.
Starptautiskā zīmola veidošana un vadīšana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:11.03.2024 17:23:27
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SZF_092 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 3.33 | ECTS: | 5.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība | Mērķauditorija: | Tirgzinības un reklāma | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kristīne Blumfelde-Rutka | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 7 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 14 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 18 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas par komunikācijas un mārketinga procesu, tā elementiem un elementu savstarpējo mijiedarbību; zināšanas un iemaņas komunikācijas un mārketinga plānošanā; prasmes veikt sociālo zinātņu jomai atbilstošus pētījumus. | ||||||||
Mērķis: | Veidot izpratni par zīmola jēdziena un zīmolvedības būtību, apskatot to kā aktivitāšu un procesu kopumu mūsdienu starptautiskā biznesa vidē. Izpētīt zīmola vērtības, asociāciju un konkurētspējas veidošanos un to ietekmējošos faktorus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zīmols, tā vēsturiskā attīstība, definīcijas, pamatelementi un izpratne | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Gadījuma analīze: Ilgtspējīga zīmola veidošanas principi | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Zīmola ietekme uz pircēju rīcību tirgū, to ietekmējošie faktori dažādās produktu kategorijās | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Gadījuma analīze: Zīmola mārketinga komunikāciju korporatīvās sociālās atbildības kontekstā | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Zīmola veidošana un pozicionēšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Gadījuma analīze: Zīmola vizuālās identitātes veidošana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Zīmola konkurētspēju noteicošie faktori | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Zinātniskās idejas komercializēšanas process | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zīmols, tā vēsturiskā attīstība, definīcijas, pamatelementi un izpratne | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Gadījuma analīze: Ilgtspējīga zīmola veidošanas principi | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Zīmola ietekme uz pircēju rīcību tirgū, to ietekmējošie faktori dažādās produktu kategorijās | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Gadījuma analīze: Zīmola mārketinga komunikāciju korporatīvās sociālās atbildības kontekstā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Zīmola veidošana un pozicionēšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Gadījuma analīze: Zīmola vizuālās identitātes veidošana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Zīmola konkurētspēju noteicošie faktori | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Zinātniskās idejas komercializēšanas process | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studentiem, studiju kursa ietvaros, ir jāizstrādā patstāvīgais darbs. Studenti, konsultējoties ar docētāju, izvēlas kādu no patstāvīgo darbu tematiem. Darbs paredzēts studentu grupās 3-4 studenti. 1.-2. lekciju laikā tiks saskaņots kalendārais grafiks, kurā tiks fiksēti prezentāciju laiki. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju kursa apguve tiks vērtēta pamatojoties uz: aktivitāti un atbilžu kvalitāti semināros (semināra darbu izstrāde) (20%); atzīmēm par sagatavotajām lekciju tēzēm / esejām (20%); patstāvīgo darbu (20%); eksāmena darbu (40%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Apkopo zināšanas par zīmola ietekmi uz uzņēmuma konkurētspēju tirgū un mārketinga un reklāmas jomas veiksmīgu attīstību. | ||||||||
Prasmes: | Spēj novērtēt zīmola ietekmi uz pircēju rīcību tirgū, to ietekmējošos faktorus dažādās produktu kategorijās. | ||||||||
Kompetences: | Izprot zīmola veidošanas specifiku, tā vizuālo identitāti, elementus un asociācijas. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Johnson, Michael. Branding: in five and a half steps: the definitive guide to the strategy and design of brand identities; with over 900 illustrations. NY: Thames & Hudson Inc., 2016. | ||||||||
2 | Romaniuk, Jenni. How brands grow. Part 2, Including emerging markets, services and durables, new brands and luxury brands. South Melbourne, Victoria : Oxford University Press, 2016. | ||||||||
3 | Kotler Ph., Keller K.L. Brady M., Goodman M. Hansen T. Marketing Management. 2nd edition. Pearson. 2012. | ||||||||
4 | Bastos W., Levy S. J., 2012., A history of the concept of branding: practice and theory, Journal of Historical Research in Marketing, Vol. 4 Iss: 3 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Tungate, Mark. Reklāmzeme: pasaules reklāmas vēsture. [Santas Šūnas tulkojums latviešu valodā]. Rīga: Jāņa Rozes apgāds, 2011. | ||||||||
2 | Hult, Pride, Ferell. Marketing. South Western. 2012 | ||||||||
3 | Robles, M.C. 2019. How to Become a Sustainable Brand. Euromonitor International. | ||||||||
4 | Corporate identity trends 2020 | ||||||||
5 | Nguyen, A.T., Parker, L., Brennan, L., Lockrey, S. A consumer definition of eco-friendly packaging. Elsevier, Science Direct. Vol.252. 1-11. | ||||||||
6 | Esiami, S., 2020, The effect of brand experience on brand equity and brand loyalty through the mediating role of brand awareness, brand image and perceived quality, Archives of Pharmacy Practice, Volume 1, Issue S1 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Journal of consumer psychology. | ||||||||
2 | Brand Identity Development and the Role of Marketing Communications: Brand Experts’ View. (Nusa Petek, Maja Konecnik Ruzzier) Managing Global Transitions 11 (1) | ||||||||
3 | Theoretical Aspects of Brand Building in Seafood Industry. (Anna Križanová, Jana Majerová, Peter Majerčák, Tomáš Klieštik) Nase More, 2013, Vol.60 Issue 5/6, |