.
Tiešais un interaktīvais mārketings
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:18.04.2024 15:55:44
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SZF_102 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.67 | ECTS: | 4.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Ekonomika; Tirgzinība | Mērķauditorija: | Tirgzinības un reklāma | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Santa Bormane | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 7 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 14 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 7 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 1 | Kopā lekciju kontaktstundas | 7 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 1 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 7 | ||||
Kopā kontaktstundas | 14 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Starptautiskais mārketings | ||||||||
Mērķis: | Sniegt teorētiskās un praktiskās zināšanas par tiešā un interaktīvā mārketinga specifiku un tā izmantošanas iespējām uzņēmuma produktu virzīšanas tirgū un izplatīšanas procesos, balstoties uz mērķauditorijas rīcības īpatnību pētīšanas rezultātiem un uzņēmuma mārketinga mērķiem | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Tiešā mārketinga būtība, loma un mērķi. Tiešās mārketinga komunikācijas plānošana. Mārketinga datubāzes veidošana un izmantošana. Patērētāju lojalitātes programmas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Interaktīvā mārketinga būtība. Digitālā mārketinga komplekss. Digitālā mārketinga attīstības tendences mūsdienās. Prasības pret digitālā mārketinga speciālistu kompetencēm. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Uzņēmuma interaktīvā (digitālā) mārketinga stratēģijas analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Pircēju rīcības īpatnības digitālajā vidē. Digitālās vides pētījumi. Digitālā segmentēšana. Semiotika. Pircēju vērtību profils. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Pircēju segmentēšana, izmantojot klasiskās segmentēšanas pazīmes un vērtību profilu. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Interaktīvā mārketinga komunikācija kā integrētās mārketinga komunikācijas sastāvdaļa. Digitālo projektu īpatnības un veidi. Digitālo projektu vadīšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Radošas idejas izstrāde uzņēmuma mārketinga komunikācijas un digitālā projekta idejas izstrādē uzņēmuma tēla veidošanai. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Interneta veikalu īpatnības un veidi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Interneta veikala mājas lapas un virzīšanas tirgū stratēģijas analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Mājas lapas veidošanas mārketinga principi. Mājas lapu klasifikācija. Mājas lapu virsraksti un atslēgas vārdu izvēle. SEO. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Uzņēmuma mājas lapas analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Tiešā mārketinga būtība, loma un mērķi. Tiešās mārketinga komunikācijas plānošana. Mārketinga datubāzes veidošana un izmantošana. Patērētāju lojalitātes programmas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Interaktīvā mārketinga būtība. Digitālā mārketinga komplekss. Digitālā mārketinga attīstības tendences mūsdienās. Prasības pret digitālā mārketinga speciālistu kompetencēm. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Uzņēmuma interaktīvā (digitālā) mārketinga stratēģijas analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Pircēju rīcības īpatnības digitālajā vidē. Digitālās vides pētījumi. Digitālā segmentēšana. Semiotika. Pircēju vērtību profils. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Pircēju segmentēšana, izmantojot klasiskās segmentēšanas pazīmes un vērtību profilu. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Interaktīvā mārketinga komunikācija kā integrētās mārketinga komunikācijas sastāvdaļa. Digitālo projektu īpatnības un veidi. Digitālo projektu vadīšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Radošas idejas izstrāde uzņēmuma mārketinga komunikācijas un digitālā projekta idejas izstrādē uzņēmuma tēla veidošanai. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Interneta veikalu īpatnības un veidi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Interneta veikala mājas lapas un virzīšanas tirgū stratēģijas analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Mājas lapas veidošanas mārketinga principi. Mājas lapu klasifikācija. Mājas lapu virsraksti un atslēgas vārdu izvēle. SEO. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Uzņēmuma mājas lapas analīze. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgā darba mērķis ir, pamatojoties uz lekcijās un semināru nodarbībās apgūto materiālu, padziļināti izanalizēt kādu no kursā pētāmajām problēmām teorētiskā un praktiskā (nosacījums obligāts, jo katra daļa veido 50% vērtējuma) aspektā. Darbā vēlams atspoguļot arī studenta personīgo viedokli par veiktā pētījuma rezultātiem. Darbam jābūt strukturētam un izveidotam loģiskā secībā atbilstoši izvēlētajam tematam. Darba sākuma daļā jābūt saturam/plānam. Obligāti ir jāpievieno izmantotās literatūras un avotu saraksts un korekti jānoformē izmantotās literatūras un avotu atsauces. Patstāvīgā darba apjoms ir min. 10 lpp. A4 formātā (Wp 12, Times New Roman, space 1,5), neskaitot pielikumus (fotogrāfijas, anketas, reklāmas ziņojumi u.tml.). Patstāvīgo darbu studenti izstrādā individuāli. Tēmas: 1. Uzņēmuma tiešā mārketinga aktivitātes. 2. Patērētāju lojalitātes programmas. 3. Mārketinga datu bāzes veidošana uzņēmumā. 4. Uzņēmuma interaktīvās mārketinga aktivitātes. 5. Interaktīvā mārketinga komunikācija kā integrētās mārketinga komunikācijas sastāvdaļa. 6. Digitālā mārketinga kompleksa elementi. 7. Pircēju rīcību īpatnības digitālajā vidē. 8. Satura mārketings. 9. Sociālo mediju mārketings. 10. Interneta veikali un to nozīme ekonomikā. 11. Pircēju segmentēšana digitālajā vidē. 12. Digitālā mārketinga īpatnības B2B sfērā. 13. Digitālā mārketinga īpatnības B2C sfērā. 14. Mājas lapas veidošanas mārketinga principi. 15. Search engine optimization (SEO) un tā nozīme uzņēmuma virzīšanai tirgū. 16. E-pasta mārketings. 17. Viral mārketings. 18. Digitālie modeļi interaktīvajā mārketingā. 19. Digitālā mārketinga vadīšana. 20. Digitālā mārketinga plāns. 21. Patērētāju attiecību vadīšana un tās specifika digitālajā vidē (CRM). 22. Mārketinga komunikācijas izplatīšanas līdzekļu digitalizācija. 23. Facebook kā digitālā mārketinga kanāls. 24. Aplikāciju mārketings (Application-based marketing). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Gala atzīme (pēc 10 ballu sistēmas) veidojas, pamatojoties uz vērtējumiem par: • lekciju un semināru apmeklētību (5%); • aktivitāti un atbilžu kvalitāti semināros (15%); • atzīmēm par sagatavotajiem kopsavilkumiem (25%); • patstāvīgo darbu (25%); • eksāmena darbu (30%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Padziļina teorētiskās zināšanas par tiešā un interaktīvā mārketinga procesu būtību, nepieciešamību un veidošanu. Iegūst teorētiskas zināšanas par interneta projektu veidošanu un vadīšanu, par interneta veikalu funkcionēšanas mārketinga aspektiem. Iegūst teorētiskas zināšanas par interaktīvo mārketinga komunikāciju interneta vidē. Attīsta savas analītiskās domāšanas spēju un nodrošina sev nepieciešamo teorētisko bāzi tiešā un interaktīvā mārketinga jomā. | ||||||||
Prasmes: | Spēj veikt mārketinga situācijas analīzi interneta vidē. Veido interneta projektus, pamatojoties uz satura mārketinga principiem. Izstrādā interaktīvās mārketinga komunikācijas stratēģiju. Lieto tiešā mārketinga instrumentus mārketinga stratēģijā. Analizē un vērtē interaktīvā mārketinga problēmas un risinājumus un izmanto iegūtās prasmes praktiskā darbībā. | ||||||||
Kompetences: | Spēj noteikt mārketinga uzdevumus un to īstenošanas iespējas interneta vidē. Iegūst iemaņas vākt un apkopot mārketinga informāciju interneta vidē. Iegūst iemaņas veidot pircēju un klientu datu bāzes. Iegūst iemaņas veidot interneta projektus un novērtēt to efektivitāti. Spēj patstāvīgi analizēt, salīdzināt un objektīvi vērtēt tiešā un interaktīvā mārketinga dažādas problēmas un risinājumus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Praude V., Šalkovska J. Integrēta mārketinga komunikācija. Zinātniskā monogrāfija. 2. sēj. Rīga: Burtene. / rec.: Baiba Rivža, Biruta Sloka, Dainis Zelmenis, Inna Stecenko. 2015. | ||||||||
2 | De Pelsmacker P., Geuens M., Van den Bergh J. Marketing Communications a European Perspective. Prentice Hall, 2007. | ||||||||
3 | Chaffey, Dave, Smith, P.R. Digital marketing excellence: planning and optimizing your online marketing. Abingdon, Oxon, New York: Routledge. 2017. | ||||||||
4 | Praude V., Šalkovska J. Satura mārketings. Rīga: Burtene, 2018. | ||||||||
5 | Silvius G. Integration of Social Media into Project Management Practice. IGI Global, 2016. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Fishkin R., Hogenhaven T. Inbound Marketing and SEO. Insights from the MOZ blog. 1st edition. Bind-Rate, 2013. | ||||||||
2 | Charlesworth, Alan. Digital marketing: a practical approach. Abingdon, Oxon: Routledge, 2014. | ||||||||
3 | Barker M., Barker D., Bormann N., Neher K. Social media marketing. South – Western, Cengage Learing, 2013. | ||||||||
4 | Eagle L., Dahl S., Czarnecka B., Lloyd J. Marketing communications. Routledge, 2015. |