Pārlekt uz galveno saturu

Akadēmiskā angļu valoda sociālajās zinātnēs

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.04.2024 13:16:04
Par studiju kursu
Kursa kods:SZF_135LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:ValodniecībaMērķauditorija:Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Politikas zinātne; Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Sniedze Vilde
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)13Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas26
Kopā kontaktstundas30
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)15Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas30
Kopā kontaktstundas30
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas16
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)2Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas4
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas līmenī.
Mērķis:
Attīstīt angļu valodas lietošanas iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākā specialitātē un veicināt speciālās ar turpmāko profesiju saistītās terminoloģijas un komunikācijas prasmju apgūšanu un praktisku lietošanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētījuma jautājumu, mērķu un uzdevumu formulēšana.Lekcijas2.00auditorija
2Diplomatiskā valodā. Pragmātika. Prezentācijas.Nodarbības0.50auditorija
3Starptautiskās attiecības (SE). Starpdisciplinārā prespektīva: Vēsture, Ģeogrāfija.Nodarbības0.50auditorija
4Sociālās problēmas. Nabadzība.Nodarbības0.50auditorija
5Vēlēšanas.Nodarbības0.50auditorija
6Akadēmiskā rakstu valoda.Nodarbības1.00auditorija
7RasismsNodarbības0.50auditorija
8Dzimumu līdztiesība. FeminismsNodarbības0.50auditorija
9Politiskās runas.Nodarbības0.50auditorija
10Plašsaziņas līdzekļi un politikaNodarbības0.50auditorija
11Globalizācija. Tests.Nodarbības1.00auditorija
12Akadēmiskās esejas.Nodarbības0.50auditorija
13Eiropas Savienība. Eiropas Komisija. Eiropas Parlaments. Eiropas Parlaments.Nodarbības2.00auditorija
14ES likumdošana.Nodarbības0.50auditorija
15NATONodarbības0.50auditorija
1620. gadsimta konfliktiNodarbības0.50auditorija
17Migrācija. Bēgļi.Nodarbības0.50auditorija
18Terorisms.Nodarbības0.50auditorija
19Politkorektums.Nodarbības1.00auditorija
20Seminārs: Ziņas. Prezentācijas.Nodarbības1.00auditorija
21MK, SA, ZR. Multimediju komunikācija un dizains: iepazīstināt ar vizuālās komunikācijas un dizaina teorijas principiem, tostarp izkārtojumu, tipogrāfiju, krāsu teoriju un grafiskajiem elementiem, kas attiecas uz mediju ražošanu. Datu vizualizācija. Video. Audio.Nodarbības1.00auditorija
22Mediju likums un ētika: Izpratne par juridiskiem un ētiskiem apsvērumiem, kas raksturīgi mediju produkcijai, tostarp autortiesību likumam, privātuma tiesībām, neslavas celšanai un profesionālajiem rīcības kodeksiem.Nodarbības1.00auditorija
23Plašsaziņas līdzekļu prezentācijas prasmes: efektīvas mediju satura prezentēšanas tehnikas, tostarp publiskās runas, vizuālās prezentācijas dizaina un auditorijas iesaistīšanas stratēģijas, mācīšana.Nodarbības1.00auditorija
24Pētniecisko prasmju apguve: mācīt efektīvas metodes, lai veiktu pētījumus mediju studijās, tostarp atrastu akadēmiskos avotus, novērtētu ticamību un sintezētu informāciju.Nodarbības1.00auditorija
