.
Sociālie mediji un digitālā diplomātija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:11.03.2024 11:51:12
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SZF_105 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Politikas zinātne | Mērķauditorija: | Informācijas un komunikācijas zinātne; Politikas zinātne; Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Māris Cepurītis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (skaits) | 11 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 22 | ||||
Kopā kontaktstundas | 46 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pamatzināšanas starptautiskajās attiecībās un diplomātijā - izpratne par starptautiskajām attiecībām, diplomātisko protokolu un starptautisko likumdošanu, kā arī komunikācijas iemaņas, informācijas tehnoloģiju lietotājpratība, kritiskās domāšanas iemaņas, ētikas standartu pārzināšana un kiberdrošības pamatjautājumu izpratne. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studentiem izpratni par sociālo mediju lomu un ietekmi starptautiskās attiecībās, diplomātijā un publiskajā diplomātijā, kā arī attīstīt prasmes digitālās diplomātijas kampaņu izveidē un pārvaldībā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads. Sociālo mediju un digitālās diplomātijas pamatkoncepti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Diplomātijas un komunikācijas mijiedarbības vēsturiskā attīstība | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Publiskā diplomātija un kultūras diplomātija digitālajā vidē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Diplomātijas funkciju digitalizācijas aspekti | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Digitālā diplomātijas kultūra | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Sociālo mediju un digitālās mijiedarbības teorētiskie aspekti | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Sociālo mediju izmantošanas digitālāja diplomātijā tiesiskie un ētiskie aspekti | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
8 | Kiberdrošības aspekti digitālajā diplomātija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Digitālās diplomātijas kampaņu gadījumu analīze | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
10 | Digitālās diplomātijas “pēlēkā zona”: ietekmes operācijas un propaganda | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Digitālās diplomātijas kampaņu izstrāde | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
12 | Digitālās diplomātijas kampaņu prezentācija | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
13 | Konsultācijas pirms eksāmena | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Eksāmens | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras apguve: zinātniskās literatūras analīze par sociālo mediju un digitālo diplomātiju teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem. ''Case study'' analīze: Praktisku piemēru un gadījumu izpēte, kur tiek analizētas veiksmīgas un neveiksmīgas digitālās diplomātijas kampaņas. Referāts: par noteiktiem kursa aspektiem, apspriežot teorētiskas zināšanas un to pielietojumu praktiskās situācijās. Digitālās diplomātijas kampaņas izstrāde: patstāvīga digitālās diplomātijas kampaņas izveidošana, iekļaujot stratēģijas, mērķauditoriju, saturu un komunikācijas kanālus. Prezentācijas un diskusijas: prezentāciju sagatavošana un dalība grupas diskusijās, kurās tiek pārrunāti kursa temati un patstāvīgā darba rezultāti. Digitālās diplomātijas rīku apguve: praktiska darba ar sociālo mediju platformām, analītikas rīkiem un citiem digitālajiem instrumentiem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Zināšanas/ izpratne par kursa teorētiskajiem aspektiem un spēja tos integrēt analīzē un argumentācijā. Analītiskās spējas: gadījumu un literatūras analīzes kvalitāte, spēja identificēt galvenos jautājumus un argumentēt savus secinājumus. Praktiskā uzdevuma izpilde: digitālās diplomātijas kampaņas izveidošana - prasmju demonstrēšana un to atbilstība mūsdienu standartiem. Komunikācijas prasmes: spēja skaidri un pārliecinoši prezentēt savas idejas un argumentus, kā arī efektīvi piedalīties diskusijās. Radošums un inovācijas: unikālu un inovatīvu pieeju izmantošana problēmu risināšanā un uzdevumu izpildē. Ētikas un profesionālas attieksmes ievērošana pret izpildāmajiem uzdevumiem/ to saturu. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pārzinās informāciju par sociālo mediju pielietojumu digitālajā diplomātijā. | ||||||||
