Pārlekt uz galveno saturu

Otrā valoda (Vācu) un starpkultūru attiecības

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:22.08.2024 16:52:52
Par studiju kursu
Kursa kods:VC_120LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:12.00ECTS:18.00
Zinātnes nozare:ValodniecībaMērķauditorija:Uzņēmējdarbības vadība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Dace Žibala
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)30Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas60
Kopā kontaktstundas60
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)30Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas60
Kopā kontaktstundas60
Pilns laiks - 3. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)30Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas60
Kopā kontaktstundas60
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)14Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas28
Kopā kontaktstundas28
Nepilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)14Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas28
Kopā kontaktstundas28
Nepilns laiks - 3. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)14Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas28
Kopā kontaktstundas28
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešams.
Mērķis:
Panākt, lai studenti kursa apguves rezultātā spētu izmantot vācu valodu saziņai ikdienas situācijās, atbilstoši „Eiropas kopīgajās pamatnostādnēs valodu apguvei: mācīšanās, mācīšana, vērtēšana” izstrādātā valodas prasmju līmeņu apraksta A1/A2 līmenim (Common European of Reference for Language Learning, Teaching and Assessment), vienlaikus veidojot studējošo starpkultūru izpratni, attīstot efektīvas mutiskās un rakstiskās komunikācijas prasmes starpkultūru un starppersonu komunikācijas kontekstā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Patskaņu, līdzskaņu un burtu savienojumu izruna. Sasveicināšanās un atsveicināšanās, iepazīšanās formu apguve. Uzruna: „tu” un „jūs”. Darbības vārda vieta teikumā. Vārdu kārtība teikumā. Jautājuma teikums ar jautājuma vārdu "W-Frage" un bez "Ja/Nein-Frage". Valsts un valodas nosaukumi vācu valodā. Noteiktais artikuls "-der(m), die(f), das(n)". Izteiciens "-Ich möchte nach".Nodarbības7.00auditorija
2Dzīvesvieta, adrese, telefona numurs, ģimenes stāvoklis, e-pasta adrese, nodarbošanās, profesijas. Darbības vārdu "wohnen, arbeiten, studieren" un jautājuma vārda "Wo?" lietošana teikumos. Universitāte, fakultātes. Skaitļa vārdi no 100 līdz 1000. Darbības vārdu "haben" un "sein" locīšana tagadnē un lietojums teikumā. Jautājuma vārda "Wer?" lietojums. Lietvārds, tā dzimte, artikuls. Personu vietniekvārdi.Nodarbības10.00auditorija
3Dažādu valstu naudas vienības, skaitļa vārdi no 1000 līdz miljardam. Mājsaimniecības piederumi, mēbeles. Cena. Lietvārds: daudzskaitļa formas. Akuzatīva locījums tiešā papildinātāja nozīmē.Nodarbības8.00auditorija
4 Dzērienu un ēdienu nosaukumi, ēdienkarte. Pasūtījums kafejnīcā " – Ich möchte/nehme/bestelle/trinke" + nenoteiktais artikuls "Akk. eine.. ein.. einen". Darbības vārds "essen", tā locīšana.Nodarbības9.00auditorija
5Pulksteņa laiks – oficiālais un neoficiālais. Pasākumu, notikumu laiks un vieta. "Um wie viel Uhr beginnt..?" Dienu, mēnešu, gadalaiku nosaukumi. Svētku dienas Latvijā un Vācijā. Modālie darbības vārdi, locīšana un pielietojums, vārdu kārtība teikumā.Nodarbības10.00auditorija
6Piederības vietniekvārdi, saskaņojums ar lietvārdu, locīšana. Privāta vēstule. Ģimene, ģimenes locekļi, radinieki. Ikdienas mājas darbi. Neregulārie darbības vārdi. Darbības vārdi ar atdalāmiem un neatdalāmiem priedēkļiem.Nodarbības10.00auditorija
