.
Eiropas Savienības valstu reģionālā un sociālā politika
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.03.2024 14:02:11
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SZF_050 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Politika; Pārvalde un administrācija | Mērķauditorija: | Politikas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Tatjana Muravska | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 13 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 26 | ||||
Kopā kontaktstundas | 46 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Europas ekonomiskā integrācija. | ||||||||
Mērķis: | Šī kursa mērķis ir padziļināt studentu zināšanas par ES kompetencēm reģionālajā politikā un ES pieeju sociālajai dimensijai un dalībvalstu kompetencēm sociālajā politikā. Kursa uzdevums ir piedāvāt ieskatu reģionālās un kohēzijas attīstības koncepcijā un sociālajos modeļos ES. Tiks pētīta normatīvā vide un kohēzijas politikas ieviešana. Uzmanība tiks pievērsta darba tirgus politikai un modeļiem, kā arī sabiedrības veselības modeļiem. Īpaša uzmanība tiks pievērsta studentu diskusijām un debatēm. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Reģionālisma celšana Eiropā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | ES Reģionālas un Kohēzijas politika: attiīstības gaita | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
3 | Kohēzijas politikas loma ES attīstības veicināšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | ES budžets: orientācija uz kohēziju | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Investīcijas reģionos Eiropas Savinībā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
6 | Digitālais vienotais tirgus reģionālajā kontekstā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | ES sociālā dimensija un sociālā progresa indikātori | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
8 | ES migrācijas politika un imigrācija uz ES | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
9 | ES politika un aktivitātes sabiedrības veselības jomā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
10 | ES sociālais dialogs un sociālie partneri | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | • Darbs ar literatūru. • Datu meklēšana, apkopošana un analīze. • Gadījumu analīze. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • Aktivitāte interaktīvo lekciju laikā – 60%. • Situāciju uzdevumu risināšana nodarbībās – 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti iegūs izpratni par ES reģionālo un sociālo politiku, tās sociālajiem, ekonomiskajiem, tiesiskajiem un normatīvajiem aspektiem; zināšanas par faktiem, jēdzieniem un teorijām, kas atbalsta izpratni par kursa priekšmetu, kā arī dinamiku, kas veido ES reģionālismu, kā arī sociālajām tendencēm ES un tās dalībvalstīs. | ||||||||
Prasmes: | Students will acquire skills to: • assess and explain socio-economic events and their development in EU regional and social policy areas; • analyze EU regional policy using a variety of analysis methods; • make suggestions for the necessary improvements to EU social including public health policy. | ||||||||
Kompetences: | Studenti spēj, veicot patstāvīgu, kritisku analīzi, pielietot ekonomiskas metodes ES Reģionālās politikas un Sociālas politikas plānošanā un īstenošana, veikt reģionālas un sociālas sistēmu darbības ekonomisko parametru novērtējumu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Visa literatūra ir angļu valodā un piemērota gan latviešu, gan angļu plūsmas studentiem | ||||||||
2 | Jānis Aprans. EU Region Policy (2014). Teaching Material. Edited by Tatjana Muravska. Riga, University of Latvia Press, - 64p. | ||||||||
3 | EU Social Dimension – An Innovative and Reflective Society (2014). Teaching Material. Edited by Tatjana Muravska and Biruta Sloka . Riga, University of Latvia Press, - 84 p. | ||||||||
4 | An Agenda for a Reformed Cohesion Policy. A Place-based Approach to Meeting EU Challenges and Expectations (2009), Report by Fabrizio Barka, - 218p. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | European Structural and Investment FUNDS and European Fund for Strategic Investments Complementarities. Ensuring Coordination, Synergies and Complementarity (2016), European Union. – 24p. | ||||||||
2 | Permanent Revolution in Cohesion Policy: Restarting the Reform Debate (2018). European Policies Research Centre, United Kingdom, European Policies Research Paper No. 93.- 43p. | ||||||||
3 | Report by the Commission on the Measurement of Economic Performance and Social Progress (2016). Joseph E. Stiglitz, Amartya Sen, Jean-Paul Fitoussi. OFCE-Centre de recherche en économie de Sciences Po.- 291p. | ||||||||
4 | David Elkins. (1995). Beyond Sovereignty: Territory and Political Economy in the Twenty-First Century, Cambridge, 2009, Toronto, University of Toronto Press, - 308p. | ||||||||
5 | Andreas Faludi. (2018). The Poverty of Territorialism. A Neo-Medieval View of Europe and European Planning, Delft, University of Technology, the Netherlands.- 200p. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Employment, Social Affairs & Inclusion. European Union. | ||||||||
2 | Andreas Faludi. ESPON Seminar Video | ||||||||
3 | Regional policy. European Union. |