Prasmes: | Prasmes analizēt starptautisko aktoru sociālajos medijos veiktās digitālās diplomātijas aktivitātes. | ||||||||
Kompetences: | Veidot starptautisko aktoru interešu īstenošanai paredzētu digitālās diplomātijas kampaņu sociālajos medijos. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Paredzēta studentiem gan latviešu, gan angļu plūsmā (literatūra paliek nemainīga) | ||||||||
2 | Klynge C., Ekman M., Waedegaard N. J., Diplomacy in the Digital Age: Lessons from Denmark’s TechPlomacy Initiative, in Ministries of Foreign Affairs in the World. Actors of State Diplomacy, Lequesne C., Ed., (Koninklijke Brill: Leiden, 2022). | ||||||||
3 | Spry D., From Delhi to Dili: Facebook Diplomacy by Ministries of Foreign Affairs in the Asia-Pacific, in Ministries of Foreign Affairs in the World. Actors of State Diplomacy, Lequesne C., Ed., (Koninklijke Brill: Leiden, 2022). | ||||||||
4 | Erpul O., Digital Diplomacy and International Society in the Age of Populism, in Hare P. W., Manfredi-Sánchez J. L., Weisbrode K.,Eds., The Palgrave Handbook of Diplomatic Reform and Innovation, (Palgrave Macmillan: Cham, 2023) | ||||||||
5 | Bjola C., Coplen M., Digital Diplomacy in the Time of the Coronavirus Pandemic: Lessons and Recommendations, in Hare P. W., Manfredi-Sánchez J. L., Weisbrode K.,Eds., The Palgrave Handbook of Diplomatic Reform and Innovation, (Palgrave Macmillan: Cham, 2023) | ||||||||
6 | Fletcher T., Beyond Meeting and Tweeting: The Next Challenges for Innovation in Diplomacy, in Hare P. W., Manfredi-Sánchez J. L., Weisbrode K.,Eds., The Palgrave Handbook of Diplomatic Reform and Innovation, (Palgrave Macmillan: Cham, 2023) | ||||||||
7 | Manfredi-Sánchez J. L., Huang Z. A., Disinformation and Diplomacy, in Hare P. W., Manfredi-Sánchez J. L., Weisbrode K.,Eds., The Palgrave Handbook of Diplomatic Reform and Innovation, (Palgrave Macmillan: Cham, 2023) | ||||||||
8 | Heine J., Aguirre D., Digitalizing South American MFAs: Reform and Resistance, in Hare P. W., Manfredi-Sánchez J. L., Weisbrode K.,Eds., The Palgrave Handbook of Diplomatic Reform and Innovation, (Palgrave Macmillan: Cham, 2023) | ||||||||
9 | Bjola C., Manor, I., Introduction: Understanding Digital Diplomacy—The Grammar Rules and Patterns of Digital Disruption, in Bjola C., Manor, I., Eds., The Oxford Handbook of Digital Diplomacy (Oxford University Press: New York, 2024) | ||||||||
10 | Rawnsley G. D., Soft Power in the Digital Space, in Bjola C., Manor, I., Eds., The Oxford Handbook of Digital Diplomacy (Oxford University Press: New York, 2024) | ||||||||
11 | Briant E. L., Researching Influence Operations: ‘Dark Arts’ Mercenaries and the Digital Influence Industry, in Bjola C., Manor, I., Eds., The Oxford Handbook of Digital Diplomacy (Oxford University Press: New York, 2024) | ||||||||
12 | Kello L., Digital Diplomacy and Cyber Defence, in Bjola C., Manor, I., Eds., The Oxford Handbook of Digital Diplomacy (Oxford University Press: New York, 2024) | ||||||||
13 | Grincheva N., Digital Cultural Diplomacy: From Content Providers to Opinion Makers, in Bjola C., Manor, I., Eds., The Oxford Handbook of Digital Diplomacy (Oxford University Press: New York, 2024) | ||||||||
14 | Huang Z. A., Arceneaux P., Ethical Challenges in the Digitalization of Public Diplomacy, in Bjola C., Manor, I., Eds., The Oxford Handbook of Digital Diplomacy (Oxford University Press: New York, 2024) | ||||||||
15 | Wiseman G., Digital Diplomatic Cultures, in Bjola C., Manor, I., Eds., The Oxford Handbook of Digital Diplomacy (Oxford University Press: New York, 2024) |