7Apskates objekti Berlīnē, Vācijā un Latvijā, mīļākās vietas. Ceļš, ceļa apraksts, virziens, transports, satiksme, pārvietošanās pilsētā, dažādu objektu atrašanās vietas. Nesenās pagātnes notikumi. Vienkāršā pagātne "war, hatte". Saliktā pagātne "-Perfekt; Partizip II" – regulārie un neregulārie darbības vārdi – formu veidošana. Personu vietniekvārdi akuzatīvā.Nodarbības10.00auditorija
8Īsa Vācijas vēsture. Vācijas apvienošana. Valdība, ārpolitika. Starpkultūru izpratne un apzināšanās, efektīvas mutiskās un rakstiskās komunikācijas prasmes nozīme un pielietojums starpkultūru un starppersonu komunikācijas kontekstā starptautiskajā biznesā.Nodarbības10.00auditorija
9Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi, izklaides iespējas Vācijā, Austrijā, Šveicē un Latvijā – ceļošana, atpūtas iespējas, pilsētas, apskates objekti, daba.Nodarbības6.00auditorija
10Eiropas Savienība, tās struktūra, institūcijas, valstis. Starpkultūru izpratne un apzināšanās, efektīvas mutiskās un rakstiskās komunikācijas prasmes nozīme un pielietojums starpkultūru un starppersonu komunikācijas kontekstā starptautiskajā biznesā. Līdzdalība IBSE studiju ārvalstu vizītes organizēšanā – starpkultūru komunikācijas prakse.Nodarbības10.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Patskaņu, līdzskaņu un burtu savienojumu izruna. Sasveicināšanās un atsveicināšanās, iepazīšanās formu apguve. Uzruna: „tu” un „jūs”. Darbības vārda vieta teikumā. Vārdu kārtība teikumā. Jautājuma teikums ar jautājuma vārdu "W-Frage" un bez "Ja/Nein-Frage". Valsts un valodas nosaukumi vācu valodā. Noteiktais artikuls "-der(m), die(f), das(n)". Izteiciens "-Ich möchte nach".Nodarbības5.00auditorija
2Dzīvesvieta, adrese, telefona numurs, ģimenes stāvoklis, e-pasta adrese, nodarbošanās, profesijas. Darbības vārdu "wohnen, arbeiten, studieren" un jautājuma vārda "Wo?" lietošana teikumos. Universitāte, fakultātes. Skaitļa vārdi no 100 līdz 1000. Darbības vārdu "haben" un "sein" locīšana tagadnē un lietojums teikumā. Jautājuma vārda "Wer?" lietojums. Lietvārds, tā dzimte, artikuls. Personu vietniekvārdi.Nodarbības7.00auditorija
3Dažādu valstu naudas vienības, skaitļa vārdi no 1000 līdz miljardam. Mājsaimniecības piederumi, mēbeles. Cena. Lietvārds: daudzskaitļa formas. Akuzatīva locījums tiešā papildinātāja nozīmē.Nodarbības8.00auditorija
4 Dzērienu un ēdienu nosaukumi, ēdienkarte. Pasūtījums kafejnīcā " – Ich möchte/nehme/bestelle/trinke" + nenoteiktais artikuls "Akk. eine.. ein.. einen". Darbības vārds "essen", tā locīšana.Nodarbības1.00auditorija
5Pulksteņa laiks – oficiālais un neoficiālais. Pasākumu, notikumu laiks un vieta. "Um wie viel Uhr beginnt..?" Dienu, mēnešu, gadalaiku nosaukumi. Svētku dienas Latvijā un Vācijā. Modālie darbības vārdi, locīšana un pielietojums, vārdu kārtība teikumā.Nodarbības4.00auditorija
6Piederības vietniekvārdi, saskaņojums ar lietvārdu, locīšana. Privāta vēstule. Ģimene, ģimenes locekļi, radinieki. Ikdienas mājas darbi. Neregulārie darbības vārdi. Darbības vārdi ar atdalāmiem un neatdalāmiem priedēkļiem.Nodarbības4.00auditorija
7Apskates objekti Berlīnē, Vācijā un Latvijā, mīļākās vietas. Ceļš, ceļa apraksts, virziens, transports, satiksme, pārvietošanās pilsētā, dažādu objektu atrašanās vietas. Nesenās pagātnes notikumi. Vienkāršā pagātne "war, hatte". Saliktā pagātne "-Perfekt; Partizip II" – regulārie un neregulārie darbības vārdi – formu veidošana. Personu vietniekvārdi akuzatīvā.Nodarbības3.00auditorija
