Pārlekt uz galveno saturu

Tirgus ekonomikas pamati un menedžments

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:29.08.2024 11:14:42
Par studiju kursu
Kursa kods:SVUEK_043LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Ekonomika; Ekonomikas teorijaMērķauditorija:Māszinības
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Anita Kokarēviča
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sabiedrības veselības institūts
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svekatrsu[pnkts]lv, +371 67338307
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)12Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas24
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas48
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Ekonomikas un uzņēmējdarbības pamatos, socioloģijā, ētikā un komunikācijas zinatnē.
Mērķis:
Sniegt zināšanas un prasmes tirgus ekonomikas pamatjautājumos, pamatproblēmās un izskaidrot vadīšanas teorijas būtību, praktiskās pielietošanas iespējas organizācijas vadīšanā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads tirgus ekonomikā: ekonomikas pamatjautājumi – resursu ierobežotība un vajadzībasLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Tirgus saimniecības funkcionēšanas vispārējie pamati, īpašuma formu daudzveidība. Pieprasījums. Piedāvājums. Cenu veidošanāsLekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
3Makroekonomikas pamatrādītāji, saimnieciskās plūsmas tautas saimniecībā. IKP, NKP, nacionālais ienākums, to aprēķināšanas metodes, nominālais un reālais IKP. Makroekonomiskais līdzsvars un stabilitāte, inflācija un bezdarbsLekcijas2.00auditorija
Nodarbības3.00auditorija
4Vadīšanas teorijas evolūcija un attīstība. Organizācijas un vadīšana. Organizācijas iekšējā un ārējā videLekcijas1.00auditorija
5Fiskālā un monetārā politikaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Menedžmenta pamatfunkcijas – plānošana, organizēšana, motivēšana un kontroleLekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
7Personālvadīšanas būtība, vadīšanas stiliLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
8Organizācijas darbības sociālā atbildība un ētika. Sociālās atbildības principi. Ētika un mūsdienīga organizācijas vadīšana un kultūraLekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgo darbu sagatavošana un prezentācija, gan rakstiski, gan mutiski, individuālais un grupu darbs, diskusijas.
Vērtēšanas kritēriji:
Eksāmena vērtējums – 50% Patstāvīgo darbu vērtējums – 50%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošie spēs: • izskaidrot terminus – tirgus ekonomika, tautsaimniecība, menedžments, fiskālā un monetārā politika; • aprakstīt tirgus saimniecības funkcionēšanas darbības principus; • nosaukt un raksturot menedžmenta pamatfunkcijas; • novērtēt vadības stilus.
Prasmes:• apkopot būtisko informāciju par tautsaimniecības procesiem; • pielietot atbilstošu metodi makroekonomisko rādītāju aprēķināšanai; • izvēlēties piemērotāko/atbilstošāko organizācijas struktūras veidu; • atlasīt un izmantot personāla menedžmenta pamatprincipus, motivēšanas un stimulēšanas metodes; • prezentēt patstāvīgos darbus par kursa tēmām.
Kompetences:• izmantot apgūtās zināšanas par tirgus ekonomikas un menedžmenta jautājumiem darba tirgū; • analizēt ārējo un iekšējo vidi; • iztrādāt vadības koncepcijas modeli; • argumentēt vadības stila izvēli; • loģiski noformulēt un izskaidrot sociālās atbildības principus mūsdienīgas organizācijas vadīšanā; • vērtēt vadības stilu efektivitāti.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Hofs, K.G., Alsiņa, R. 2019. Biznesa ekonomika. 3.izd. Rīga: RTU izdevniecība.
2Bikse, V. 2020. Makroekonomika. Liepāja: LiePa.
3Nešpors, V. 2015. Mikroekonomikas teorijas pamati. Rīga: RTU izdevniecība.
4Praude, V. 2012. Menedžments 1.grāmata. Rīga: Burtene (akceptējams izdevums).
5Praude V. 2012. Menedžments 2.grāmata. Rīga: Burtene (akceptējams izdevums).
6Kasahara, E. 2015. Practical Management: How To Apply Strategic Thinking In Business. Singapore: World Scientific Publishing Co.
7Ārvalstu studentiem/For international students:
8Kasahara, E. 2015. Practical Management: How To Apply Strategic Thinking In Business. Singapore: World Scientific Publishing Co.
Papildu literatūra
1Ščeulovs, D., Plēgmans, N. 2021. Atspēriena punkts veiksmīgai uzņēmējdarbībai : mācību līdzeklis (uzņēmēja rokasgrāmata). Rīga: RTU izdevniecība.
2Zelmenis, D. 2019. Valsts loma tirgus ekonomikā. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte.
3Forands, I. 2018. Menedžmenta mazā enciklopēdija. Rīga: Latvijas Izglītības fonds.
4Drukers, P. F. 2014. Efektīvs vadītājs. Jelgava: Zoldnera izdevniecība.
5Capon, N., Go, F. 2017. Frameworks for Market Strategy. New York: Routledge/Taylor & Francis Group.
6Berman, P. K. 2014. Successful business process management : what you need to know to get results. New York : American Management Association.
7Ārvalstu studentiem/For international students:
8Capon, N., Go, F. 2017. Frameworks for Market Strategy. New York: Routledge/Taylor & Francis Group.
9Berman, P. K. 2014. Successful business process management : what you need to know to get results. New York : American Management Association.
Citi informācijas avoti
1https://www.vid.gov.lv/
2http://www.em.gov.lv