Pārlekt uz galveno saturu

Publiskā atbalsta modeļi starptautiskajā biznesā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:03.06.2024 16:11:01
Par studiju kursu
Kursa kods:SZF_076LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.67ECTS:4.00
Zinātnes nozare:Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadībaMērķauditorija:Uzņēmējdarbības vadība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Romāns Putāns
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas28
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas18
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nepieciešamas priekšzināšanas ekonomikas pamatos, pamatzināšanas starptautiskajā biznesā, kā arī pamatzināšanas organizāciju teorijā un vadībā.
Mērķis:
Sniegt studējošajiem zināšanas un kompetences par dažādiem publiskā (valsts, pārnacionālajiem, starpvalstu) atbalsta un aizsardzības modeļiem, to instrumentiem un mehānismiem starptautiskajā biznesā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Uzņēmējdarbības vides un valsts pārvaldes mijiedarbības aspekti.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
2Biznesa vides aizsardzības mehānismi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Biznesa vides atbalsta mehānismi.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
4Pašreizējo publiskā atbalsta modeļu un projektu analīze starptautiskajā biznesā.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Uzņēmējdarbības vides un valsts pārvaldes mijiedarbības aspekti.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Biznesa vides aizsardzības mehānismi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Biznesa vides atbalsta mehānismi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Pašreizējo publiskā atbalsta modeļu un projektu analīze starptautiskajā biznesā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Mājas uzdevumu izpilde, gadījumu analīze, grupas prezentācijas un referāta sagatavošana, kopsavilkuma izstrāde. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
1. Semināru apmeklējums, kontroldarbi, grupu darbi – obligāts. 2. Praktiskās situācijas (gadījuma izpētes) sagatavošana, prezentēšana, referēšana – 30%. 3. Kopsavilkuma izstrāde – 20%. 4. Eksāmens – 50%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Izpratne par dažādiem publiskā atbalsta modeļiem starptautiskajā biznesā un to īstenošanas atšķirībām.
Prasmes:Referātu prezentācijas stiprina studējošos spēju argumentēti izskaidrot un diskutēt par aktuālajiem publiskā atbalsta starptautiskajā biznesā problemātikas jautājumiem. Grupu darbos un diskusijās tiek pilnveidotas studējošos argumentācijas un kritiskās domāšanas prasmes.
Kompetences:Spēja patstāvīgi analizēt, salīdzināt, raksturot un vērtēt publiskā atbalsta modeļus un projektus starptautiskajā biznesā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Van Tulder, R., Verbeke, A. and Voinea, L. (2012). New Policy Challenges For European Multinationals. Emerald Group Publishing, pp.59-88 (475). Chapter 3: Firm`s Capabilities, Public Support and Foreign Direct Investment.
2Jansson, H. (2008). International Business Strategy in Emerging Country Markets: The Institutional Network Approach. Edward Elgar Publishing, 286.
3Taras, V. and Gonzalez-Perez, M.A. (2015). Handbook of Experiential Learning in International Business. Palgrave Macmillan UK, 345. Chapter 3.
Papildu literatūra
1Acedo, F. J., and Jones, M. V. (2007). Speed of internationalization and entrepreneurial cognition: Insights and a comparison between international new ventures, exporters and domestic firms. Journal of World Business, 42(3), 236-252. doi: 10.1016/j.jwb.2007.04.01
2Durmuşoǧlu, S. S., Apfelthaler, G., Nayir, D. Z., Alvarez, R., and Mughan, T. (2012). The effect of government-designed export promotion service use on small and medium-sized enterprise goal achievement: A multidimensional view of export performance. Industrial Marketing Management, 41(4), 680-691.
3Freixanet, J. (2011). Export promotion programs: Their impact on companies' internationalization performance and competitiveness. International Business Review.
4Hauser, C., and Werner, A. (2010). Fostering International Entrepreneurship: Are SMEs targeted adequately by official foreign trade promotion schemes? The Social Science Research Network (SSRN).
5IETM, To sell or not to sell? An introduction to business models (innovation) for arts and cultural organisations. European Commission, 2016.
Citi informācijas avoti
1Quality Of Public Administration – A Toolbox For Practitioners, Enhancing the business environment.
2The 2014 European Competitiveness Report “Helping Firms Grow”
3The EU Public Administration Scoreboard
4The European Commision, 2013. Adapting Legislation To Minimise
5Regulatory Burdens For SMEs: Best Practice Examples.