26Akadēmiskā un mediju rakstīšana: dažādu mediju formātu rakstīšanas prasmju attīstīšana, piemēram, ziņu raksti, rakstu stāsti un scenāriji, liekot uzsvaru uz skaidrību, precizitāti un saistošu stāstījumu.Nodarbības1.00auditorija
27Preses konferences. Intervijas. Sniegt norādījumus par interviju veikšanu plašsaziņas līdzekļu saturam, tostarp izpēti, sagatavošanu, iztaujāšanas paņēmienus un ētiskus apsvērumus.Nodarbības1.00auditorija
28Digitālo mediju ražošana: praktiskas apmācības digitālo mediju satura veidošanā, sākot no tīmekļa lapu dizaina, sociālo mediju ziņām, aplādes un reklāmām.Nodarbības1.00auditorija
29Plašsaziņas līdzekļu projektu vadība: iepazīstināt ar projektu vadības principiem un rīkiem, kas attiecas uz mediju ražošanu, tostarp plānošanu, budžeta plānošanu, resursu piešķiršanu un komandas darbu.Nodarbības1.00auditorija
30MR, SBIE. CV un darba intervijasNodarbības1.00auditorija
31LinkedIn. Digitālā reputācija.Nodarbības1.00auditorija
32Personīgais zīmols.Nodarbības1.00auditorija
33Digitālā tekstveide.Nodarbības1.00auditorija
34Vizuālā komunikācija.Nodarbības1.00auditorija
35Komunikācija ar medijiem.Nodarbības1.00auditorija
36Lifta runa un prezentācijas.Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētījuma jautājumu, mērķu un uzdevumu formulēšana.Lekcijas1.00auditorija
22Mediju likums un ētika: Izpratne par juridiskiem un ētiskiem apsvērumiem, kas raksturīgi mediju produkcijai, tostarp autortiesību likumam, privātuma tiesībām, neslavas celšanai un profesionālajiem rīcības kodeksiem.Lekcijas1.00auditorija
23Plašsaziņas līdzekļu prezentācijas prasmes: efektīvas mediju satura prezentēšanas tehnikas, tostarp publiskās runas, vizuālās prezentācijas dizaina un auditorijas iesaistīšanas stratēģijas, mācīšana.Nodarbības3.00auditorija
24Pētniecisko prasmju apguve: mācīt efektīvas metodes, lai veiktu pētījumus mediju studijās, tostarp atrastu akadēmiskos avotus, novērtētu ticamību un sintezētu informāciju.Nodarbības2.00auditorija
25Aptauju veidošana.Nodarbības1.00auditorija
26Akadēmiskā un mediju rakstīšana: dažādu mediju formātu rakstīšanas prasmju attīstīšana, piemēram, ziņu raksti, rakstu stāsti un scenāriji, liekot uzsvaru uz skaidrību, precizitāti un saistošu stāstījumu.Nodarbības2.00auditorija
27Preses konferences. Intervijas. Sniegt norādījumus par interviju veikšanu plašsaziņas līdzekļu saturam, tostarp izpēti, sagatavošanu, iztaujāšanas paņēmienus un ētiskus apsvērumus.Nodarbības2.00auditorija
28Digitālo mediju ražošana: praktiskas apmācības digitālo mediju satura veidošanā, sākot no tīmekļa lapu dizaina, sociālo mediju ziņām, aplādes un reklāmām.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
29Plašsaziņas līdzekļu projektu vadība: iepazīstināt ar projektu vadības principiem un rīkiem, kas attiecas uz mediju ražošanu, tostarp plānošanu, budžeta plānošanu, resursu piešķiršanu un komandas darbu.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošie sagatavo gan individuālas, gan grupas prezentācijas par kursa laikā apgūtamajiem tematiem; studenti veic rakstiskus uzdevumus, lasa autentiskus tekstus par kursa laikā apgūstamajiem tematiem un izpilda teksta izpratnes uzdevumus; studējošie patstāvīgi strādā ar latviešu-angļu vārdnīcām un sagatavo terminoloģijas definīcijas un tulkojumus angļu valodā. Studējošie raksta rakstus, kopsavilkumus, ziņojumus, sociālo mediju ierakstus. Studējošo pienākums kursa noslēgumā ir aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu.
