.
Franču valoda
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.04.2024 12:46:34
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SZF_126 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Politikas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aleksandrs Timofejevs | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 17 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 34 | ||||
Kopā kontaktstundas | 34 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 17 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 34 | ||||
Kopā kontaktstundas | 34 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bez priekšzināšanām. | ||||||||
Mērķis: | Panākt, lai studējošie kursa apguves rezultātā spētu izmantot franču valodu saziņai ikdienas situācijās, atbilstoši „Eiropas kopīgajām pamatnostādnēm valodu apguvei: mācīšanās, mācīšana, vērtēšana” izstrādātā valodas prasmju līmeņu apraksta A1 īmenim (Common European of Reference for Language Learning, Teaching and Assessment). | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads franču valodā. Alfabēts, lasīšanas likumi. Ikdienas teikumi. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
2 | Fonētika. Personas vietniekvārdi. Darbības vārds “etre”. Nolieguma forma. Sasveicināšanās un atvadīšanās. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
3 | Jautājumi. Artikuli. Lietvārdu dzimte. Daudzskaitlis. Īpašības vārds. Darbības vārds “avoir”. Bezpersonas konstrukcija “il y a”. Biežāk lietotie lietvārdi un īpašības vārdi. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
4 | Jautājumi. Artikuli. Lietvārdu dzimte. Daudzskaitlis. Īpašības vārds. Darbības vārds “avoir”. Bezpersonas konstrukcija “il y a”. Biežāk lietotie lietvārdi un īpašības vārdi. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
5 | Jautājuma teikuma struktūra. Jautājuma vārdi. Skaitļa vārdi (0–69). Valstis un tautības. Kontroldarbs. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
6 | Darbības vārdu locīšana tagadnē. Tuvākā nākotne. Prievārdi “a, de, dans, avec”. Piederības vietniekvārdi. Skaitļa vārdi (70–1000). Ģimene. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
7 | Darbības vārdu “faire, savoir, croire, ouvrir, venir, nettoyer” tagadnes formas. Uzsvērtie vietniekvārdi. Netiešā papildinātāja vietniekvārdi. Attieksmes vietniekvārdi “qui, que”. Mājoklis. Mēbeles. Prievārdi. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
8 | Kārtas skaitļa vārdi. Norādāmie vietniekvārdi. Darbības vārdi “prendre, repondre, lire, sortir, dire”. Otras grupas darbības vārdi. Pulkstenis. Nedēļas dienas. Gada mēneši. Studijas. Studentu dzīve. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
9 | Atgriezeniskie darbības vārdi. Vietniekvārds “on”. Tiešā papildinātāja vietniekvārdi. Pavēles izteiksme. Darbības vārdi “s'assoir, mettre”. Prievārds “jusque”. Ikdienas darbības. Pastāstīt par savu dienu. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Individuālais, pāru un grupu darbs – stāstījumu un prezentāciju sagatavošana, atbilstoši kursa tēmām, darbs ar vārdnīcu – nezināmo vārdu nozīmes noskaidrošana, īsu aprakstu/eseju veidošana par konkrētu tēmu. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Aktīva piedalīšanās nodarbībās, kvalitatīvi un laikā veikti mājas darbi, kvalitatīvas atbildes nodarbību laikā. 2. Semestra beigās pārbaudes darbs, kas var ietvert lasīšanas, klausīšanās, valodas lietojuma, rakstīšanas un runāšanas prasmju pārbaudi. 3. Eksāmens kursa beigās, kas ietver lasīšanas, klausīšanās, valodas lietojuma, rakstīšanas un runāšanas prasmju pārbaudi. Gala vērtējums kumulatīvs: eksāmens – 50%; pārbaudes darbu rezultāti – 40%; mājas darbi un prezentācijas –10%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studējošie: • zinās un izmantos minimālo leksiku un frāzes sadzīves situācijās; • zinās vārdu kārtību stāstījuma un jautājuma teikumos; • spēs noteikt, vai attiecīgais teikums vai teksts attiecas uz tagadnes, pagātnes vai nākotnes darbībām; • spēs atpazīt biežāk sastopamās franču valodas konstrukcijas. | ||||||||
Prasmes: | Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studējošie: • spēs atrast tekstā vajadzīgo informāciju, izmantot nepieciešamākās frāzes sarunas uzsākšanai, informācijas nodošanai un tās uzturēšanai; • saprast vienkāršus tekstus par ikdienas tēmām; • spēs sniegt īsu informāciju par sevi, saviem tuviniekiem, dzīves apstākļiem un studijām; • spēs uzrakstīt personīgu vēstuli; • spēs izmantot apgūtās valodas struktūras ikdienas komunikācijā. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot apgūto leksiku un valodas struktūras ikdienas komunikatīvās situācijās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Timofejevs, Aleksandrs. Le Francais: franču valoda iesācējiem: vecāko klašu skolēniem, studentiem, valodas kursu dalībniekiem. Rīga: Zvaigzne ABC, 2016 | ||||||||
2 | Alter ego 1 (mācību grāmata un darba burtnīca. Hachette 2012. Paris | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Vocabulaire en action (niveau debutant). CLE international, 2010. Paris | ||||||||
2 | Grammaire en action (niveau debutant). CLE international, 2010. Paris. | ||||||||
3 | Fiļipova A. Kā uzrakstīt vēstuli franču valodā: privātā sarakste. Rīga: Zvaigzne ABC, 1997. – 24 lpp | ||||||||
4 | Lemoine C. Katru dienu 15 minūtes franču valoda : katru dienu mācieties franču valodu tikai 15 minūtes. Rīga: Zvaigzne ABC, 2006. – 160 P. | ||||||||
5 | Boulares M. Grammaire progressive du français : tests d’évaluation : niveau avancé. Paris: CLE International, 2003. – 95 P. | ||||||||
6 | Lück-Hildebrandt S. Franču valoda : gramatika. Rīga: Zvaigzne ABC, 2004. – 111 P | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.leconjugueur.com/ | ||||||||
2 | https://www.lepointdufle.net/p/apprendre_le_francais.htm | ||||||||
3 | https://www.bonjourdefrance.com/ | ||||||||
4 | http://www.tv5.org/ |