8Īsa Vācijas vēsture. Vācijas apvienošana. Valdība, ārpolitika. Starpkultūru izpratne un apzināšanās, efektīvas mutiskās un rakstiskās komunikācijas prasmes nozīme un pielietojums starpkultūru un starppersonu komunikācijas kontekstā starptautiskajā biznesā.Nodarbības5.00auditorija
10Eiropas Savienība, tās struktūra, institūcijas, valstis. Starpkultūru izpratne un apzināšanās, efektīvas mutiskās un rakstiskās komunikācijas prasmes nozīme un pielietojums starpkultūru un starppersonu komunikācijas kontekstā starptautiskajā biznesā. Līdzdalība IBSE studiju ārvalstu vizītes organizēšanā – starpkultūru komunikācijas prakse.Nodarbības5.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Mājas darbi ar konkrētu uzdevumu veikšanu aktīvās leksikas un gramatisko struktūru apguvei. Individuālais, pāru un grupu darbs – dialogu, stāstījumu un prezentāciju sagatavošana, atbilstoši kursa tēmām. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Nodarbību apmeklējums - obligāts. Aktīva līdzdalība nodarbībās, uz katru nodarbību izpildīti mājas darbi. Katra moduļa beigās pārbaudes darbs, kas var ietvert lasīšanas, klausīšanās, valodas lietojuma, rakstīšanas un runāšanas prasmju pārbaudi, kurā sekmīga vērtējuma saņemšanai vismaz 55% atbilžu jābūt pareizām. 3. un 4. semestra beigās semestra ieskaite ar kumulējošu vērtējumu, ņemot vērā pārbaudes darbu rezultātus un līdzdalību kursā semestra laikā. Eksāmens kursa beigās, kas ietver lasīšanas, klausīšanās, valodas lietojuma, rakstīšanas un runāšanas prasmju pārbaudi. Gala vērtējumu veido: eksāmens – 20%; pārbaudes darbu vidējais vērtējums – 70%; apmeklējums –10%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studējošie spēs pielietot mutiskā un rakstiskā saziņā vācu standartvalodas vārdu krājumu, atpazīt un atšķirt vienkāršus stāstījuma un jautājuma teikumus; atpazīt un noteikt pareizu vārdu kārtību teikumā; atrast tekstā vajadzīgo informāciju; izmantot nepieciešamākās frāzes sarunas uzsākšanai, tās uzturēšanai, informācijas nodošanai; spēs atpazīt biežāk sastopamās vācu valodas konstrukcijas, atpazīt un noteikt, vai attiecīgais apgalvojums vai teksts attiecas uz tagadnes, pagātnes vai nākotnes darbībām. Studējošie apzinās starpkultūru attiecību aspektus valodas lietojumā.
Prasmes:Studējošie spēs saprast vienkāršus tekstus par zināmām ikdienas tēmām, vēstules, ielūgumus, sludinājumus presē un citus autentiskus materiālus; spēs izmantot apgūtās valodas struktūras ikdienas komunikācijā, atstāstīt un pārfrazēt tekstu, izklāstot savu domu, tai skaitā, ņemot vērā starpkultūru komunikācijas aspektus.
Kompetences:Studējošie spēs sniegt īsu informāciju par sevi, saviem tuviniekiem, dzīves apstākļiem un studijām; spēs izveidot tekstu ielūgumam un personīgai vēstulei, īsus ziņojumus, pierakstīt vienkāršu informāciju; spēs veidot monologu un dialogu par dažādām ar sadzīvi un studijām saistītām tēmām, vienlaikus parādot starpkultūru komunikācijas aspektu apzināšanos.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Evans, S., Pude A. un Specht F. Menschen. Kursbuch A1. München: Hueber Verlag, 2018
2Glas-Peters, S., Pude A. un Reimann M. Menschen: Arbeitsbuch A1 (A1.1./A1.2). Ismaning: Hueber Verlag, 2012
Papildu literatūra
1Zur Orientierung Deutschland - Quiz: Hueber-Verlag, 2012
2Zwischendurch mal.... Landeskunde: Hueber-Verlag, 2015
3Deutsch perfekt - Ein Sprachmagazin
4Maie Lepp. Grammatik ist kinderleicht. Zvaigzne ABC, Riga, 2000, 231 S.
5Egons Ziediņš. Vācu valodas praktiskā gramatika. Zvaigzne ABC, 2009
Citi informācijas avoti
1www.hueber.de/deutsch-lernen
2www.goethe.de