Vērtēšanas kritēriji:
1) Aktīva piedalīšanās nodarbībās, laikus un atbilstošā kvalitātē izpildīti rakstiskie uzdevumi; sagatavotas prezentācijas, atbilstoši kursa tematiem; sekmīgi uzrakstīti semestra pārbaudes darbi (terminoloģijas zināšanu un lietojuma pārbaude); 1. semestra noslēgumā semestra ieskaite; 2) Kursa noslēguma eksāmena rakstiskā daļa, kurā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un to praktiskais lietojums, vispārējā teksta un specifiskas informācijas izpratne un rakstu valodas lietojums; eksāmena mutiskā daļa – prezentācijas.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursā studenti: • spēs izprast un pielietot profesionālo terminoloģiju dažāda veida tekstos sociālajās zinātnēs; • apzināsies dažādas formalitātes pakāpes un pragmatiskas nozīmes; uzzinās: • prezentācijas un pašprezentācijas veidošanas principus; • kā atpazīt un izmantot akadēmiskos avotus un veikt nelielus pētījumus; • akadēmiskās angļu valodas pamatprincipus rakstos; • publicistikas tekstu veidošanas un tulkošanas principus; • pieejas multimediju satura veidošanai; • kā veidot intervijas jautājumus; • kā komunicēt komandā, kopīga mērķa sasniegšanai.
Prasmes:Sekmīgi apgūstot kursu, studenti spēs: • apkopot dažādu jomu tekstus sociālajās zinātnēs; • paust un sniegt savu viedokli par politiskiem jautājumiem; • rakstīt akadēmiskās esejas; • piedalīties debatēs • pārliecināti prezentēt sevi un veidot publisko runu; • orientēties akadēmiskajā literatūrā, veikt nelielus pētījumus; • pielietot akadēmisko angļu valodu rakstos, veidot kopsavilkumus, formulēt tēzes, jautājumus, rezultātus un secinājumus; • veidot un tulkot publicistikas tekstus, tajā skaitā arī sociālo mediju saturu; • veidot multimediju saturu angļu valodā; • vadīt intervijas un mediju projektus, veiksmīgi komunicējot grupā.
Kompetences:Sekmīgi apgūstot kursu, studenti varēs pielietot savas zināšanas un prasmes turpmākajās studijās un profesionālajā karjerā. Studējošie spēs sekmīgi darboties komandā, pamatojot savu viedokli profesionālos jautājumos; spēs loģiski izteikt savu viedokli gan rakstiski, gan mutiski, izmantojot apgūto profesionālo terminoloģiju.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Hewings, M. (2023) Advanced Grammar in Use. Cambridge University Press
2McCarthy, M. and O'Dell, F. (2017) English Vocabulary in Use: Advanced Book. 3rd Edition.
3Turabian, K. (2018) A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations. 9th Edition.
4Michael McCarthy, Felicity O'Dell. (2014) Academic Vocabulary in Use. Cambridge University Press
5Santiago Remacha Esteras, Elena Marco Fabre. (2018) Professional English in Use. For Computers and the Internet. Cambridge University Press, 5th printing.
6Carlsnaes, W., Risse,T., Simmons B. (2013) Handbook of International Relations. Los Angeles: SAGE.
7Devetak, R., Burke, A., George, J. (2012) An Introduction to International Relations. Cambridge: Cambridge University Press.
8Swales, J. (2012) Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. Ann Arbor: The University of Michigan Press.
Papildu literatūra
1Balfour, R. et al. (2016) Europe’s Trouble Makers: The Populist Challenge to Foreign Policy. European Policy Centre.
2Pease, K. (2012) International Organizations : Perspective on Governance in the Twenty-first Century. Boston: Longman.
Citi informācijas avoti
1http://www.guardian.co.uk/
2http://edition.cnn.com/POLITICS/
3http://www.ft.com/
4http://www.reuters.com/politics
5http://worldnews.about.com/