Pārlekt uz galveno saturu

ES un starptautiskā pārvaldība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.03.2024 14:08:24
Par studiju kursu
Kursa kods:SZF_051LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:PolitikaMērķauditorija:Politikas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Māris Andžāns
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)10Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas20
Nodarbības (skaits)13Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas26
Kopā kontaktstundas46
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pamatzināšanas par ES pārvaldību.
Mērķis:
Kursa mērķis ir izpētīt Eiropas Savienību kā pārnacionālu pārvaldības iestādi un tās ietekmi uz nacionālajām valstīm tās robežās un ārpus tās.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Vispārīga ES struktūras analīzeLekcijas1.00auditorija
2Eiropeizācija vēsturiskā skatījumāLekcijas1.00auditorija
3ES Acquis communautaireLekcijas1.00auditorija
4ES institūcijasLekcijas1.00auditorija
5ES dalībvalstu loma politikas veidošanāLekcijas1.00auditorija
6ES politikas jomasLekcijas1.00auditorija
7ES lēmumu pieņemšanas process – formālā un neformālā prakseLekcijas1.00auditorija
8ES dalībvalstu loma pretstatā ES institūciju institucionālajām pilnvarāmLekcijas1.00auditorija
9ES kā globāls dalībnieksLekcijas1.00auditorija
10ES pašreizējās un nākotnes problēmasLekcijas1.00auditorija
11Gadījuma izpēte un lomu spēle: neformāls trialogs par tiesību akta priekšlikumu starp Eiropas Parlamentu, Eiropas Savienības Padomi un Eiropas KomisijuNodarbības4.00auditorija
12Studentu referātu prezentācijaNodarbības9.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studenti strādās ar ievērojamu daudzumu literatūras (daži no tālāk minētajiem avotiem). Viņiem būs jāuzraksta divas esejas par kursu tēmām, jābūt gataviem iesaistīties saturīgās diskusijās semināru laikā, jāpiedalās grupu darbā, kā arī jāsagatavo vismaz viena prezentācija. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Dalība nodarbībās: 45% Esejas: 20% Prezentācija: 15% Eksāmens: 20%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti demonstrē dziļu izpratni par ES attīstību un tās mūsdienu struktūru un darbību, tostarp tās tiesisko regulējumu, institūcijām, lēmumu pieņemšanas procesiem un praksi, mijiedarbību starp ES institūcijām un to mijiedarbību ar ES dalībvalstīm, dalībvalsts ietekmi, valstīm ES un ES ietekmei ārpus tās robežām.
Prasmes:Parāda sistemātisku ieskatu ES oficiālajā un neformālajā darbībā. Studentiem jāspēj analizēt un novērtēt ES darbību un procesus tās institucionālajā sistēmā un ārpus tās. Parāda profesionālas prezentācijas prasmes un spēju izskaidrot dažādus ar ES saistītus jautājumus gan speciālistu, gan nespeciālistu auditorijai.
Kompetences:Parāda izsmalcinātu izpratni un skaidru atzinību par ES attīstību un darbību. Studentiem jāspēj demonstrēt skaidru izpratni par ES pārvaldības darbību.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Visa literatūra ir angļu valodā un piemērota gan latviešu, gan angļu plūsmas studentiem
2Bomberg, E., Peterson J., Corbett, R. (Eds.). The European Union: how does it work? 5th ED. Oxford University Press (2018)
3Börzel, T., Risse, T. When Europe Hits Home: Europeanization and Domestic Change. European Integration online Papers (EIoP). Vol.4. No 15. (2000)
4Dedman, M. The Origins and Development of the European Union 1945-2008. A History of European Integration. Second edition. Routledge (2010)
5Mühlböck, M., Rittberger, B. The Council, the European Parliament, and the paradox of inter-institutional cooperation. In: Neuhold, Ch., Vanhoonacker, S. (Eds.). Dynamics of institutional cooperation in the European Union: Dimensions and effects. European Integration online Papers (EIoP). Special issue 1, Vol.19, Article 4, 1-20 (2015)
6Hix, S., Høyland, B. Empowerment of the European Parliament. The Annual Review of Political Science. Vol.16. 171-189 (2013)
7Ponzano, P., Hermanin, C., Corona, D. The Power of Initiative of the European Commission: A Progressive Erosion? Notre Europe (2012)
8Rosamund, B. Theories of European Integration. McMillan (2000)
9Thomson, R. The Council Presidency in the European Union: Responsibility with Power. JCMS, Vol.46. No.3. 593-617 (2008)
Papildu literatūra
1Andžāns, M. Practical Aspects of the EU Presidencies: the Latvian Presidency and its Digital Priority. Latvian Institute of International Affairs (2015)