.
Medicīnas terminoloģija angļu valodā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:56
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_059 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Medicīnas tehnoloģijas | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Miervaldis Karulis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Angļu valodas zināšanas un prasmes vidusskolas programmas apjomā. | ||||||||
Mērķis: | Studiju kursa mērķis: attīstīt angļu valodas lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākajā specialitātē un veicināt profesionālās terminoloģijas apguvi un tās praktisku lietošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads medicīnas inženierijā. Medicīnas un medicīnas tehnoloģiju vēsturisks apskats. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Medicīnas terminoloģijas angļu valodā pamatprincipi un lietošana. Latīņu un grieķu valodas medicīnas terminoloģijā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Cilvēka ķermeņa vispārīga uzbūve, orgānu sistēmu un orgānu vispārīgs raksturojums: funkcijas, uzbūve un galvenās fizioloģiskās norises. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Ievads biomehānikā. Balsta un kustību sistēmas. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Asinsrites sitēmas funkcijas, struktūra un fizioloģija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Elpošanas sistēmas funkcijas, struktūra un fizioloģija. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Nervu sistēmas funkcijas, struktūra un fizioloģija. Maņu orgāni. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Veselības aprūpes sistēmas, medicīnas nozares un medicīnas specialitātes, to raksturojums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Mūsdienu medicīnas tehnoloģiju vispārīgs raksturojums, to izmantošanas principi dažādās medicīnas nozarēs. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Diagnostikas un vizualizācijas tehnoloģijas medicīnā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Medicīnas tehnoloģiju izmantošana ārstēšanā un rehabilitācijā (ķirurģija, nanotehnoloģijas, protezēšana u.c.). | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Individuālais, pāru un grupu darbs – prezentāciju sagatavošana atbilstoši kursa tēmām, darbs ar vārdnīcu – terminu skaidrošana, informācijas meklēšana datu bāzēs. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • aktīva un radoša līdzdalība praktiskajās nodarbībās; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi, mutisko atbilžu kvalitāte; • referātu/ziņojumu sagatavošana un pasniegšana atbilstoši kursa tēmai; • kontroldarbi – apgūtās terminoloģijas zināšanu un praktiskā lietojuma pārbaude; • studiju kursa beigās rakstisks un mutisks (prezentācija un diskusija) eksāmens, kurā tiek pārbaudīts profesionālās angļu valodas lietojums medicīnā (runas prasmē, izpratnes līmenī); • vērtēšana ir kumulatīva; tiek izmantota procentu sistēma, un vērtējumā par kursa apguvi tiek ņemts vērā eksāmena rezultāts – 40% un studiju darba (kontroldarbi, patstāvīgie darbi, ziņojumi) rezultāts – 60%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti: • atpazīs profesionālo terminoloģiju dažāda veida tekstos; • nosauks medicīnas jomā visbiežāk izmantojamās terminoloģijas ekvivalentus angļu valodā; • aprakstīs dažādas ar medicīnas jomu saistītas parādības, izmantojot profesionālo terminoloģiju angļu valodā. | ||||||||
Prasmes: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: • atlasīt un pareizi izmantot terminoloģiju mutvārdu saziņai (piemēram, prezentāciju veidošanai, diskusijām) un rakstos medicīnas jomā; • izmantot piemērotus valodas izteiksmes līdzekļus, lai paustu savu viedokli gan mutiskajā, gan rakstiskajā komunikācijā; • sniegt iegūtās informācijas apkopojumu gan mutiski, gan rakstveidā, izmantojot atbilstošu terminoloģiju; • atstāstīt teksta vispārējo saturu un atrast konkrētu informāciju dažāda veida tekstos no dažādiem informācijas avotiem. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot apgūto terminoloģiju dažādās komunikatīvās situācijās, turpmākajā studiju procesā un profesionālajā darbībā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | E. H. Glendinning, Professional English in Use – Medicine, Cambridge, CUP, 2007 (akceptējams izdevums/approved publication) | ||||||||
2 | E. Martin, Oxford Concise Medical Dictionary, Oxford, Oxford University Press, 2007 (akceptējams izdevums/approved publication) | ||||||||
3 | E. Alison Pohl, Test Your Professional English: Medical PE. 2003 (akceptējams izdevums/approved publication) | ||||||||
4 | P. Fitzgerald, M. McCullagh, R. Wright, English for Medicine in Higher Education Studies, Course Book, Garnet Education, 2010 (akceptējams izdevums/approved publication) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | J. Easwood, Oxford Practice Grammar, Intermediate, Oxford, Oxford University Press, 2006 | ||||||||
2 | D.-E.Chabner, The Language of Medicine, 10th edition, Amsterdam, Elsevier, 2011 | ||||||||
3 | T. M. Buzug, Advances in Medical Engineering, Springer, 2007 | ||||||||
4 | R. Rushmer, Medical Engineering: Projections for Health Care Delivery, Elsvier Science, 2012 | ||||||||
5 | J. Webster, Medical Instrumentation: Application and Design, 3rd Ed., Wiley India Pvt. Limited, 2009 | ||||||||
6 | M. M. Domach, Introduction to Biomedical Engineering, Pearson Education India | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.medicinenet.com/ | ||||||||
2 | www.naturalnews.com/medicine.html | ||||||||
3 | www.nlm.nih.gov/bsd/pmresources.html |