.
Vācu valoda
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:14.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:16.04.2024 11:22:10
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_070 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Tiesību zinātne; Komunikācijas zinātne; Socioloģija; Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inga Reinvalde | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Nepilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 20 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bez priekšzināšanām. | ||||||||
Mērķis: | Apgūt vācu valodas prasmes saziņai ikdienas situācijās, sasniedzot A1/A2 līmeni pēc Eiropas Padomes izstrādātā valodas prasmju līmeņu apraksta (Common European Reference for Language Learning, Teaching and Assessment). | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Iepazīšanās. Pirmie kontakti. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
2 | Personīga informācija. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
3 | Ģimene. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
4 | Lielveikalā. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
5 | Lietas un priekšmeti. Kontroldarbs. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
6 | Birojā. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
7 | Brīvā laika aktivitātes. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
8 | Ēdieni un dzērieni. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
9 | Transports un ceļojumi. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
10 | Ikdienas rutīna. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
11 | Svētki. Pagātnes notikumi. Kontroldarbs. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Iepazīšanās. Pirmie kontakti. | Nodarbības | 1.50 | auditorija | |||||
2 | Personīga informācija. | Nodarbības | 1.50 | auditorija | |||||
3 | Ģimene. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Lielveikalā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Lietas un priekšmeti. Kontroldarbs. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Birojā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Brīvā laika aktivitātes. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Ēdieni un dzērieni. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Transports un ceļojumi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Ikdienas rutīna. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Svētki. Pagātnes notikumi. Kontroldarbs. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Aktīvi apgūst uzdoto leksiku, veido nelielus dialogus par attiecīgo tēmu, aktīvi iesaistās mājas darbu sagatavošanā, laicīgi iesniedz nelielus aprakstus par ģimeni, dzīvokli, ikdienas aktivitātēm, brīvā laika aktivitātēm utt., kursa laikā sagatavo 1 – 2 prezentācijas. Studējošo pienākums kursa noslēgumā aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Aktīva piedalīšanās nodarbībās, kvalitatīvi un laikā veikti mājas darbi, kvalitatīvas atbildes nodarbību laikā. 2. Moduļa beigās pārbaudes darbs, kas var ietvert lasīšanas, klausīšanās, valodas lietojuma, rakstīšanas un runāšanas prasmju pārbaudi. 3. Kumulējošs vērtējums 1. vai 3. semestra beigās, ņemot vērā pārbaudes darbu rezultātus un aktivitāti semestra laikā. 4. Eksāmens studiju kursa beigās, kas var ietvert lasīšanas, klausīšanās, valodas lietojuma, rakstīšanas un runāšanas prasmju pārbaudi. Nodarbību apmeklējums obligāts; patstāvīgais darbs un prezentācijas obligāti (10%); pārbaudes darbu vidējais vērtējums (70%); eksāmenā saņemtā atzīme (20%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc sekmīgas kursa pabeigšanas studējošie zinās vācu standartvalodas vārdu krājumu, standarttekstiem raksturīgākās valodas struktūras un valodas likumības, pratīs atrast nepieciešamo informāciju, atpazīs un spēs noteikt, vai attiecīgais apgalvojums vai teksts attiecas uz tagadnes vai pagātnes darbībām, atpazīs pareizo vārdu kārtību stāstījuma un jautājuma teikumos. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie sapratīs vienkāršus autentiskus tekstus par ikdienas tēmām (vēstules, ielūgumus, sludinājumus presē u.c.), vienkāršus autentiskus audio materiālus par ikdienas tēmām (dialogus, paziņojumus lidostā vai stacijā par transporta kustību, sludinājumus presē, laika prognozes u.c.), pratīs uzrakstīt īsus ziņojumus, e-pasta vēstules, pierakstīt vienkāršu informāciju, aizpildīt anketas, sniegt īsu informāciju par sevi, saviem tuviniekiem, dzīves apstākļiem, tuvāko apkārtni, atbildēt uz jautājumiem, uzdot jautājumus, izmantojot vienkāršas valodas struktūras, pratīs atstāstīt tekstu, izklāstot savu domu, formulējot vienkāršus teikumus, izprast un prast izmantot ikdienas komunikācijā nepieciešamās valodas gramatiskās struktūras. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot apgūto leksiku un valodas struktūras ikdienas komunikatīvās situācijās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Evans, S., Pude, A. und Specht, F. 2016. Menschen: Deutsch als Fremdsprache A1.1 Kursbuch. Ismaning: Hueber Verlag. | ||||||||
2 | Gals-Peters, S., Pude, A. und Reimann, M. 2016. Menschen: Deutsch als Fremdsprache A1.1 Arbeitsbuch. Ismaning: Hueber Verlag. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Dallapiazza, R. M., von Jan, E. und Schoenherr, T. 2014. Tangram aktuell 1: Deutsch als Fremdsprache A.1.1, Kursbuch und Arbeitsbuch, Lektionen 1-4. Ismaning: Hueber Verlag. | ||||||||
2 | Dallapiazza, R. M., von Jan, E. und Schoenherr, T. 2015. Tangram aktuell 1: Deutsch als Fremdsprache A.1.1, Kursbuch und Arbeitsbuch, Lektionen 5-8. Ismaning: Hueber Verlag. | ||||||||
3 | Ziediņš, E. Vācu valoda trīs mēnešos: Valodas apguves īsais kurss. Rīga: Zvaigzne ABC. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Hueber | ||||||||
2 | Goethe | ||||||||
3 |