.
Angļu valoda zobārstniecībā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:16
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_060 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Zobārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Tatjana Zakutajeva | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas līmenī. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt angļu valodas lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākajā specialitātē un veicināt profesionālās terminoloģijas apguvi un tās praktisko lietošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadīšana studiju kursā. Efektīvā komunikācija | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Atklājumi medicīnā | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Terminoloģijas apguve atbilstoši tēmai Cilvēka ķermenis: orgāni un sistēmas. Kontroldarbs | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Slimnīca un slimnīcas personāls | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Pazīmes un simptomi. Sāpes novērtējuma sistēma un sāpju novēršana. Kontroldarbs | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Vārdu krājuma paplašināšana atbilstoši tēmai Zobārstniecības vēsture | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Vārdu krājuma paplašināšana atbilstoši tēmai Zobu speciālisti | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Terminoloģijas apguve atbilstoši tēmai Profilaktiskā zobārstniecība | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Prezentācija. Semestra ieskaite | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Terminoloģijas apguve atbilstoši tēmai Cilvēka zobu izvietojums. Kontroldarbs | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Terminoloģijas apguve atbilstoši tēmai Zobārstniecības iekārtas un zobārstniecības instrumenti | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Leksikas minimuma apguve atbilstoši tēmai Infekciju kontrole zobārstniecības praksē un Profesionālo slīmību novēršana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Darbs ar pacientiem baiļu novēršanai, apmeklējot zobārstu | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Komunikatīvo prasmju nostiprināšana saziņā ar pacientu. Dialogu veidošana: saziņa zobārstniecības praksē | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Pacienta apskate un intervija aizpildot slimības vēsturi. Video demonstrēšana. Lomu spēles. Zobu formula | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
16 | Terminoloģijas apguve atbilstoši tēmai Zobu kariess. Kontroldarbs | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
17 | Terminoloģijas apguve atbilstoši tēmai Zobu erozija, abrāzija, bruksizms | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
18 | Zinātniskā raksta prezentācija | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
19 | Terminoloģija slimību kserostomija un halitoze raksturošanai | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
20 | Zobārsta ētiskā un juridiskā atbildība | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
21 | Prezentācija. Semestra ieskaite | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Individuālais un pāru darbs – prezentāciju sagatavošana, atbilstoši kursa tēmām, darbs ar vārdnīcu – terminu skaidrošana; e-pasts vēstuļu rakstīšana, izmantojot dotos izveidošanas principus, zinātniskā raksta prezentācija. Studējošo pienākums kursa noslēgumā aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi, mutisko atbilžu kvalitāte. Prezentācija atbilstoši semestra tēmai reizi semestrī. Kontroldarbi – apgūtās terminoloģijas zināšanu un praktiskā pielietojuma pārbaude. Kursa beigās rakstisks eksāmens, kurā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un tās praktiskais lietojums, vispārējā teksta un specifiskas informācijas izpratne un rakstu valodas lietojums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti: • atpazīs profesionālo terminoloģiju dažāda veida tekstos; • nosauks zobārstniecības jomā visbiežāk izmantojamās terminoloģijas ekvivalentus angļu valodā; • aprakstīs dažādas ar zobārstniecības jomu saistītas parādības, izmantojot profesionālo terminoloģiju angļu valodā. | ||||||||
Prasmes: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: • atlasīt un pareizi izmantot terminoloģiju mutvārdu saziņai (piemēram, prezentāciju veidošanai, diskusijām) un rakstos (piemēram, e-pasts) zobārstniecības jomā; • izmantot piemērotus valodas izteiksmes līdzekļus, lai paustu savu viedokli gan mutiskajā, gan rakstiskajā komunikācijā; • sniegt iegūtās informācijas apkopojumu gan mutiski, gan rakstveidā, izmantojot atbilstošu terminoloģiju; • atstāstīt teksta vispārējo saturu un atrast konkrētu informāciju dažāda veida tekstos no dažādiem informācijas avotiem. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā, studenti spēs praktiski izmantot apgūto terminoloģiju dažādās komunikatīvās situācijās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Open Your English Wider!!! English for Dental Professionals. Kinga Studzinska-Pasieka, Marcin Otto, Poland: Bestom-Dentonet.pl. 2011. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Oxford Concise Medical Dictionary. E. Martin, Oxford University Press, 2008. (akceptējams izdevums) | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Medicine. Sam McCarter. Oxford University Press, 2009-2010. | ||||||||
2 | Nursing. Tony Grice. Oxford University Press, 2007-2008. | ||||||||
3 | Cambridge English for Nursing, Virginia Allum, Patricija McGarr, Cambridge University Press, 2008. | ||||||||
4 | Professional English in Use. Medicine, Eric H. Glendinning, Ron Howard, Cambridge University Press, 2007. | ||||||||
5 | Oxford Practice Grammar, John Eastwood, Oxford University Press, 2006. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.medicalnewstoday.com/sections/dentistry/ | ||||||||
2 | www.dentistry.co.uk/ | ||||||||
3 | www.oup.com/elt |