvu viedokli par to, kas, jūsuprāt, izdevies veiksmīgi, kā arī formulēt priekšlikumus kursa pilnveidei. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lekciju un nodarbību apmeklējums; piedalīšanās diskusijās lekciju un nodarbību laikā; studiju kursa ietvaros izstrādāts un prezentēts patstāvīgs projekts par brīvi izvēlētu veselības veicināšanas vai profilakses tēmu. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā students zinās un spēs: - izskaidrot interaktivitātes un mācīšanās stila jēdzienus; - raksturot metodes „ledlauzis” jēdzienu un būtību; - aprakstīt lekcijas metodes būtību, tās priekšrocības un trūkumus; - raksturot metodes „prāta vētra” nozīmi un mērķi; - nosaukt un aprakstīt grupu darba jēdzienu un būtību, grupas procesa fāzes, grupas dalībnieku lomas; - pastāstīt par diskusijas metodes būtību, tās organizēšanas principiem, uzskaitīt un raksturot dažādus diskusiju veidus; - izskaidrot spēļu metožu jēgu un būtību, uzskaitīt dažādus spēļu veidus; - raksturot lomu spēles būtību, mērķi un principus; - pastāstīt par imitācijas spēles būtību, uzskaitīt tās struktūras elementus; - paskaidrot situācijas analīzes metodes mērķi un būtību; - uzskaitīt projekta darba metodes norises fāzes, paskaidrot metodes jēgu un nozīmi. | ||||||||
Prasmes: | Students pratīs: - klasificēt, atšķirt un raksturot dažādus mācīšanās stilus; - salīdzināt dažādas apmācību metodes, diferencēt to efektivitāti; - atpazīt metodes „ledlauzis” aktivitātes un pielietot tos praksē; - diskutēt par lekcijas metodes trūkumiem un priekšrocībām, īstenot praksē lekciju ar interaktivitātes elementiem; - praksē mērķtiecīgi virzīt un rezumēt par metodes „prāta vētra” rezultātiem, izmantojot dažādus tehniskos palīglīdzekļus; - paskaidrot grupu darba norisi, diferencēt grupas dalībnieku lomas, organizēt šādu metodi praksē; - izskaidrot diskusijas metodes principus, praksē realizēt, vadīt, mērķtiecīgi virzīt un rezumēt diskusijas procesu, pielietot dažādus diskusiju veidus; - diferencēt un atpazīt dažādus spēļu veidus, identificēt tām atbilstošus materiālus; - praksē realizēt un mērķtiecīgi vadīt lomu spēles, ievērot lomu spēles principus attiecībā uz spēles dalībniekiem; - praktiski pielietot imitācijas spēles metodiku veselības izglītībā; - īstenot un mērķtiecīgi vadīt situācijas analīzi; - vadīt un koordinēt dažāda veida projekta darbus apmācāmo auditorijā. | ||||||||
Kompetences: | Students spēs: - argumentēti diskutēt par personu dažādiem mācīšanās stiliem un interaktīvo metožu nepieciešamību un pielietojumu veselības izglītībā; - patstāvīgi izstrādāt un īstenot metodes „ledlauzis” aktivitāšu piemērus, apmācīt to lietošanā citas personas; - patstāvīgi izstrādāt lekcijas materiālus, iekļaujot tajā iespējami dažādus interaktivitātes elementus; - adaptēt un izstrādāt metodes „prāta vērta” tematiku, kas atbilst sabiedrības veselības nozarei; - metodiski pareizi reaģēt un strādāt ar dažādiem grupas lomu spēlētājiem, risināt konfliktus grupā; - patstāvīgi izstrādāt diskusijas jautājumus par dažādām veselības tēmām; kontrolēt un veicināt diskusiju arī konfliktējošā situācijā; - patstāvīgi un radoši izstrādāt lomu spēles; - pielāgot esošās un izstrādāt jaunas imitācijas spēles par dažādiem veselības jautājumiem; - atrast un izstrādāt situācijas to analīzes veikšanai apmācāmo auditorijā; - izveidot projekta darba struktūru, pielāgot to atšķirīgām veselības tēmām. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Naidoo J., Wills J. Developing Practice for Public Health and Health Promotion. UK and USA: Bailliere Tindall/Elsevier; 2011. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Randall R. Cottrell, James T. Girvan, James F. McKenzie. Principles & Foundations of Health Promotion and Education. San Francisco: Pearson/Benjamin Cummings; 2012. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Engere I., Gleške L., Kvjatkovska I., Šulce D. Lomu spēles sociālā pedagoga darbībā. Sociālā darba un sociālās pedagoģijas augstskola „Attīstība”, 2003. | ||||||||
2 | Miķelsone L. Mācību metodes sociālajās zinībās. RaKa, 2002. | ||||||||
3 | Rubana I. M. Mācīties darot. Interaktīvas mācības. RaKa, 2004. | ||||||||
4 | Whalen S., Splendorio D., Chiariello S. Tools for Teaching Health. USA: John Wiley & Sons; 2007. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Mark J., Minelli M. J. Beyond Beer Goggles: Interactive Teaching Methods for Alcohol, Other Drugs, and AIDS Prevention. USA: Stipes Publishing; 2010. | ||||||||
2 | Watkinson A. Learning and Teaching: The Essential Guide for Higher Level Teaching Assistants. London: David Fulton Publishers; 2006. | ||||||||
3 | Younie S., Capel S., Leask M. Supporting Teaching and Learning in Schools: A Handbook for Higher Level Teaching Assistants. USA and Canada: Routledge; 2009. |